auttakaa tehtävään!

Booliin tulee viinaa,viiniä ja mehua suhteessa 2:4:12. Mehua oli käytössä 4L. Paljonko viinaa ja viiniä tarvittiin ja kuinka paljon valmista boolia tuli?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 08.05.2009 - 08:51

Sen verran autan että varoen pitää juoda.

Lisätty: 08.05.2009 - 09:03

No jos se oli matikan tehtävä, niin et sinä koskaan opi laskemaan jos lasketat laskusi muilla. Kannattaisi ihan oikeasti vaivata sitä omaa päätään, siitä on todellakin hyötyä myöhemmässä vaiheessa elämässäsi. Älä sitten ainakaan vastaa tuolla minun vastauksella tai mistäs sitä tietää. Taitaisi opesi siitä pari pistettä viisana ajatuksena antaa. Onnea kokeisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.05.2009 - 08:49

Viinaa tulee 2 litraa,viiniä 12 litraa ja siihen sekoitetaan 4 litraa mehua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.05.2009 - 08:52

tämä olikin matikan tehtävä vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 08:58

jos kaiken mehun haluat käyttää booliin, niin pyöreästi saat reseptin mukaan 5,77 l boolia

viinaa 0,66 l (4/6)
viiniä 1,11 l ( 4/3)
mehua 4 l
_______________

huh huh mitä myrkkyä gristalli taas yritti meille juottaa !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 09:44

Kyllä se Gristallin seoskin kuluu, jos on paljon porukkaa.;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 09:47

Lähtisin kalleimmasta aineesta liikkeelle ja näin ollen viinaa 0,5L, viiniä 1L ja mehua 3L = saat valmista boolia 4,5L Joisin sen loppun mehun esim seuraavana päivänä jos suuta kuivaa.

Lähteet:
Ojalan laskuoppi 1940-luvulta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.05.2009 - 09:52

Viinaa ja viiniä ei tarvita pisaraakaan. Alkoholi on kaiken pahan alku ja juuri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 09:54

Gristallin ohjeilla reputtaa matikankokeessa ja bileissä tulee ongelmia liiallisesta alkoholin käytöstä.

Vähäviisaan ohjeilla saa matikankokeesta kympin ja bileissäkin voi olla ihan hauskaa kunhan porukkaa on tarpeeksi.

Jumppiksen ohje käytännöllisin, matikankokeestakin voi selvitä kun kunnolla selittää ja bileiden jälkihoitokin on varmistettu ( jos matikankokeessa tulee pientä miinusta, niin yhteiskunta- ja terveysopissa voi saada vastaavasti plussaa)

(Anonyymin raivoraittiilla asenteella saa elinikäisen mielipahan itselleen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 14:33

Jaa ketjusuhteen jokainen luku kolmella: 2/3,4/3 ja 12/3=4

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 18:01

Toi Gristallin ohje saattaisi laukaista suomalaiset tuppisuut äkkiseseltään ihan juttelemaankin toisilleen. Mehunkin pitäisi olla jotain tosi makeaa, niin ei toi viinan maku sitten pääse häiritsemään. Boolina se olisi kyllä vähän vahvaa, mutta noin alkudrinkkinä ihan sopivaa.
Matematiikka on vaikeaa, ei sitä tarvitse kaikkien osata niin hyvin. Itse olisin varmaan tehnyt ohjeen mukaan 12 l mehua jne. Muuten en booleja harrasta, onhan keksitty samppanjat, cavat, kuoharit ja siiderit.

Lisätty: 08.05.2009 - 18:14

Kun suhdeluku on kolme, niin litkun määräksi tulee 5,99 litraa. Siinä on puoli litraa 12 hengen porukalle aika stydiä ainetta. Kandee vähän varoa !

Lähteet:
Väisälän algebra ja Elon laskuoppi