Kuinka monta kuvaa otatte lomallanne? Itselleni kertyi Roomasta vajaat pari tuhatta.

Avainsanat: lomakuvat valokuvaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 07.05.2009 - 22:20

Kyllä niitä aika paljolti tulee räpsittyä. Sanoisin ihan että ainakin 50-100 kuvaan.
Riippuen ihan kohteesta miten paljon on valokuvattavaa.
Joskus tulee enemmän joskus vähemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.05.2009 - 22:24

olen vähän huono kuvaamaan, mutta muutamia tulee otettua ja ostan paljon postikortteja niissä on hyvät maisemakuvat joten ei ole riskiä , et kuva ois jotenkin huono, kun jo valkates voi katsoa hyvät kortit...nykyisin kuvaan myös kännyllä, ei ne kuvat kyl ole niin hyviä , kuin dikikamerralla otetut...ei ainakaan minun känny kuvat...en kylläkään pääse likimainkaan tuohon kuva määrään, kuin sinulla edes vaikka laitaisin kakki ottamani kuvat ulkomailta...olet todella ahkera kuvaamaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 22:34

Riippuu aika paljon reissun muusta ohjelmasta (ja kohteestakin), mutta sellainen tavallinen tahti on 100-200 kuvaa per päivä. Niistä noin 20 % menee 'roskikseen' ensimmäisessä siivouksessa (usein jo matkan aikana).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.05.2009 - 22:47

nykyään tulee otettua paljon, kun on tämä digi aika. ennen ei tullut niin paljon,kun piti kantaa kameraa. nykyään puhelimessa niin loistava kamera ja video ,että joskus valtavasti materiaalia reisusta palatessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 22:48

Kyllä jos olen lyhyellä matkalla, niin silloin palaa kyllä kamerassa suljin vauhdilla, mutta nyt olen ehkä talven aikana ottanut sellaisen tuhannen kuvaa kaikkiaan.Eli 7/kk aikana. Kuvaaminen on hauskaa puuhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.05.2009 - 22:51

Mulle riittää sellainen 20-40 kuvaa oikein hyvin. Viime aikoina ei ole tullut kuvattua yhtään, kun ei sitä kameraa ole. Pysyvät maisemat muistissa vielä joten kuten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 22:57

Riippuu,mutta esim.Rooma on ehtymätön kohde.Itse otin n.1500 kuvaa viimetalvisella Karibian purjehduksella,ehkä olisin enempi,mutta mun kamera alkoi "yskimään" enkä saanut teräviä kuvia.Nyt olen katsellut ja valinnut uuden kameran(ai niin,sitähän kyselin Napsussa taannoin) ja aionkin sen ilmeisesti Saksasta nettikaupasta ostaa.
Kuvaus on kivaa ja lisää muistoja tulee lomailta/matkoilta,kun katselee kuvia!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 23:08

Vaihtelee kovasti. Kohde, sää jne. vaikuttavat. satoja niitä kuitenkin siunaantuu joka reisulta ja niitä jälkeenpäin katsellessa huomaa paljon sellaisiakin asioita joihin ei paikan päällä tullut edes kiinittäneeksi huomiota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 23:30

Noinikkäisti 100 kuvaa tuli viime kesän reissulta räpsittyä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 00:00

näin digiaikana muutama sata /reissu, silloin vanhan filmin aikoina jotui vähän pihtailemaan ja tuppas jäämään muutamaan rullaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 01:59

Pari tuhatta? Jos on järjestelmäkameralla otettu parin viikon aikana 140 kuvaa/päivä, niin on aika kunnioitettava määrä. Nuorempana tuli kuvattua tosi paljon, mutta minulla on ollutkin järjestemäkamera vuodesta1975 ja videokamera vuodesta 1984. Olivat silloin isoja möykkyjä kannettavaksi ja eka videokamera oli VHS-kamera, jonka vaihdoin aika pian S-VHS kameraan ja painoa tippui heti puolet pois. Niin no erikoisimmissa kuvauspaikoissa oli sitten jalusta ja valotkin mukana. Studionkin ehdin itselleni rakentaa ja kuvasin mainosmateriaalia mm. Saksaan, Venäjälle, Englanttiin ja Pohjoismaihin. Tein muunmuassa www-sivut venäjälle kuvamateriaalistani tilaustyönä 1997. Kyrilliset kirjaimet tuottivat ongelmia vaikka minulla oli venäläinen sihteeri apuna.
Nyt harrastus on jäänyt aika vähiin ja kuvaan vain tärkeimpiä ja kiinnostavimpia paikkoja matkoillani. Kännykässäni on työni takia hyvä kamera ja siirto netin kautta omalle palvelimelleni onnistuu tosi nopeasti. Vanhojen nauhojen siirtotyö S-VHS nauhoilta tietokonelle ja DVD-levyille on vienyt aikaa tosi paljon. VHS- ja S-VHS kasetteja on n. 600 kpl. ja kameralla otettuja DVD-levyjä n. 200 kpl. Loput onkin sitten eri palvelimilla, domainillani ja työasemallani. Paljon on ehtinyt tuhoutuakkin ja alkuvuosina meni materiaali lentokenttien metallinpaljastimissa rikki, kun ei tullut kiiressä mieleen suojata niitä säteiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 02:47

Mulla tulee kuvattua ihan liikaa.... :// Mutta kuvaan paljon! Varmaan samoihin päädyn minäkin. ://

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 06:31

päivittäin 100-200 kuvaa,illalla käyn ne läpi huonot poistan ja loput laitan läppäriin,,eli vuodessa noin 30 000 kuvaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 06:55

kyllä niitä todella paljon tulee otettua.. ja myös videopätkiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 08:20

Otan paljon kuvia ihan perinteisellä Canon-kameralla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.05.2009 - 08:36

En mahdottomasti varsinkaan niissä paikoissa joista on jo aiemmilta reissulta tullut kuvatuski. Mutta uudessa kohteessa kuvaankin kaiken maan ökkömönkiäistä tähdenlentoon asti mitä välille mahtuu. Ja varsinkin maiden pienokaiset ovat sellaisia joita varmasti kuvaisin jatkuvasti, mutta kun ei aina uskalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 08:43

Tulee otettua paljon ,nyt digi aikana ei tarvitse ajatella rahan menoa,senkun antaa kameran laulaa,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 09:48

Normaalisti otan n.1000 kuvaa reissulta.Videoita joitakin kymmeniä.Mukava niitä on sitten katsella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 14:46

Hieman liikaa, pitäisi heti poistaa surkeat otokset kun ei niitä sitten myöhemmin enää tule poistettua. Määrää en osaa sanoa, mutta 15 päivää kestävältä reissulta tulee kehitettyä noin 100 kuvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 14:59

Parisen sataa.. ehkä enemmänkin. Riippuu paikasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 15:48

Aika paljon kuvaan, mutta päivittäin reissun aikana karsin turhat pois. Loppujen lopuksi jää kuvien määrä alle 50 kpl/viikon reissu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 01:14

Ja minä kun luulin olevani himokuvaaja. Määrä tietenkin vaihtelee jo matkan pituudestakin riippuen, mutta ehkä noin kolme-neljäkymmentä kuvaa tulee viikon matkalla otettua. Rakastan valokuvia, mutta eihän niitä miljoonia tarvitse. Kuvaan yleensä vain tärkeät hetket, ja erityisen kauniit maisemat. Katselen kuvia usein, ja niillä on suuri tunnearvo. On se niin ihmeellistä, että voit ikuistaa elämäsi suuret hetket kuvaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 08:34

kyllä sitä paljon tulee kuvia otettua ja yrittää ottaa mahdollisimman paljon eri kuva kulmista ja eri paikoista. viime reissulla tuli n.250-350 kuvaa per viikko eli kyllä tais yli 1000 kuvaa viiden viikon ajalla kertyä..huonoimmat tietysti pitää poistaa välittömästi.