Mitä esineitä keräilet?

Keräiletkö jotain erikoista, siis muuta kuin postimerkkejä, kolikoita tms? Ennen muinoin keräsin tulitikkuaskien etikettejä, kuten moni muukin silloin. Yksi kaverini kerää lasisia ankkoja.

Avainsanat: keräily

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.05.2009 - 14:43

Rakastan kirppareilla kuljeskelua. Huomaan keräileväni vanhoja käsitöitä, niitä onkin jo museon perustamisen verran. Huomaan myös keräileväni vanhoja kauniita astioita, kiviesineitä, kasseja ja käsilaukkuja. Nyt pitäisikin muuttaa tuo tavaravirta vastakkaisen suuntaiseksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.05.2009 - 14:29

En kerää mitään, sillä tuota roinaa tuntuu kerääntyvän ihan itsestäänkin. No joo, kirjoja minulla on paljon, mutta niitäkään en varsinaisesti kerää. Olen saanut lahjaksi ja tullut paljon ostettua niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 14:36

en kerää mitään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 14:36

eri maista paikallisia kultakoruja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 14:39

Jonkin verran vanhaa Arabiaa (mm.rosmarin ja anemone sarjaa). Myös saman mallisia munakuppeja joita on ainakin anemone, rosmarin, ruska, meri, otso, kosmos...
Myös vanhoja suomalaisia sarvis kippoja sekä myös kotimaisia finel emaliastioita.
Nyt olisi suht sopivasti, on laitettava vanhoja kiertoon jos meinaa uusia hankkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 14:58

Minä kerään enkeleitä minulla on niitä nyt noin 150 kpl. Lisäksi kerään posliininukkeja joilla on barokin aikainen vaatetus niitä minulla on 18 kpl. Sekä kerään kristallia sitä on 2 vitriiniä täynnä lautasista lähtien , laseja joka lähtöön ja vaaseja sekä vateja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 14:59

varsinaisesti en keräile mitää, mutta jostain syystä minulle kerääntyy kuulakärki- ja tussikyniä jatkuvasti .....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 15:08

omenoita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 15:19

Enpä varsinaisesti mitään, mutta silti tavaraa on aina vaikka muille jakaa :DD

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 16:02

Ompa sitä tullut keräiltyä, vanhoja radioita ,kameroita, postikortteja ja kaikeen näköistä krääsää, mutta sitten puhdistin nurkkani, kun möin talon pois ja nyt on niin hyvä ja kevyt olo kun ei ole nurkat täynnä mitä ihmeellisintä romua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.05.2009 - 16:52

Delfiinit jää käteen ja niitä myös saan lahjaksi. Viime viikonloppuna sain ihanan lahjapussin. Siellä oli kevätterveisinä delfiinipatsas ja kortti jonka oli rakkaudella allekirjoittanut miniäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 17:09

Keräilen kortteja, pääasiallisina aihealueina taidekortit, ja elämänviisauksia sisältävät kortit. On joitakin huumorikorttejakin. Olen myös säästänyt vanhoja kortteja. Lähinnä siellä on kaikki tärkeimmät, eli yo-kortit, 18-vuotiskortit ja 20-vuotiskortit. Saattaa vielä olla jokunen joulukorttikin, vaikka karsin niitä jossain vaiheessa, kun ei kuitenkaan kaikkia voi säilyttää. Tykkään myös tehdä itse kortteja, mutta ne annan aina lahjaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.05.2009 - 17:09

No nyt kerään ihan vain kolikoita.
joskus keräilin pullonkorkkeja, sekä lentolippuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 17:42

Etu päässä antiikkia mutta muitten mielestä joutavaa rumuja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 18:17

Olen antikeräilijä,mistään ei voi luopua,eli siitä syystä nurkat täynnä kamaa,koska muistan,jos jostain olen luopunut,niin vuosien kuluttua,kun mukamas tarvitsisin just sitä kamaa,esinettä.
Yleensä juhlan paikka,jos jotain tulee vipattua veks>joskus voi tarvita just sitä tavaraa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 19:56

en minä, mutta meiltä löytyy uskomaton määrä posliini pottia (mihkähän tarpeeseen?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 20:15

Kerään Josephine Teyn dekkareiden suomenkielisiä painoksia. "Ajan tyttärestä" mulla on kolme ensimmäistä painosta, muista kirjoista vain yksi. Teyn kerääminen on sikälikin haastavaa, että mistään en ole löytänyt täydellistä luetteloa hänen suomennetuista teoksistaan enkä niiden eri painoksista; niitä ovat pehmeäkantisina kirjasina julkaisseet jo toimintansa lopettaneet viihdekirjapajat;
Teyn englanniksi julkaistujen luettelo mulla on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 22:42

minul on noita arabia kippoi ja purnukoit ja tuskalla kuljen nykyisin kirpparilt ohitse niiden pöniköiden, kun ei mahdu enään vitriinikaappeihinkaan, nyt kin vähän pelottaa , et milloin nuo lasihyllyt pettää..ja porsliinit ovat pelkkää sirua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 23:36

Kissa,koira ja karvinen postikortteja,lätkä keräilykortteja (sm-liiga ja nhl) ja eri maiden euro kolikkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 08:56

Ensipäiväkuoria,Faferge-munajäljennöksiä,kyniä,tulitikkurasioita,miniatyyriesineitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 09:19

Vanhoja ruuanlaittoon ja kotitalouteen liittyviä kirjoja,niitä tulee jopa joskus käytettyä,vanhat konstit ovat usein parhaita.
Lisäksi pieniä karhu patsaita ja posliini esineitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 09:34

vanhoja pankkien säästölippaita.. kuvastaa luonnettani, olen vähän "roope ankka"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 16:12

Syksyllä marjoja, no heh heh :))
En pidä tavaran paljoudesta, kaaoksesta enkä epäjärjestyksestä, en siis keräile.
Hillitysti mariskooleja ja iittalan tuikkukippoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 16:02

En mitään erikoista mutta hinnakasta kyllä eli antikkia tulee hankittua koko ajan. Eli sellaista joka ei ole krääsää eikä jäljennöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 12:06

Kerään antiikkia, aika paljon on tullut ostettua Arabian porsliinia ja suomalisten tunnettujen nimien lasia. Perintönä saatuakin on aikalailla eli kaapit täynnänsä. Mitään arvotonta en osta eli ei kirppistavaraa.
Antiikkihuonekaluja on kalusteina maalla.