Mikä ohjelma tekee helpoiten kirje kuoren päälisen,nimi osoite sun muut,monitoimi konella sitten tulos valmiiseen kuoreen,

Tein yhden kuoren päällisen yritä ja erhty menetelmällä,monta kuorta meni sudeksi.

Avainsanat: kirje.osoite.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.05.2009 - 12:36

Taitavat kaikki tekstinkäsittelyohjelmat kuten Word, Works, OpenOffice Writer jne tulostaa myös kijekuoren kirjoittanmallesi kirjeelle. Yläpalkissa on Työkalut siitä löytyy Kirjeet ja postitus jne.
En ole ajatellutkaan kun on kijoittanut vastaanottajan osoitteineen kuoreen tai tarraan..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.05.2009 - 09:24

helpoiten se onnistuu ohjelmalla jota osaa käyttää, tuolainen osoiteitteiden tekohan onnistuu nykyisin melkein ohjelmalla kuin kuin ohjelmalla, itse olen laiskuuttani käyttänyt Wordia ja silläkin pärjännyt ihan hyvin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.05.2009 - 09:50

Minulla oli joskus Lotus-ohjelma. Hyvä oli lopputulos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 09:52

Asetat Open Officessa sivun kooksi "kirjekuori" (kirjekuoren pakkauksessa tarkka koko), kirjoitat nimen haluamaasi kohtaan ja laitat tulostumaan kirjekuorelle. Kai tulostimesi osaa ottaa vastaan niitä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.05.2009 - 10:45

Tuota en ole tullut ajatelleeksikaan että ne voisi tulostaa valmiiksi.
Mutta minä teenkin itse jos jonkinnäköisiä kirjekuoria yksityiskäytöön ja näin ollen myös osoitetiedot teen käsin.
Enemmän jos tarvitsen teen sen Workilla tarrapaperille jotka sitten liimaan kuoriin.

Lisätty: 07.05.2009 - 10:56

Hei kaikki! Kokeilin lamikaen ohjetta ja jepulis - sain valmiiksi kirjoitetun kirjekuoren. Hyvä ohje!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 10:50

Täällä osoitetarroista ja kirjekuorista :
office.microsoft.com/fi-fi/w...71035.aspx
neko.1g.fi/ohje/osoitetarrat...sella.html
office.microsoft.com/fi-fi/w...11035.aspx

Itse teen monesti corellin paint shop pro:lla aihion ja tulostan kirjekuoriin suoraan, tai sitten teen tarroja ja kiinnitän kuoreen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 12:18

Käytän Wordia ja sillä onnistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 13:03

Wordilla, Excelillä ja Accessilla onnistuu. Jos sinulla on paljon nimiä siihen kannattaa tehdä tietokanta esim. Accesilla ja tulostaa sitten sen kautta, eli työkalut->kirjeet ja postitus->valise paras ja mieleisesi järjestys tulostettavalle tarra-arkille, sillä se on Englanninkielisessä Accessissa hieman hankalaa. Johtuu siitä, että meillä yleisessä myynnissä olevat tarra-arkkimallit ovat erilaiset kuin Englannissa tai Usassa.

Tekstitiedostostakin voi tehdä tietokannan, jos sinulla on kirjoitettu taulukko muotoinen teksti esim. wordilla tai jopa notepadilla tehdyn tekstitiedoston vienti esim. accessiin onnistuu pienen kikkailun ja muotoilun jälkeen. Muista tallentaa tekemäsi tietokanta ennen tarra-arkkien tekoa, etteivät tietosi katoa välillä, jos tulostus ei heti onnistukkaan. Sen jälkeen voit täydentää tekemääsi tietokantaa esim. lisäämällä sinne nimiä tai osoitetietoja muuttamalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 10:11

Minula on Office 2003 Pro ja siellä on työkalut kirjekuoren tekemiseen, jos haluaa vaikka kuvan(clipart) liittää kuoreen.Joulukirjekuoret esimerkiksi saa hienosti tehtyä.