Pajonko maksoi v2008 rahassa omakotitalon lämmitys kaukolämmöllä vuodessa perusmaksuineen? Talon koko 140m2

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.05.2009 - 01:00

Aika mahdoton vastattavaksi näillä tiedoilla, lämmitykseen vaikuttaa talon kuutiot (paremminkin kuin neliöt), talon rakennustapa (esim. eristykset ), minkälaista huonelämpötilaa on ylläpidetty, paikkakunnan energiayhtiön tariffeista jne.

Joka tapauksessa ainakin pääkaupunkiseudulla kaukolämpö on ollut kilpailukykyinen verrattuna vaihtoehtoisiin ratkaisuihin.

________

mitähän G mahtoi tarkoittaa viittauksellaan sähkön kulutukseen?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.05.2009 - 11:00

Minä en tähän osaa kyllä vastata. mutta tämä olis kyllä hyvä kysymys miehelleni kun on aivan espertti näissä asioissa. kun on kaukolämpöasentaja mutta on hänellä sille virallinen nimikin. tietää kaiken näistä. on Jämsän Aluelämmöllä töissä. tällä hetkellä Hyvinkäällä pitämässä Luentoa muille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 12:22

Riippuu sähkön kulutuksesta,mutta arvioin 3500-5000 euroa vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 12:40

3803,35 euroa