Palkka alas tai kenkää? Oletko samaa mieltä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.05.2009 - 02:20

En. Koska tavoitettuja etuja ei saa menettää. Tuttu sotaherrojen sanonta sodassa Neuvostoliittoa vastaan. Pääluottamusmiehet ja ammattiyhdistysmiehet ei voisi sulattaa tuollaisia ehdotuksia edes rauhan aikana. Ai niin nyt puhuttiin siitä palkasta ja kengästä? Niin no jos pääsis eläkeputkeen tai vois nostaa niitä osinkoja, niin sitten vois kyllä harkita? Tai ei sittenkään?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.05.2009 - 03:08

Eipä se kenkä taida niitä töitä tehdä ja kuten edellä mainittu niin eiköhän ammattiyhdistyksillä ole vielä sen verran valtaa että voi tukea työntekijöitä palkanalennusasiassa, mutta yksittäinen työntekijä on heikoilla. Jos valitat niin taitaa lähtölaskenta alkaa. Jos on määräaikainen työsopimus niin todennäköisesti viimeinen. Saattaapa olla näitä epäkiitollisia kavereita jotka "ostaa" toisten duunipaikat.

Lähteet:
En kokenut, mutta sivusta seurannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 05:28

En lähtisi ainakaan mielelläni siihen palkanalennukseen ,koska oletettavasti se jäisi pysyväksi tilaksi. Ja kyllä tämä lama joskus loppuu ja töitä ihmisille , mutta se palkka olisi pieni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 06:17

en ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 08:21

En ole. Sanoisin ei mikään ole kaupassa halventunut,ennen ottasin kenkää.saavutettu palkka täytyy pitää,Ne palkat ovat nytkin liian alhaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.05.2009 - 08:53

Kyllä. Yhteisiin talkoisiin pitää osallistua muidenkin,kuin työnantajien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.05.2009 - 09:41

Kyllä siihen näin laman aikana joutuvat monet suostumaan jollain tavalla. Tiedän tapauksia, jotka eivät saa tänä vuonna lomarahoja lainkaan. Ja tyydyttävä on siihen, jos työpaikkansa haluaa pitää. Kyllä tällaisessa asiassa minäkin suostuisin palkan alennukseen, jos se auttaisi työnantajaa pitämään firman pystyssä lamasta huolimatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.05.2009 - 10:32

Jos minulla olisi vastassa kilometritehdas pienellä päivärahalla määräajaksi tai sitten saisin pienemmällä palkalla jäädä työhöni, niin kyllä minä siinä tapauksessa nöyrtyisin.
Jos tällä pystyn auttamaan työnantajaani pitämään firmansa tilapäisen vaikeuden edessä pystyssä niin totta ihmeessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 10:36

ehdottomasti nyt pitäisi kaikkien johtajien palkat puolittaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 10:50

Varmaan kaikkein suurituloisimpien yrityspomojen palkasta voisi jonkin verran nipistääkin mutta esim. kaupanmyyjän palkkaa jos mennään alentamaan niin sitten varmaan jo liiton maksama päivärahakin olisi parempi. mitään yleistä käytäntöä ei palkanalennuksesta pidä mennä tekemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 10:53

juuri samaa mieltä tuutikki100..ottakoot sieltä missä sitä on, eli isopalkkaisilta johtajilta, mutta ne jotka nytkin jo tekevät raskasta työtä minimipalkalla, niin niihin ei sais kajota...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 12:24

Työntekijä on palkkansa ansainnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 12:43

Kokoomuksen vaihtoehdot

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.05.2009 - 12:46

enpäs ole samaa mieltä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 13:17

sorry en oo samaa mieltä toisissa asiossa voin olla jos olen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 14:45

Joskus voi olla niin että on pakko nöyrtyä ja ottaa lakki pois päästä. Ei suomi olisi ainoa maa jossa toteutettaisiin palkanalennuksia, saksassa näin on tehty jo vuosia jotta kaikki ei karkaisi kauko-itään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 01:11

Karvaat tosiasiat ei ole mielipideasioita, valinnan paikkahan se voi olla pahimmassa tapauksessa