Missä sijaitsi Läntisen Euroopan itäisin viinakauppa ennen Ilomantsia?

yleistieto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.05.2009 - 13:53

Viinakauppojen sijainti ei kuulu yleistietouden piiriin.

Kysyjän kommentti

Valitsin tämän parhaaksi vastaukseksi, koska ei näköjään tiedetty mitä maita kuuluu läntiseen Eurooppaan. 80-luvulla oli kysymys iltapäivä-lehden Länsi-Euroopan itäisimmästä viinakaupasta joka oli Norjan Kirkniemessä. Nyt on tilanne siitä muuttunut että Ilomantsiin ovat saaneet Alkon. Mutta google maps kertoo Norjan Vardössä olevan Vinmopolet liikkeen. Se on karvan verran idempänä kuin Ilomantsin Alko-monopol. Kummassakaan en ole tarvinnut käydä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.05.2009 - 18:38

No jos Suomen Alkoja tarkoitit, niin

Alko Joensuu Eno
Kauppatie 11
81200 ENO
Puhelin ja faksi 020 711 2705

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.05.2009 - 18:59

Ajattelen, että voisi olla Lieksa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.05.2009 - 19:03

Eipä ole kuulunut yleistieto menneen tälle iitalle perille kun ei edes viinakauppoja tiedä. Sitä tuolla tienpäällä puodin huomatessaan vaan tulee kaarrettua tönön eteen ja töksäytettyä käsijarru päälle jottei biili karkaa, ja ei kun rivasta kiskomaan. Ei siinä janossa ole ehtinyt kylien nimikylttejä tiirailla.
Ja kassakuitti on vähennyskelvottomana joutanut roskiin, jotta ei oo siitäkään muistin alettua jälleen pelaamaan voinu paikkakuntaa tarkistaa. Seuraavalla maakuntamatkailukierroksella pittääpi kahtoa hieman tarkempoo....

Lisätty: 06.05.2009 - 19:08

Vaan taisin minä nuissa ehdotetuissakin joskus poiketa... oisko ollut samalla "matkailu avartaa" opastuskierroksella. Enossa oli muuten se kapakkakin se pihka... pihkassa tuli oltua. Juu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 13:51

Enon Alko.