miten opetta collien pentu ettei pure tai hauku kun istuu sohvalla???

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 06.05.2009 - 18:37

Kova toruminen ja jos ei tokene, pieni sievä näpäytys kuonolle samalla kun kiellät. Sillä lailla minä olen saanut tuon miedän koiran oppimaan. Ja muistissa on pysynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.05.2009 - 19:35

Mun mielestä pennun (oli se collie tai mikä tahansa) ei kuulu istua sohvalla.Jämäkkä EI,kun kiellät jostain,opeta sun pentusi käyttäytymään,huomaat jatkossa,että on helpompi käsitellä.Colliesta tulee aika kookas koira jokatapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 22:26

Älä VAAN satuta mitenkään,tiukka ilme ja kurkku äänellä sanottu rykinä on koiran kietä, joka tehoaa.Ei sanotaan nopeasti ja sen jälkeen kiinnitetään pennun huomio muualle,muista myös aina kiitos heti,kun käskyä tottelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 13:53

Sanomalla jyrkästi EI ja sen jälkeen kehuu koiraa ja antaa makupalan.Koira oppii ymmärtämään,että jos se ei pureskele mitään,siitä saa namia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 16:22

katso silmiin ja kerro kuka on pomo ja mitä pomo tahtoo, koira uskoo pomoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 00:43

Hienosti hihnassa ylen kanavilla opettaa näitä asioita joka viikko...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 19:36

Tiputa sohvalta ja näpäytä kuonolle aina kun haukkuu tai puree. Sen jälkeen ei mitään huomiota pennulle. Sitten jos on kiltisti niin kehu kovasti ja taputtele. Erottaa selkeästi miten saa toimia ja miten ei.. Muista käyttää selkeitä käskyjä muutenkin. Esim "Ei saa" ei ole hyvä käsky koska siinä on myös myöntyvä käsky samassa. Pelkkä ei riittää mainiosti. On myös tarkeä muistaa äänen sävy käskiessä ja kehuessa. Suurin osa koirista ei pidä kirkkaista ja kimeistä äänistä vaan se saa ne ärsyyntymään ja haukkumaan. Eli matalampi leppoisa ääni kehuessa ja selkeä kova ääni toruessa. Pitäisi tehota. Omiin koiriini erittäin hyvin tehoaa. :)