Onko teitä koskaan hyväksi käytetty jollain tavalla? tai tehty jonkin laista ilkivaltaa esim. kiusattu?Mitä teille tulee mieleen

minua kiusattiin koulussa yläluokalla. otettiin reppu käsistä ja kaadettiin kaikki kirjat lattialle sekä leviteltiin ympäri luokkaa. sit siinä viimein kävi niin että en enää uskaltanut mennä luokkaan. ja nyt tämäpä vielä vanhempana vaivaa monia syykkisinä vaivoina. etenkin nämä minun panikki kohtaukset voivat olla seurausta siitä.Minä olen sellainen ihminen kuitenkin että en hyväksy väkivältaa kenellekkään. paitsi rikollisille jotka ovat tehneet jotai kamalaa.

Avainsanat: hyväksikäyttö kiusaus sekä väkivalta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.05.2009 - 16:19

Vuosia, vuosia sitten silloinen miesystäväni oli väkivaltainen. Hän oli apsolutisti, joten ei voinut laittaa edes kännin piikkiin tapahtumia. Tässä suhteessa olin 5 vuotta ja se oli tasan 5 vuotta liian kauan. En tänäpäivänäkään ymmärrä itseäni, miksi sen kaiken kestin.
Vei kauan oppia luottamaan ja rakastamaan.
Löysin kuitenkin elämäni miehen jonka kanssa olen ollut 8 vuotta.

Kysyjän kommentti

Kiitos tästä hyvästä vastauksesta. minun tyttärelläni oli vastaavanlainen juttu mutta, ero vaan auttoi siihen nyt on uusi mies ja uudet kujeet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 06.05.2009 - 11:21

Lapsesta asti ollut syrjintää. Aikuisena kokenut niin henkistä kuin ruumiillistakin väkivaltaa. Muusta hyväksikäytöstä puhumattakaan. Edelleenkin minulta enemmän vaaditaan kuin annetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 11:27

Ei minua ole koulussa koskaan kiusattu, mutta työpaikassani nuoruudessa oli todella hankala henkilö, päivittäistä kenkkuilua piti ja kuulemma aina viimeksi tulleelle pahiten, se työ oli äitiysloma sijaisuus telefaksin hoitajana lääketukussa, paikasta olisi tullut minulle vakituinen työpaikka mutta kieltäydyin sen ihmisen vuoksi, farmaseutit ja proviisori 2 viikkoa jallitti minua jatkamaan mutta sanoin tiukan ein, enkä ole päätöstäni katunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 11:42

Vasta isona tajusin mikä lapsena kyrsi,kun kaikia tavaroita työnnettiin oikeaan käteen ,vaikka olen vasuri,koulussa vielä pakotettiin kynällä kijoittamaan oikealla,siitä se koulun käynti meni piloille,aikuisena piti opiskella vaikka mitä,nyt kirjoitan oikealla sekä vasemmalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.05.2009 - 11:42

Väkivaltaa muutaman kerran miesten tahoilta. Koulukiusaamista en muista. Meillä oli kyllä niin ankarat opettajat, että ei siinä kiusaamiset varmasti tulleet kenellekään mieleen. Muuta erikoista en muista tapahtuneen. Työelämässä mennyt aina ihan hyvin. Jokaisessa työpaikassa ollut omat persoonansa, jotka yrittäneet jonkunlaista kiusausta, mutta annoin aina samalla mitalla takaisin, niin siihen loppui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.05.2009 - 12:19

Väkivaltaa olen saanut joskus kokea.Onneksi en kovinkaan monesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 12:33

Ei minkään valtakunnan kiusaamista eikä väkivaltaa, koskaan. Kiusauksia kyllä senkin edestä...
Se on pienestä - usein itsestä - kii.
Eiköhän eläkeikäisten napsujen olisi syytä jo jättää piinaavat koulumuistot, joita ei ihme kyllä, aikakaan ole näköjään kullannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 12:38

Ei kiusattu,eikä väärinkäytetty-ehkä ymmärretty,joskus?Väkivaltaa en suvaitse kenenkään kohdalle,saati itselle.Työpaikalla selvitän tilanteen,jos jotain on tapahtumassa.Yks t(työ)tapaus lähimenneisyydessä(>10v sitten)mutta ei haittaa enää,silloin oli työtoverit ensimmäisinä nyrkit pystyssä;mun puolesta.Eli ei menneisyyden mörköjä kaapissa mulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 13:49

Niin joka paikassa on aina joku, joka kiusaa pienempiään ja heikompiaan. Työpaikoillakin on niitä jotka vaan kyttää miten jollain menee. Jos menee huonosti ollaan "iloisia", että voi......voi.... sinua tyylliin. Sitten jos mene hyvin ei olla näkevinään eikä kuulevinaan mitään. Aiemminkin napsussa todettettu, että sitä keltaista nestettä päässä....!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 13:57

On,on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 14:47

Saataapi se olla, että aika on kullannut muistot, muttei kyllä tule mieleen yhtään asiaa tai tilannetta, jossa minua olisi aiheetta syrjitty tai kiusattu. Hyväksikäyttö taas on niin monisyinen juttu, että jätän sen arvioinnin tekemättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 15:35

Koulussa pojat aina kiusas mua... Vai olikohan se niin, että ne ei muulla tavalla uskaltanut lähestyä. Yksikin, sen nimi oli Anssi, istui takanani, ja kiskaisi puseron kaula-aukon olkapäälle saakka, ja kiusasi, että "olet tainnut olla yläosattomissa auringossa kun ei ole rajoja". Mutta en minä siitä välittänyt, Anssi taisi olla itse vähän kipee. Nykyisin tuollaista sanottaisiin seksuaaliseksi häirinnäksi.
Siis oikeasti mua ei ole kiusattu, mutta monella tapaa kiltteyttäni on varmaankin käytetty hyväksi ja käytetään edelleenkin. Mutta en ole aikonut tehdä sille mitään, sillä olen ihan tyytyväinen elämääni näinkin. Mitä pienistä, kun ei suuristakaan !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 16:15

Ei minua olla koulussa kiusattu työpaikkassa yksi akka on tullut mulle pomottaa ja se ei oo kivaa!"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 17:15

Kyllä joskus ensimmäisissä työpaikoissa minua on kiusattu. Ne on ne miehet, jotka eivät hyväksy, että naiset ovat "valtaamassa" heidän alaansa.. Luuleevat olevansa jotakin suurta, kun ovat olleet alalla niin pitkään. Kyllä välillä on tullut tippa linssiin, mutta nykyään osaan sanoa jo takaisin, jos joku jotain ilkeää sanoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 22:15

Ala-asteella kiusattiin ulkonäön ja perheen takia...:( Vaikka niistä on jo vuosia ja vuosia aikaa,ovat ne silti niin tuoreessa muistissa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 22:34

olen koulukiusattu. pahinta oli olla ala-asteella. samoin kuin Kasulla on myös minulla tuoreessa muistissa. ja on minua myöskin hyväksi käytetty mutta siitä vaikenen täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 01:06

Eiköhän koulussa ole aina ollut jonkinasteinen nokkimajärjestys, jonka moni kokee kiusaamiseksi? Sitä se tietysti onkin, jos sen niin itse kokee. Minua lähinnä säälittivät nuo muutamat kovikset.
Näin jälkikäteen voi todeta, että eivät he elämässä ole kovin helpolla päässeet.
Työpaikkakiusaaminen onkin sitten eri juttu, jos kiusaamisen aloittaa aikuisena. Aika säälittävää käytöstä sekin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 16:10

Ei ole kiusattu.