Vietätkö kesän mieluimmin kotona,satoi tai paistoi, vai jos mahdollista,lähtisitkö ulkomaille ja miksi?

Avainsanat: kotimaa kesä matkailu ulkomaat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.05.2009 - 15:48

Kakkoskotini on täällä Pirkanmaalla järven rannalla. Täällä on lokoisaa olla kesällä, kun on valoisaa yöt läpeensä, linnut laulavat ja laineet loiskuvat. Sadekaan ei haittaa, ei pilviset päivät eikä kylmyyskään, sillä toinen kesä odottaa minua talvella Egyptissä Siellä ei sada ja aurinko paistaa lähes joka päivä. Tunnen olevani etuoikeutettu.
Silti saatan matkailla kesäisin. Italia saattaa tulla matkakohteeksi, mutta todennäköisempää on Lappiin ja Jäämerelle matkustaminen ensi kesänä. Jäämeren rannalla vuonon laella on mahtavaa, siellä sitä tuntee oman pienuutensa ja mitättömyytensä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.05.2009 - 00:49

No nyt kyllä olen siellä ylhäällä kesän ja sitten syksyllä jälleen tänne lämpöön!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 00:53

kesä kotona, muu osa vuodesta tulee reissattua ihan tarpeeksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 05:32

ulkomaille.. on paljon lämpimämpää, hauskempaa, ihanampaa, kauniimpaa ku täällä suomessa

olin viime kesänä 6vko ranskassa, nyt kesänä menen kuukaudeksi amerikkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 05:59

Takuulämpöön loman ajaksi pakko päästä, sitä ei saa täällä. Järvivesikin niin sikakylmää vieläpä ilman arskaa, että suututtaa vain. Ja kotona arjen askareet aina käsillä, vain fyysinen irtiotto mahdollistaa oikean loman vieton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 06:07

Kyllä lomaa 2 viikkoa on parempi viettää ulkomailla, täällä on talossa aina niin paljon hommia että se alkaa kyllästyttämään ja on parempi ottaa pieni irtiotto, saa ne hommat myöhemminkin tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 08:29

Kotona vietän ,ihan kiva olla täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 09:26

Suomen kesä on niin kaunis ja kauan odotettu,etten lähde koskaan kesällä ulkomaille.Korkeintaan Tallinaan.Nautin äärettömästi kesästä kotona ja kotimaassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.05.2009 - 09:27

Minulle aurinko ja lämpö on a ja o. Jos on todella huono kesä, niin jos vain mahdollista niin lähtisin muualle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 09:34

Kesäloma kotoisissa saarissa on niin 'geeneiss' oleva perintö, ettei ole tullut mieleenkään muuta edes harkita. Muilla mailla reissaamiseen on aikaa sitten muulloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.05.2009 - 09:45

Suomen kesä on niin lyhyt, että haluan nauttia siitä täysin siemauksin. Ulkomaille ehtii pitkän, pimeän ja kylmän aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 09:47

nyt ovat isännän työjutut niin auki , että ei tietoa lomasta, mutta kotimaassa ainakin kierrellään, jos ei kesällä niin syksyllä....tai ruotsissa, mutta se on vielä auki..voi olla , et maarianhaminassa voitas käväistä....sen näkee sitten , kun hän tietää työjutut...minul ain lomaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 11:04

Mieluiten nautin aurinkoisesta kesästä kotimaassa, ulkomaille muina vuodenaikoina. Tosin tuo kotimaan aurinkoinen kesä ainakin viime vuonna jäi haaveeksi ja jo elokuussa piti ottaa pikalähtö Kreikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.05.2009 - 12:23

Kotona en aio viettää kesää. Ulkona mahdolisimman paljon.
ulkomaille taas en pääse rahapulan takia. Harmi sinänsä.
Ehkä ei vielä ensi vuonnakaan tule matkaa,saas nähdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 14:34

Kotosalla, mitä nyt pikku breikkejä tulee tehtyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 17:59

Kyllä kesä Suomessa kuuluu suomalaisen elämään! Sen talven ja syksyn voin sitten ihan mielelläni vaihtaa muualla oloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2009 - 15:01

Olen joka kesä ollut ihan tyytyväinen 15:sta päivän reissuun Ålandissa.
Reilu kolme viikkoa ja pääsee taas sinne...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 01:17

Mökkiä ei rantaloma päihitä!
Jos kovin kauan sataa, niin sitten saatan tehdä viikon matkan aurinkoon, mutta aika vastahakoisesti kylläkin. Kurjat ilmat eivät varmaan ole kenenkään mieleen?