Kuinka monta vuotta mielestänne on hyvä seurustella ennen kuin aikoo mennä kihloihin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.05.2009 - 10:21

Kihloihin kannattaa mennä vasta sitten kun pahin rakastuminen hellittää, eli n. vuosi ja neljännes. Jos sen jälkeekin vielä haluaa olla todella saman ja vain sen saman kumppnin kanssa, niin sittenpä voisi ostaa ne kihlat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.05.2009 - 10:18

Vuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.05.2009 - 10:23

Kun ensimmäiset kolme vuotta on tullut täyteen ja sen kolmannen vuoden kriisin on käynyt läpi, niin sitten voi päättää hääpäivän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.05.2009 - 10:24

Vuoden, pari. Eikä ole sittenkään varmaa että avioliitto toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 10:39

Se asia riippuu onko tarvetta mennä kihloihin, voi sitä muutenkin yhdessä olla, me menimme kihloihin vuoden seurustelun jälkeen ja aika pian naimisiin ja on oltu nyt 34 vuotta, vissiin kolahti heti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 11:00

ei sillä mun mielestä oo väliä.. sitkun siltä tuntuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 11:03

Olet vielä, niin nuori ja sinulla ei ole mitään kiirusta niin kihloihin, kuin lapsen tekoonkaan, joten ota hyvin rauhallisesti.
Mutta kun se oikea on helähtänyt kohdalle, niin luonto tekee tehtävänsä ja mitään aikoja ei ole sanottu, että ole nyt niinkauan kihloissa, tai nyt pitää mennä kihloihin, kyllä itse sitten osaatte sen päättää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 11:24

16 vuotiaalla on aikaa (ja syytäkin) miettiä sitä kihloihin menoa vielä reilusti muutaman vuoden ajan, muista että se (kihlaus) on myös juridisesti merkittävä (sitova) ilmoitus avioliittoaikeesta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 11:42

Jos pari viikkoa, tiedän yhden parin olivat kihloissa 9 vuotta sitten menivät naimisiin ,ja erosivat puolen vuoden kuluttua.Eli kihloissa pysyy paremmin kuin naimisissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 11:57

jotain 2-3 vuotta oppii tuntemaan toisen paremmin kun tekee kihlaus päätöksen.jos ei muuten mitään kiirettä ole kihloihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 12:13

Yksi tai kaksi vuotta kannattaa seurustella ennen kihlajaisia. Tai jopa asua yhdessä ennen sitä niin ei tule "yllätyksiä" sitten kun sormus on jo sormessa. Toisaalta onhan se romanttista mennä kihloihin ilman ajattelematta onko tämä viisasta? jne

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.05.2009 - 12:45

Noin 35 vuotta. Sitten viisastuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.05.2009 - 13:00

Kihlaus on kuitenkin lupaus avioliitosta.. Sanoisin kolme vuotta ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 17:20

No tarpeeksi monta vuotta, itse en olisi valmis siihen vielä 3,5 vuoden seurustelun jälkeenkään. Jokainen tavallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 22:12

kyllä se ihan riippuu ihmisestä, parisuhteesta, ..ei voi koskaan sanoa, mikä olis sopiva aika seurustella ennen kihloihin menoa..joillakin se voi olla muutama kuukausi, joillakin monta vuotta. Itse olen seurustellut nyt 7 vuotta, eikä olla kihloissa. Ei se muuta elämää mitenkään, se kihlaushan on lupaus avioliitosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 03:44

Nykyään voidaan kyllä myös pysyä kihloissa todella pitkään, ennen se tarkoitti automaattisesti hääkellojen kilinää. Itsekin olen ollut jo yli kolme vuotta kihloissa, ja veljeni on ollut kihloissa varmaan kohta kymmenen vuotta. Tosin heillä ehkä naimisiin meno jäi morsiamen sairastumisen takia. Mekin olemme mieheni kanssa naimisiin menosta useasti puhuneet, se on kuitenkin monesta syystä toistaiseksi jäänyt tekemättä, vaikka eipä se niin haittaakaan. Pääasia on, että rakkautta riittää, ja arki sujuu, oli naimisissa tai ei. Mitään aikarajaa kihlaukselle on mahdoton antaa. Itse kukin tietää kun sen aika on.