Miten saan siirettyä tiedot Nokia 260 C digiboksista pc:lle.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.05.2009 - 13:37

Tuossa Nokia 260C -boksissa ei tietääkseni ole USB-liitäntää (sarjaportti RS-232 kyllä on, mutta se on tarkoitettu softaversioiden lataamiseen tietokoneelta, eikä sen nopeus edes riittäisi videoiden siirtoon). Tallentavissa bokseissa, jotka on tarkoitettu myös siihen, että signaalin saa tietokoneelle, on yleensä USB-liitäntä (myös) sitä varten. Lisäksi se tarvitsee boksin valmistajan tarjoaman softan, koska ei windowsin kopiointitoiminnolla yleensä suoraan onnistu.
Kopiointi tietokoneelle onnistuu tietysti kökkösysteemillä, että scart-liitännästä viedään TV:n videokaapparille (tarvitaan väliin scart-rca -sovitin tms) tai erillisen videokaapparisovittimen kautta, mutta silloin siirto tapahtuu ns. reaaliajassa, eli 2 tunnin leffan siirto vie 2 tuntia, kun oikeasti haluttaisiin siirtää vain tiedostoja. Lisäksi laatu kärsii digi-ana-digi -muunnoksessa. Voihan tietysti aina kovalevyn yrittää irrottaa ja alkaa tapella kaapelien ja tiedostoasetusten kanssa.
Vähimmällä vaivalla pääsee, jos hankkii tallentavan boksin, jossa videotiedostojen siirto on jo valmis ominaisuus (esim. jotkut Topfieldin mallit).

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.05.2009 - 21:42

Laitoin tuon kysymyksesi googleen ja jotain tietoa siellä oli. Laitteen mukana tulleessa ohjekirjassako ei sitten ollut neuvottu miten se tehdään?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 01:37

Digiboksin voi tarpeen tullen liittää tietokoneeseen USB-kaapelilla, eikä muita liitäntöjä tarvita. Ohjelmat siirretään tietokoneelle digiboksin mallista riippuen joko valmistajan tarjoamalla ohjelmistolla tai suoraan Windowsin tiedostonhallinnassa, aivan samalla tavalla kuin ulkoiselta kiintolevyltä. Siirron jälkeen digiboksi voidaan palauttaa takaisin television yhteyteen.

Pidemmän päälle tällainen siirtely alkaa varmasti tuntua työläältä, eivätkä etenkään SCART-kaapelien liittimet tahdo kestää jatkuvaa irrottelua ja uudelleen liittämistä. Siksi tarpeisiisi saattaisikin sopia parhaiten tallentava digiboksi, jonka ohjelmat voi siirtää ulkoiselle kiintolevylle. Tällaisia ovat esimerkiksi Vision VDC8800- ja VDC8080- sekä Maximum T-8000 -digiboksit. Kohtuullisen kokoinen ulkoinen kiintolevy maksaa 80 – 200 euroa, ja sen siirtäminen huoneesta toiseen on huomattavasti helpompaa kuin koko digiboksin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 08:49

Sun täytyy käydä jostakin tarvikeliikkeestä ostamassa kaapelisovitin,siinä nokia poksissa varmaan on vain scart ja anteeni liitin.osta scart /usb sovitin .Scart pää boxiin ,ja usb pc:lle .pitäisi onnistua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 10:32

Liitä se tietokoneeseen ja imuroi tiedot sieltä.