Mikä on parasta keväässä?

Lisätty: 05.05.2009 - 14:47

Minusta ehkä ihaninta keväässä on se valoisuus ja vihreys, en osaa valita kummasta pitäisin eniten. :)

Avainsanat: kevät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.05.2009 - 18:05

Kesän odottaminen on kihelmöivää. Metsän tuoksut lisääntyvät lupaavasti. Aivan pian puut saavat lehtensä. Kurkiaurat ja joutsenet soittavat saapumisfanfaarinsa: Täältä tullaan! Äkkiä kivijalan viereen on puhjennut kevään ensimmäinen voikukka. Pian vedet lämpenevät. Yötön yö on vielä kokematta, juhannusruusut puhkeamatta. Koko pursuava kesä tulollaan. Toivoa on.

Kysyjän kommentti

Kiitos keväisestä vastauksesta! ^^

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.05.2009 - 16:14

kun alkaa vihertää, ja tietää että kohta on kesä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.05.2009 - 16:19

Kyllä se tämä valo sekä alkava vihreys ja kukkien nousu pitkän talven jälkeen. Olen itsekin keväänlapsi joten tuntuu että minäkin herään aina näin keväisin aina vaan uudestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 16:39

Joo, valo tosiaan on ehkä kaikkein parasta keväässä tällaiselle kaamosmasennuksesta kärsivälle. Sitä todella herää eloon sen ansiosta. Kyllä myös kukat tuovat kauneutta kevääseen, ja luonto muutenkin herää eloon siinä missä itsekin. Lintujen laulukin on kaunista musiikkia korville. Itsekin olen toukokuussa syntynyt, ehkä sekin vaikuttaa siihen, että juuri toukokuu on minusta vuoden paras kuukausi. Lämpöäkin on sopivasti, ei liikaa, mutta kuitenkin yleensä melko riittävästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 17:03

Tietää,että kesä on lähellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 17:21

ihan kaikki, joka päivä jokin asia pulpahtaa esiin eläimiä, uusia kasveja, aurinkoa,jopa sadettakin nyt luontoon odotan, mutta vain hetkeksi ei koko kuukaudeksi, lämpimiä päiviä, mutta ei kovin tuulisia, nämä luonnon tuoksut ja omatkin kanankakan jota tarhassani on runsain mitoin, ei kovinkaan säästeliäästi laitettuna...pitenevät päivät ja valoisat illat..tuossa nyt joitakin sanoakseni....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 17:25

Tulee kärpäset ja on köyhälläkin paljon ystäviä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 17:30

No ei ainakaan tämä flunssa!
Eikä se että koulussa on kokeita kamalasti.

Vaan kaikki tämä valo ja vihertäminen,
perhoset ja ilman lämpeneminen! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.05.2009 - 17:32

Auringon valo ja lämpö, lehtien puhkeaminen puihin, koko luonnon herääminen horroksesta kaikkine kasveineen ja eläimineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 17:43

valohan se ja kasvun aika, joka aamu on ilmestynyt jotain uutta (tänään muuten ajelin pihanurmikon ensimmäistä kertaa tälle vuodelle)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 18:20

Haluaisin pitkittää kevään heräämistä,se viaton vihreä väri,mikä myöhemmin muuttuu tummaksi vihreäksi väriksi,sitä haluaisin katsella ja aistia kevään tuoksuja.Kesä on sitten kuitenkin niin pian ja ohi...siksi haluaisin pitkää suloista kevättä viettää mahdollisimman pitkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.05.2009 - 19:00

aurinko, lämpö, alkaa vihertää ja kesä on lähellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 19:20

Raikkaat ja aurinkoiset aamut :) Pikkuhiljaa orastava luonto..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 21:09

Kyllä se on tämä luonnon herääminen. Joka päivä tuntuu aina mukavammalta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 21:41

Kevät itsessään on kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 23:19

huomasin tuossa viikonloppuna,kun heräilin hyvissä ajoin ja aamu aurinko alkoi juuri nousemaan. menin ulos istumaan ja nuuhkimaan raikasta ja ihanaa ulkoilmaa. samalla kuului jos jonkinmoisien lintujen ääniä ja oli aivan tyyni ilma, mitään turhia autojen tai ihmisten ääniä ei kuulunut..mikä olikaan ihanampaa...sit tietysti,kun alkaa tulla vihreää puihin ja pihaan ja pääsee heittämään kaikki turha ylimääräinen vaatekerta pois, niin se tekee keväästä hienon:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 08:02

Luonnon herääminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 10:56

Valo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 13:22

Se on lämpö ja valo. ja on ihanaa kun alkaa vihertämään nurmi ja puiden silmut. luonnon herääminen se on niin hieno kokemus talven jälkeen. kun itsekkin olen kevään lapsi nautin tästä ajasta kun kaikki herää uuteen kevääseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 19:08

On valoisaa, auringosta saa voimaa.
Luonto herää ja tuoksuu keväältä.
Muuttolinnut palaavat.
Keväässä on niin paljon ihania asioita =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 22:04

Itse keväässä ei oikein mikään kun käy pöly niin kauheasti nenään,
pitenevät päivät ehkä sitten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 15:50

Kevät on valoisia aamuja, linnun laulua, luonnon heräämistä ja kesän odotusta. Jokainen vuosi odottaa sitä yhtä malttamattomasti ja ainoa asia mihin pettyy on se, että vaikka kuinka sitä lämmintä odottaa sitä sitten saakin odottaa.