Miten Hummerin (H2) saa rekisteröityä henkilöautoksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 04.05.2009 - 14:08

Kysypä sitä asiaa katsastusviranomaisilta. He tietävät saako ja miten saa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.05.2009 - 14:56

pahasti epäilen onnistuuko tuo lainkaan, mutta sieltä katsastuksestahan se selviää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 15:11

Suoraan ei kai mitenkään, koska kokonaispaino (oma+kantavuus) on yli 3500 kg. Kuorma-autoksi siinä kai on nopeudenrajoitin, mistä syystä moni haluaisi eroon kuorma-auto -määritelmästä. Ymmärtääkseni sen voi rekisteröidä erikoisautoksi tietyin edellytyksin. Esim. joitakin isoja pakuja voi olla erilaisina mittausajoneuvoina tms., jolloin ne on voitu rekisteröidä erkoisajoneuvoksi, vaikka paino olisi yli 3500 kg. En tiedä, mitä muutoksia Hummeriin tulisi tehdä, jotta edellytykset täyttyvät, mutta sitähän voi kysyä AKEsta. Joka tapauksessa sen ajamiseen tarvitaan kuorma-autokortti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 11:07

Ei taida onnistua.Käänny katsastusviranomaisten puoleen.