Millä herkuttelevat karhut kaukomailla? Mikä on maailman mahtavin laiva?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 25.05.2008 - 14:39

Kaikkiruokaisen ruskeakarhun pääravintoa ovat kasvikunnan tuotteet ja marjat , hyönteiset, toukat ja muurahaiset. Erityisesti talviunen jälkeen keväällä karhut voivat saalistaa hirviä.

Harmaakarhut ovat yksikseen eleleviä, kaikkiruokaisia eläjiä, joille maistuvat kasvikunnan tuotteet, muut nisäkkäät, linnut, liskot, kalat ja niissä erityisesti lohet.

Mustakarhut syövät lähinnä kasveja, raatoja ja hyönteisiä.

Muiden ruskeakarhujen tapaan kodiakinkarhut ovat kaikkiruokaisia

Lisätty: 25.05.2008 - 14:55

Tällä hetkellä purjehtivista aluksista ykkönen on Queen Mary II, jonka paikan kohta ottaa
Freedom of the Seas. Genesis-luokan uudisrakennus nousee kärkeen valmistuessaan syksyllä 2009.

Queen Mary II oli valmistuessaan historian suurin matkustaja-alus. Pituutta sillä on 345 metriä ja leveyttä 42 metriä. Korkeutta laivalla on 70 metriä. Se kastettiin Southamptonissa 8. tammikuuta 2004.

Queen Mary II oli valmistuessaan historian suurin matkustaja-alus. Pituutta sillä on 345 metriä ja leveyttä 42 metriä. Korkeutta laivalla on 70 metriä

Lentotukialus USS Enterprise CVN-65 (alun perin CVAN-65) luovutettiin Yhdysvaltain laivastolle vuonna 1961, jolloin se oli maailman ensimmäinen ydinkäyttöinen lentotukialus. Se on palveluskäytössä edelleen ainakin vuoteen 2013 saakka. CVN-65 on ainoa Enterprise-luokan alus.

Pituus: 335,64 m
Leveys (lentokansi): 75,6 m
Leveys: 39,9 m

Maailman suurin ja kallein matkustaja-alus tehdään Turussa. Tilattu laiva on 360 metrin mittainen. Aker Finnyards varautuu rakentamaan sen niin, että se olisi luovutettavissa syksyllä 2010.