mikä on Kare

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 04.05.2009 - 10:48

Ainakin se on sukunimi. Muuta en tiedä. Antaisitko hieman vihjettä mitä haet.

Lisätty: 04.05.2009 - 10:49

Näkyi myös olleen menneentalven painiturnaus: Kare.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.05.2009 - 10:55

Johanna Kare nimi tuli mieleen,kun se on kirjoitettu isolla,ilman muuta oletan tarkoittavan nimeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 10:56

Se on mm. etunimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.05.2009 - 11:10

Sekä etu-, että sukunimi. Ja sitten olen kuullut, että veden pinta voi kareilla. Tarkoittaa kai sitä että se hiukan liikkuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 11:23

Niinkun tässä aikaisemmin tullut esille,että voi olla etunimi tai sukunimi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 11:28

Meillä on suvussa Kare sekä suku- että etunimenä (onneksi ei sentään samalla ihmisellä!)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 11:32

Etunimi. sukunimi.
Kare Casals (s. 1966) on Suomen näkyvimpiä ja aktiivisempia sähköisen kaupan edistäjiä ja puolesta puhujia Suomessa.
1. 8. 1964 presidentti Urho Kekkonen kirjoitti päiväkirjaansa, miten
Suomen Kuvalehti oli julkaissut artikkelin mieheltä nimeltä Kauko Kare.
Kare toivoi Kekkosen pikaista väistymistä vallasta niin asiat hänen
mukaansa tulisivat oikealle mallilleen. 3. 8. 1964 Kansan Uutiset
moitti kyseistä Kareen kirjoitusta ja sen leikkeen Kekkonen oli
säilyttänyt.
ja paljon muita nimiä.........naapurini nimi on Kare

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 11:37

Isolla alkukirjaimella Kare tarkoittaa erisnimeä kuten edellä jo selvinnytkin.

Kulinaristimaailmassa tunnetaan kare myös lihan kypsennystapaan viittavana terminä, esim.

Karitsan kare

www.sorsanpaistaja.fi/?p=255

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 11:39

etu-tai sukunimi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 11:41

Nimi.Sitten jossain ylhäällä käsivarressa on Kasesuvanto niminen paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 18:24

Mikä on Kare?, ihmisest ei ainakaan kysytä mikä, vaan esim. kuka, joten onkos tuo iso alkukirjain sitten tullunna vahingos?, ei voi tietää.... kare aineskin joissakin murteis tarkoittaa kateellinen + sit nuit muit tuol jo yllä mainittui..., kerrohan meitillekin, mit sie oikeesti hait kyssärilläs:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 19:07

Ns.ruokamaailmassa kare on esim.porsaan kare,sille tehdään jotakin esim.ruskistetaan ja täytetään ja uuniin.
Etu-tai sukunimi;murteista en tiedä mitään,mulle on vain kade tuttu sana.
Muuta en tiedä kyssäriin "Mikä on Kare?"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 03:32

Tunnen pari Kare nimistä henkilöä.