Miten löytää mielekkyyden elämäänsä jos/kun huomaa ettei ole tärkeä missään tai kenellekään? Eikä ole väliä oletko edes olemassa?

En kiinnosta ketään ihmisenä= ei ole yhtään ystävää. En kiinnosta naisena= omalle miehelle toisenlainen nainen olisi parempi.Sellainen jota kiinnostaisi samat asiat ja jolle seksi ei olisi tärkeää. Ketään tavallista miestä en naisena kiinnosta,olen kai sitten niin kamalan näköinen tai jotain ??? Lapsi on aikuinen, ei tarvitse äitiä ja lapsenlapsia ei ole eikä tule.Työssä en ole korvaamaton ja työporukalla on keskenään hauskaan vapaa-ajallakin, minua ei siihen kaivata. Harrastuksille ei jää aikaa,energiaa eikä rahaa. Lähisukuun ei ole yhteyttä.Miehen lapsen edellisestä liitosta eivät edes suostu minua tapaamaan, vaikka eivät ole koskaan minua nähneetkään enkä ole se nainen joka perheen rikkoi. Näitä riittäisi vaikka kuinka...

Avainsanat: elämän mielekkyys totaalinen yksinäisyys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 03.05.2009 - 23:41

Jokainen ihminen on laulun arvoinen, niinkuin VL aikoinaan lauloi. Sinussa on varmasti paljon hyvää ja kaunista. Tämä toinen osapuoli sitä ei vain osaa huomata eikä nähdä. MIeti onko hän sinun arvoisesi.

Lisätty: 04.05.2009 - 07:24

Mitä sinulle sitten olisi pitänyt vastata, että ota ero, niinkö? Ei sellaista lauota päin naamaa, vaan kyllä sinut on saatava itse ajattelemaan missä menet. Onko kynnyksesi liian korkea mennä itse ammattiauttajan puheille. Saattaisit saada uutta voimaa toimia itseäsi auttavalla tavalla. Oletko puhunut miehesi kanssa siitä miltä sinusta tuntuu hänen puheensa ja mitä sinä toivot teiltä kahdelta?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 03.05.2009 - 23:56

Arvasin , että joku vastaa noin. Minussa on varmasti paljonkin hyvää ja kaunista se ei vain tunnu välittyvän mihinkään. Aviomiehelläni on intohimoina kaksi harrastusta jotka eivät minua kiinnosta.Hän kaipailee naista jota ne kiinnostavat ja joka lähtisi kanssaan niitä intohimoisesti harrastamaan, oletan näin kun puheitaan kuuntelen. Vaikka aviossa ollaan oltu vasta muutama vuosi, on tilanne kuin oltaisi oltu jo vuosikymmeniä?? Ei intohimoa tms. Muutaman vuoden aikana en muista, että minua kukaan mies olisi kehunut tai katsonut niin, että olisin tuntenut itseni naiseksi ja haluttavaksi.
Teen työtä jossa hoidan muiden vakavia ongelmia. Teoriassa tiedän ja muita osaisin neuvoa mitä nyt pitäisi tehdä, itseäni en osaa auttaa. En olisi uskonut koskaan eläväni näin totaalisessa tyhjiössä jossa alkaa itsetuhoiset ajatuksetkin saada jalansijaa. :-(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.05.2009 - 00:00

Joskus on tuntunut minustakin siltä, että kenellekään en ole tärkeä, eikä kukaan välitä tai pidä yhteyttä. Silloin ajattelin, että elän itselleni sitten. Aloin tekemään kaikkea sitä, mitä halusin niissä puitteissa missä se oli mahdollista. Luonnosta saan voimaa vaikka millä mitalla. En noudata mitään aikatauluja enkä lukujärjestyksiä. Syön kun on nälkä, nukun kun väsyttää. Siivoan jos huvittaa. Oikeastaan vasta nyt vanhana löysin itseni. En vietä enää pakollisia juhlapäiviä. Juhlin silloin kun juhlituttaa. Jouluna saatan syödä hernekeittoa jos sille tuntuu. Kaikki traditiot olen siis heittänyt romukoppaan. Vaikka elän yksin, niin en ole yksinäinen. Saan lukemisesta myös paljon ajateltavaa. Ja olen huomannut, että elämä on kivaa, vaikka elää vain itseään varten. Jos näitä asioita voit soveltaa omaan elämääsi yhtään, niin heti tuntuu mielekkäämmälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 00:01

Koskaan ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan. Kerran sain loistavan syntymäpäiväkortin, jossa luki: "Jokainen tietää, mitä on menettänyt, mutta kukaan ei tiedä, mitä tuleekaan löytämään". Näin se on. Ainoa, mitä tarvitset, on uskoa huomiseen, joka antaa voimia nousta ylös aamuisin. Sen tarkoituksen elämään voi löytää vaihtamalla suuntaa. Jos et kiinnosta miestäsi, herää kysymys onko hän oikea mies sinulle. Voi olla, että joku muu mies arvostaisi sinua omana itsenäsi. Jos ystäviä kaipaat, voithan hankkia niitä vaikka täältä netin kautta, jos harrastuksiin ei ole varaa. Tai voisit ajatella vaikka jotain työväenopiston kursseja, jotka ovat edullisia. Saisit hauskaa tekemistä, ja ehkä jopa niitä ystäviäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.05.2009 - 01:23

AP vastaa;
Kiitos kaikille vastauksistanne. Kyllä kai minä miestäni kiinnostan muutoin hän olisi jo lähtenyt.
Mutta kaipaan sitten kai mahdottomia kun olen väsynyt kyselemään MIKSI ?
Minulla on omituinen tilanne. Löydän kyllä ihmisiä jotka ovat samalla aaltopituudella, mutta he vain nopeasti häviävät elämästäni. Hain tarkoitusta , neuvoja kaiketi myös lohtua kysymykselläni. En voi valitettavasti vaihtaa suuntaa, en elää vain itselleni sillä silloin en asuisi missään enkä söisi mitään.
Palkkani on ei riittäisi minua elättämään (hoitajien palkat on surkeat niillä ei elä edes kissaa) ja jos saisin valita asuinpaikkani se olisi korvessa, silloin en voisi edes työtäni enää tehdä.
Arvelinkin ettei ole mahdollista kenenkään antaa mitään yleispätevää neuvoa.
Olen nyt miettinyt ja jotenkin luovuttaminen kaikelle tuntuu ainoalta oikealta vaihtoehdolta.
Aamuisin ei ole mukavaa nousta, iltaisin ei ole mukavaa mennä nukkumaan siksi valvon vieläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 01:44

kirjoituksesi mukaan sinun maailmasi pyörii sen ajatuksen mukaan mitä muut ajattelee sinusta.sinun pitää keskittyä siihen mitä sinä haluat ja sinun on saatava itsevarmuutta,tuo ei pidä paikkaansa että hoitajan palkalla ei elä,jos sinulla kielitaito riittää pidä vapaa vuosi suomesta ia mene ulkomaille töihin vuodeksi,löydät ehkä potkua elämään ja sen jälkeen katsot voitko jatkaa nyk. miehesi kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 02:45

Joskus ajattelin minäkin että olemassaolonsa oikeus pitäisi ansaita jotenkin toisten kautta olemalla heille jotenkin hyödyksi. Viitsinkö vielä tsiikata tämän päivän loppuun? -kysymys oli mielessäni pyörivä ajatus. Kunnes älysin olevani masentunut ja hain apua siihen. Siitä lähti nousu, hitaasti mutta varmasti ja monen tuskan kautta mutta se kannatti. Ei ole pötyä se että jokainen oman onnensa seppä. Toi munkin ehdotus tosi hyvä, onnistumisen eka elämys siinä jo päätöksenteko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 08:04

Jotenkin tuossa tuntuu siltä,että vaihde vuodet alkaa olla tulossa,olen havainnut noita tuntoja monessa,tutussa kun ikää tulee sopivasti.Noihin monet ottaneet hormoonikorvaus hoidot,ja elämä maistaa sen jälkeen hyvin.Olen elänyt silmät,ja korvat auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.05.2009 - 08:56

Munkille kysymys;
Sanot näin "tuo ei pidä paikkaansa että hoitajan palkalla ei elä," Oletko OIKEASTI koskaan joutunut elämään pelkällä hoitajan palkalla? Jos olisit et sanoisi noin, sillä niillä palkoilla ei oikeasti elä ja jos jotain extraa elämässään haluaa (esim. lomamatkan tms.) pitää tehdä keikkoja jotta sen saa.
Peruspalkalla ja lisillä ei makseta koko rulettia, usko pois!

Terv. Hoitajana jo 20 vuotta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 10:10

Vaikealta kuulostaa, mutta voin sanoa sen että parinvalinnassa kannattaisi jo heti alkuun ottaa huomioon harrastukset, ovatko ne erilaiset vai samanlaiset. Jälkeenpäin ei tietysit asiaa voi korjata.
Mihin perustatte liittonne, sillä on tosi iso merkitys.
Jotain oman itsesi "kohennusta" tarvitsisit. Rohkeasti on lähdettävä liikkeelle jos haluaa muutosta.
Naisen on kehitettävä omaa identiteettiään ja omaa elämäänsä, ei toisen/toisten kautta voi elää.
Nämä ovat ihan "raakoja" tosiasioita.
Kun lähdet ulos kodistasi, huomaat että jaksat kyllä.

Lisätty: 04.05.2009 - 10:13

Raha-asioista puheenollen, moni tässä maassa elää kyllä hoitajan palkalla... ja monell amuulla pienemmälläkin, tämä oli kommentti eräälle toiselle, ei aloittajalle.
Harrastus pitää etsiä ihan muusta kuin siitä mikä on lähellä työtä.

Lisätty: 04.05.2009 - 12:17

Voi elää myös ITSELLEEN mutta muiden kanssa. Pelkästään muille elämällä ei elä hyvää elämää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 11:55

Ota itseäsi niskasta kiinni ja ala elää omaa elämääsi,välittämättä muista.Kyllä löydät vielä paljon ihmisiä,jotka välittävät sinusta todella.Älä vaivu apatiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 12:19

Sinun tilanteesi kuulostaa tosi vaikealta.on ihhottavaa. jos toinen ei välitä.minulla on ollut välillä tommoista silloin kun oikein masentaa. oletko sinä masentunut? minä olen kaiket päivät nyt ollut niin että ei ole ketään jolle juttelisi lapset koulussa mies töissä. silloin tulee sellainen olo että olewn aivan yksin. nyt on 2 kissaa ja tytön koira .kun toinen ei voi olla paikalla siksi että häiritsisi sitä sairasta koiraa. minulle alkoi tulla paniikkikohtauksia kun oli päivät aina yksin. mutta jos on naimisissa toisen on kyllä huomioitava myös se toinen ihminen että hän myös on tärkeä. mutta jos joku ihminen on tosiaan itse rakas että ajattellee vain itseään. niin sanoisin että jos sinun miehesi on tällainen henkiö niin silloin on olla parempi yksin kun huonon kaverin kanssa. olen ollut nqaimisissa jo 28 vuotta mutta ei minua ole silti mitenkään muuten jätetty ulkopuolelle. olen yksityinen perhepäivähoitaja ja jo nyt toista vuotta ilman työtä. koska hoito lapsia ei ole ollut nyt tarjolla. siksi kirjoittelen täällä napsussa että ei tarvis ihan kuolla siihen miten yksinäisiä mun päivät nykyisin on. hanki täältä napsusta ystäviä. niitä sulla pitää nyt olla, muuten sulla menee koko itsetunto. kun se on sulla jo alhaalla. kun luin ton juttusi niin sain siitä sellaisen käsityksen. kun itse tunnto menee alas niin mikään ei tunnu enään luistavan täällä elämässä. ja niin se ei saa olla. koska silloin sinä vaivut syvään masennukseen sen kanssa. minä olen joutunut apua hakemaan ihan mielen terveys toimistoja myöten. ja apua olen saanut. en tiedä missä olisin jos en olis apua aikanaan hakenut. nyt on lääkkeitä ne auttaa elämään tasapainossa itseni kanssa. mun on kyllä pakkokin jos aion täälllä elää. jokainen ihminen on tärkeä ja muista. kun nyt sulle sanon.SINÄ ET OLE YHTÄÄN HUONOMPI KUIN KUKAAN MEISTÄ. jos haluat juttu seuraa niin ala täällä mulle ystäväksi niin autan niin paljon kuin pystyn. PYYDÄ APUA ÄLÄ MUREHDI NÄITÄ YKSIN.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 14:00

Oletko ajatellut, että voisit olla masentunut? Aika monet ajatuksesi kuuluvat masentuneisuuteen: arvottomuuden ja hyödyttömyyden tunne, huono itsetunto, negatiivnen asenne elämään yleensä, pelot, itsetuhoiset ajatukset, vaikeat aamut, ikävät illat. Sinuna menisin keskustelemaan ensin lääkärin kanssa. Sen jälkeen voisit yrittää puhua miehesi kanssa, jos se on ollenkaan mahdollista. Tuossa jo Tuulikilla näyttää olevan samanlaisia ajatuksia. Hae apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 16:43

Edellisiä lukematta vastaan kuitenkin sinulle, koska vaikutat tosi toivottomalta. Luulen, että olet niin väsynyt, että et edes jaksa hymyillä toisille ihmisille. Kokeile seuraavaa: katso itseäsi aamulla peilistä, hymyile kuvallesi ja sano hiljaa: Olen hyvä ja kaunis ihminen. Jätä tuo myönteinen lause kasvoillesi ja hymyile sisäistä hymyä niin kauan kuin muistat sen. Hymyillessään ihminen näyttää kauniimmalta kuin surullisena ja väsyneenä. Ajattele sitten itsesi kauniiksi. Se tarkoittaa sitä, että hyväksyt kaikki puutteesi, olet itse oma kauneusihanteesi. Pue päällesi jotain piristävää, huivi tai iloinen pusero. Suorista selkäsi ja katso avoimesti elämääsi eteenpäin. Jokainen ihminen on kaunis ja viehättävä, jos hän vain päästää sen puolen itsestään esille.
Keksi omia harrastuksia. Liity johonkin ihmisten ryhmään. Toimi toisten hyväksi, moni kaipaa seuraasi. Unohda omat murheesi ja kuuntele muita, monella on asiat paljon huonommin kuin sinulla. Sinähän voit sentään kirjoittaa tietokoneella Napsuun. Kuinka moni muu pystyy siihen ?
Löydä elämästäsi hyviä asioita, mistä et haluaisi mistään hinnasta luopua. Nauti siitä, mitä sinulla on. Voimia elämään !