Mikä olisi viikonmittaiselle reissulle sopivan kiireetön reitti Peloponnesoksen maisemissa? Mitä kannattaisi ehdottomasti kokea?

Lisätty: 03.05.2009 - 11:14

Mahdollisimman rennolla asenteella ollaan reissuun lähdössä, mutta pientä suunnittelua pyrimme tekemään, jotta ei vahingossa "kierretä" kaikkien upeiden kohteiden ohi:) Majoitusta ei olla vielä edes ajateltu varailla. Matkan varrelta löytyy ehkäpä majataloja/hotelleja kohtuuhintaan?

Lisätty: 04.05.2009 - 18:43

Saavumme kaverini kanssa 17.-18.5 välisenä yönä Ateenan lentokentälle ja ajattelimme ottaa sieltä
heti vuokraamosta vuokra-auton alle ja lähteä matkaan Peloponnesoksen tutkimusretkelle. Reittisuunnittelun
suuntaviivoja haetaan...:) Kiitos kaikille jo nyt vastanneille.

Avainsanat: peloponnesos kreikka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.05.2009 - 07:49

Korinttin kaupunki ja Korinttin kanava, siitä Itä-rannikkoa Epidavroksen teatteri, Nafplion ja Argoksen kautta Mykeneneen. Mykene on ikivanha "kyklooppien" rakentama hallintokeskus. Sieltä menisin Antiikin Olympian lehdot katsastamaan. Patrain kaupungin kautta ja Korinttin lahden rantatietä takaisin. Siinä näkee historiallisia paikkoja ja raunioita mukavasti. Kaippa matkatoimistot järjestää sellaisen kiertomatkan. Itse olin autolla Suomesta saakka ja tuli Spartan ja Kalamatan kautta kierrettyä em paikat, mutta siitähän on jo 27 vuotta.

Lähteet:
www.napsu.fi/matkailu/matkak...%20Olympia

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.05.2009 - 09:56

Minulla on melkein samanlainen reitti takana kuin Jumppiksella. Viikon kiersimme autolla Peloponnesosta. Epidavroksessa kannattaa pysähtyä tarkistamaan, onko siellä teatteriesitystä, ja jäädä katsomaan sitä. Vaikka kieltä ei ymmärtäisikään, esitys on nautittava. Kalamatasta en pitänyt. Oli jotenkin ankea kaupunki, ainakin silloin kauan sitten. Olympia ja Sparta olivat minunkin reitilläni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 10:26

Minusta jo pelkkä viikon matka on elämys,enkä itse ota koskaan paineita siitä,mitä olisi ehdottomasti nähtävä.Vietän päivän kerrallaan ja teen aina aamuisin päivän suunnitelman.Lomallahan on tarkoitus levätä ja rentoutua,ei juosta itseään näännyksiin jokaista paikkaa katsomassa.Viikko on kuitenkin lyhyt aika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 09:52

Miten aiot liikkua, mitkä on tukikohta, paljon riippuu siitä.
Olimme toissavuonna Peloponnesoksella, asuimme Piloksessa ja kiertelimme autolla aika laajasti, 3 pv oli auto käytössä. Seutu on aivan ihanaa, tosin emtsäpalot olivat sen jälkeen.
Jos olette esim. Loutrakissa, en osaa sanoa mitä siinä on lähellä.
Se osa Peloponnesosta, missä me liikuimme, tarjosi historiallista nähtävää roppakaupalla. Lento oli Kalamataan. Täytyy suunntata sinne taas kohtapuoliin uudelleen, yski hienoimpia seutuja Kreikassa.

Lisätty: 04.05.2009 - 09:59

Luin vähän tarkempaan ja teitllä on todella aikomus kiertää siellä.
Majoitusta löytää maaseudulta ihan hyvin vaikka ei varaakaan ennakkoon. Tietysti ensimmäinen yö olisi hyvä varata. Menkää pohjois-Peloponnsesokselta kohti Spartaa ja Kalamataa ja sieltä pikkukaupunkeihin ja kyliin. Kummallista kun en oikein hyvin muista paikkakuntien nimiä, mutta Koroni tulee mieleen, oli tosi mukava kaupunki, siellä on aika paljon majoituskapasiteettia. Jos olet ruotsinkielentaitoinen, mene ruotsalaisille Kalimera-sivuille, sieltä saa hyvää tietoa. siis www.kalimera.nu on osoite.

Lisätty: 04.05.2009 - 10:56

Ateenasta kannattaa suunnata tietä E94 kohti Tripolia, välillä tie on E952 , muuttuen taas E65:ksi. Kyparissia oli mielestäni mielenkiintoinen kaupunki. Kannattaa hankkia kunnon kartta jo etukäteen ja tutkia sen avulla (ja googlen) mielenkiintoisia nähtävyyksiä. Seudut ovat perikreikkalaista ja majoitukset edullisia.

Lisätty: 04.05.2009 - 13:34

Jos ja kun lähtee liikkumaan paikasta toiseen, reittisuunnitelma on kyllä aivan ehdoton. Eri juttu jos kököttää samassa hotellissa ja samalla paikkakunnalla koko ajan. Aloittaja nimenomaan kyseli vinkkejä hieman laajemmalta alueelta Peloponnesoksella.