Mistä löytyy tietoa abortista?

Erityisen abortista ja etiikasta. Ja mitä mieltä olette asiasta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.05.2009 - 21:46

Tietoa esim.: fi.wikipedia.org/wiki/Abortti
Se on jokaisen oma asia, kun ei näist asianhaaroist tiedä mitään myö napsulaiset...
Mut ihka henkilökohtaisena mielipiteenä.; en ymmärrä, että lääkäri kirjoittaa AAP:lausunnon, ainoastaan siksi, että asiakkaan taloudellinen tilanne heikentyy, jos tulee lapsi maailmaan...:(
'Vuoden 1970 entistä vapaampi aborttilaki sallii abortit myös sosiaalisista syistä (jotka ovatkin indikaationa valtaosassa tapauksista)'

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Abortti , www.lopettakaatappaminen.inf...ilaki.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.05.2009 - 21:56

www.vaestoliitto.fi/seksuaal...s/abortti/

mä en pystyis tekemään aborttia.. paitsi jos joku raiskais mut ja siitä tulisin raskaaksi. mut joskus ei oo muuta vaihtoehtoa, ja joillekin se on parempi.. sitä ei saa vaan käyttää ehkäisykeinona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 22:13

Oma lääkärisi varmaan paras tietolähde.
Mietintämyssy päähän, ettei jälkeenpäin kaduta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 22:38

Tästä saa vähän tietoa: Abortti on raskauden keskeytys, jossa kohdussa elämän aloittanut sikiö poistetaan, eli tapetaan. Tämän suorittaminen jää kalvamaan mieltä lopuksi elämää, joten en voi suositella kenellekään. Tänä päivänä jokainen lapsi otetaan ilolla vastaan, yhteiskunta tukee äitejä, joskaan ei riittävästi. On olemassa vanha sanonta: Lapsi tuo leivän. Minun kohdallani se ainakin on pitänyt paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 22:43

Vuonna 2007 marraskussa työlleni jouduttin tekemään abortti taloudellisen tilanteen takia. kun oli avioero samaan aikaan ja asiat oli niin että ei voinut yksin hoitaa lasta. raskaus keskeytettiin vielä viime hetkellä kun viikkoja oli 13 eikä tyttäreni tiennyt olevansa raskaana. mutta raskauden keskeytystystä näillä viikoilla ei saanut itse päättää se tuli jo ylemmältä tahdolta. et piti odottaa et hyväksytäänkö raskauden keskeytys. ja tieto tuli ja se vielä voitiin tehdä. se tehtiin tabletilla joka otettiin veden kera. oli silloin mukana tyttäreni tukena enkä ikinä tähä enään halua lähteä. kun hänellä ei muuta kaveria ollut kuin oma äiti niin minä olin se joka siihen viimein suostuin mukaan. ei mikään kiva kokemus ollut. loppujen lopuksi siinä kävi niin että minä itkin tyttöni vuoksi mitä hän oli joutunut kokemaan. en suosittele tätä kenellekään. jos ei ole mikään pakko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.05.2009 - 23:22

www.vaestoliitto.fi/seksuaal...s/abortti/

Tuossa linkissä on ainakin tietoa.

Minä hyväksyn abortin. Joskus se on ainut mahdollisuus, jos sikiö on vammainen, tai äidille koituu vaaraa raskaudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 01:40

Suuri ratkaisu ja vaatii syvällistä harkintaa ja siihen tietysti vaikutta se miksi, niin henkilö haluaa tehdä.
www.vaestoliitto.fi/seksuaal...s/abortti/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 10:30

Terveyskeskuksesta,terveydenhoitajan vastaanotolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 11:09

Onttopohja jo lausui minunkin ajatukset asiasta,jokaisen HENKILÖKOHTAINEN asia.Lähin TK ja lääkärisi/terveydenhoitajasi vastaa kysymyksiisi,varmasti myös eettiseltä puoleltakin,jos sitä kaipaat.