Onko napsulaisissa valokuvauksen harrastajia,mun on hankittava piakkoin uusi pikkukamera,Kamera-lehdestä ollut valinnassa apua,mut

jos jollain vinkkejä,riippuen käyttötarkoituksesta,mutta kompaktia matkamallia olen katsellut.

Lisätty: 02.05.2009 - 21:11

Kiitos hyöd.vinkeistä napsulaiset!!Mun valinta ilmeisesti on toukokuussa markkinoille tuleva CanonPowershotSX200IS,tutustuin myös CanonPowerShotSX10IS sekä G10(järkkäreitä).SX200ISssä kinovastaavuus 28-336 ja zoomauskerroin 12!!.Järkkärit tippu ilmeisesti pois,koska ovat painavampia.Mun entinen Olympus mjuu sanoi sopimuksen irti 3,2vuotiaana?!?!Se on epäreilua!

Avainsanat: kompaktikamera

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.05.2009 - 16:12

Itselläni on useita kameroita: pari Canonia, Olympus ja Nikon. Muutama perusasia, joita arvostan:
optinen etsin, jolloin näytön voi pitää pimeänä, mikä säästää akkuja huimasti. Nikonissani ei ole optista etsintä;
muistikortti kannattaa olla nopea eikä halvin mahdollinen: SD- (tai nyt myös SDHC-)kortti on yleisin ja hinnaltaan edullisin. Olympuksessa (kuten Fujissa) on harvinaisempi xD-kortti: valikoimaa vähemmän. Soneissa on Sonyn oma Memorystick;
mieluummin AA-akut, jolloin sormiparistot voi olla varalla ja niitä on aina muutenkin saatavilla. Moneen kameraan joutuu ostamaan kalliita vara-akkuja, kun yhdellä ei tule toimeen.
Isot kompaktit superzoomit ovat dynaamisessa käytössä hitaita, kun tarkentaminen kestää niin kauan, että tilanne menee ohi. Mieluiten max 6-kertainen optinen zoom. Ne myös ovat kohtuuttoman isokokoisia n. 1/2 kg painavia. Pienemmät kompaktit alle 200 g.
Hyviä merkkejä ovat: Nikon, Canon, Sony ja Panasonic.
Koska kameran pitää mahtua taskuun, jotta se oikeasti kulkisi mukana, ja koska edellä olevat ehdot olisi hyvä täyttyä, suosittelen Canonin eri PowerShot -malleja. Niissä on useimmissa myös optinen kuvanvakain (IS) mukana. Sitten kannattaa opetella muutama kameran perusasetus, ettei aina käytä automaattimodea, kun se ei aina toimi esim. nopeissa tilanteissa tai huonossa valaistuksessa.

Kysyjän kommentti

Kiitoksia avuista,kaikille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.05.2009 - 23:54

Minulla on Canonin Power shot G9 -kamera, johon olen ollut erittäin tyytyväinen.

Lisätty: 02.05.2009 - 07:57

Samsungin Digimax U-CA 5 on myös ihan OK ja edullisempi kuin tuo Canonin kamera.
Canonin Ixus on sitten savukerasian kokoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 00:05

Jos halut ostaa semmoista povitaskuun sopivaa, niin löytyy alk. 50 euroo, mutta jos haluat järjestelmä-kameraa se on sitten hinnaltaan kovempi. Oikeastaan kameran osto riippuu ostajasta mitä latukuokkaa hän tarvitsee, varmaan myyjäkauppias osaa sinulle antaa oikean kameran.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 01:48

Jahas olet varmaankin etsimässä, ehkä hivenen parempaa kompaktia kameraa?
Panasonicilta löytyy oikein hyviä malleja ja niissä on zoomiakin jotta voisi hakea kohteen kauenpaakin lähelle.
Panasonic Lumix DMC-TZ7 pitäisi olla aika hyvä luokassaan. Tässä on 12X zoom
Canonilta löytyy ja malleja vaikka kuinka paljon, itselläni on Canon Powershot S3 IS, mutta on jo vanhentunut ja sen tilalle on tullut uusi malli joka kantaa tyyppinumeroa S10Is mutta on pikkuisen isompi kuin nuo Panasonikin mallit Canonilta löytyy Ixus mallit jotka on pieniä ja mukavia, mutta niiden zoomi on vain 3X
Olympukselta on myöskin muutama oikein hyvä malli ,mutta ovat hieman isompia kooltaan. Esimwww.rajalacamera.fi/www/popu...hp?id=6892
Rajalasta voi käydä katsomassa ja siellä pojat kyllä neuvoo sulle sopivan kameran.

Lisätty: 02.05.2009 - 01:52

www.rajalacamera.fi/www/orde...amp;card=2
Tästä voit katsella malleja, jos on jotain, niin voit kysyä myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 04:53

Minulla on Olymus kompakti ollut jo montavuotta ja nyt näkyy olevan uusia vielä parempia malleja vaikka koko on pysynyt samana. Voipi sukellella eräiden mallien kanssa ja kehuvat ,ettei tarvitse kasitellä varoen. Mielestäni matkakameran tulee olla pienempi kuin savukerasia, on aina huomaamattomasti mukana ja käytettävissä tilanteen niin vaatiessa.

Lähteet:
www.olympus.fi/consumer/29_191.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 10:01

Harrastan paljon valokuvausta ja minulla on keskikokoinen Canon.Tulee laadukkaita kuvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 11:19

kaikki minun napsussa olevat kuvat otettu nokialaisella,taso kelpaa minulle,läppärissä picasso joka käsittelee kuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.05.2009 - 18:04

Mulla on kans Panasonic Lumixin kamera,mä kyllä haluisin ostaa järkkärikameran kunnollisella putkella,ni sais parempia kuvia.Tosin ne hirveen kalliita ja nykynen kamera ihan ok. :)

Tepi

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.05.2009 - 19:24

Kyllä mie harrastelen ainakin valokuvausta aina silloin tällöin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 12:04

Itselläni on Panasonic Lumix ja jotain numeroita lisäksi, en muista mitä. On aika monessa testissä voittanut ja olen siihen tyytyväinen.