Milloin tammi kukoistaa? sanotaan että tammi kukoistaa kun se on 300 vuotias. itse sen puun omistaja kuolee kun näkee sen

kukoitavan. ja tammi vaan on parhaimmillaan. vaikka on isäntä ajat sitten poistunut elämästä. mitä ajattelette te tästä?

Avainsanat: tammi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.05.2009 - 22:55

Taitavat olla niitä kansan suussa kulkevia uskomuksia. Minä en usko mihinkään tuollaiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.05.2009 - 01:55

Kyllä tammi kasvaa aika hitaasti, mutta on sitten varsin hieno puuna.
Itselläni oli Ruotsissa iso tammi tontilla ja sinne se jäikin ,kun lähdin ja möin kaikki pois siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 03:05

Moni muukinn asia jää näkemättä ja kokematta itse kultakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 07:12

Sen uskon,että tammi on puiden aatelia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.05.2009 - 09:14

Kuka sen ulkopäin pystyy sanomaan onko se tammi 214 vai 300 vuotta. Tai kai joku senkin pystyy, vaikka tavallaan se vuosirenkaista lasketaan. Kyllähän tarustossa paljon on selvittämättömiä tarinoita taikauskosta. Mistä sen voi tietää. Se on varmaa, että omistajat ovat kuolleet varmasti vaikkei tammea ole nähneetkään. Kaunis jalo puu. Meidän entisen asunnon pihalla oli kaksi tammea ja niitä jäin kaipaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 10:04

Tammi on hitaasti kasvava puu ja jos poikasena sen istuttaa,saattaa nähdä sen kukoistuksen sitten isoisänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 11:43

Meidän taloyhtiön tammi kukoistaa koko ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 22:18

Mökillemme on isäni istuttanut tammen kun me lapset olimme nuoria. On se jo pari vuotta ollut todella komea mutta terhoja en ole vielä siinä nähnyt. Liekö vasta silloin sen kukoistuksen aika? Kyllä sitten taitaa mennä pari sukupolvea. Ja sehän juuri kertoo siitä kuinka puun istuttaja on luonamme vaikka aika on jo hänestä jättänyt. Sen juurella voi muistoissaan palata hänen luokseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 12:51

Kaikki tammet mitkä meillä on maalla, ovat kauniita ja jaloja vaikka niitä on erikokoisia.