Milloin aiot heittää talviturkin, vai joko olet uskaltautunut heittämään?

Itse kävin tänään hetken mielijohteesta ja näin vapun kunniaksi polskahtamassa HIRMUISEN KYLMÄÄN meriveteen. Huuuuh, selvisin siitä hengissä ja nyt on talviturkki heitetty :)
Mites teillä?

Lisätty: 01.05.2009 - 15:33

Hahaa, ei meillä enää meren rannassa mitään jäätä ollut, kauempana oli mutta sehän ei haitannut :D

Avainsanat: uiminen talviturkki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.05.2009 - 17:11

Pentuna tuli heitettyä talviturkki äitienpäivänä,muistan kerran,kun pyöräiltiin Jollaksen rantaan(=Hgin lähellä oleva "saari") ja mereen jääkappaleiden sekaan pulahtamaan,mutta se oli pentuna;se.
Nyt isona on veden oltava mielellään +25n hujakoilla,ennen kuin uskaltaa uimaan ;-D

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.05.2009 - 14:56

Kunhan nyt ensin jäät lähtis, niin voisi alkaa ajattelemaan sitä turkin heittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 15:08

En oikein tiedä omistanko talviturkkia ollenkaan :o) ,kun käyn avannossa lähes ,joka päivä ja eka kerta aina ilman saunaa.. ;o)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 15:12

Ei taija avantoo olla lähellä *_*

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 15:18

Jos nyt menisin niin se olisi vielä avanto-uintia. Pielisjokeen pulahdan kuun lopulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 15:52

Joki jäässä myös täällä pohjoisessa. Jos on kylmä alkukesä, saatan komeilla talviturkissa kesäkuulle ja
turkislakki päässä juhannukseen asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.05.2009 - 16:40

Mennenä talvena en käyttänyt turkkia lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 17:11

Suomessa vasta heinäkuulla mutta p-galissa meinasin kesäk pulahtaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 17:17

Allas pitää ensin pestä, ja palokunta tuo siihen vedet, niin viikon päästä pulahdan tuossa pihalla, kylmää se on, mutta kyllä siellä pienen pulahduksen voi tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.05.2009 - 17:29

Taitaa nuo talviturkkien heittelyt venyä pidemmälle loppukesään ja aina seuraavaan vuoteen ja sitä seuraavaan ja sitä seuraavaan jne...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 17:46

mäkin olisin voinut käydä tänään, mut 11 on niin kylmääää :( tuskin meen ollenkaan.. viime kesänä en käynyt kertaakaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.05.2009 - 18:02

En oo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.05.2009 - 18:57

Olen aina sanonut ettei Saimaan vesi tule koskaan niin lämpöiseksi että siinä uisin. 18:sta vuoden aikana olen kaksi kertaa uinut. Mutta milloin onni suosii että pääsen talvella Thaimaan rannoille lämmittelemään niin siellä se turkki sitten kastuu niin menneiden kuin tulevienkin kesien edestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 20:15

Viikon kuluttua Välimeressä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 21:04

Heitin pari päivää ennen vappua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 21:04

On vielä viime vuoden turkkikin päällä joten taidan pitää tämänkin. Ei sitten talvella tarvitse palella´;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 21:32

Ei ole uskallusta vielä heitää talviturkkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 21:35

Kyllä saa turkki olla vielä päällä jonkin aikaa,saimaan ranta vielä jäässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 21:59

En kyllä vielä näin keväällä mene lainkaan rannalle uimaan. vasta kesällä kun vedet ovat lämpöisemmät menen sit vasta uimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 08:46

Jos uimista tarkotit siitä on aikaa kolme kesää kun viimeksi uin.talviturkin heitto,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 11:49

Laitoin säilöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 17:27

sit kun järvivesi on +25

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 20:24

jussina ellei tule sitä enne kunnon helteitä tai pääse johonkin uima-altaaseen, jossa on lämmitetty vesi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 19:33

Voi sinnuu uskaliast 'nevöhöötiä'. Jos ei ihka vahinkoo tapahu, niin heitän talviturkin ehkä ja siis 2-3 vuoden peräst:) ................e-h-k-ä, hytinää, tärinää....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 23:36

meillä näyttäis vielä olevan jäätä sen verran, ettei vielä oo mitään järkeä lähteä ottamaan tautia kylmästä vedestä. ootellaan viel, et jospa tuossa jo kuukauden päästä pääsis..on se vaan niin jännä,kun joskus silloin aikanaa,kun olin vielä pikkunen, tuollainen alakoululainen, niin silloin usein jo vappuna oltiin heitetty talviturkki pois, mut ei enää nykyään..se vaan tuntuu niin kylmältä, vaikka uimisesta niin kovin tykkäänkin:D