Minä ikäsellät tytöllä voi olla poikaystävä ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.05.2009 - 04:30

Kaipa poikaystävä voi olla jo aika nuorellakin tytöllä, jos käy niin hyvin, että molemmat ihastuvat toisiinsa, ja vielä uskaltavat toimia niin, että siitä suhde syntyy. Itselläni tähän ei ollut rohkeutta. Myöskin pojat, joista kiinnostuin olivat itsekin ujoja. Pitkälti tästä johtuen minä tapasin ensimmäisen poikaystäväni vasta 19-vuotiaana. Tottakai oli jotakin säpinää, ja useita treffejä eri poikien kanssa jo ennen sitä, mutta niitä en kuitenkaan ihan poikaystäviksi laskisi. Taidat jo odottaa kovasti poikaystävää. Ei pidä kuitenkaan huolestua, jos ei sitä ihan heti tule vastaan. Minäkin toimin hyvänä esimerkkinä siitä, ettei niin aina tapahdu, vaikka televisiosarjoissa kaikilla on poikaystävät jo yläasteella, ja siinä iässä itse kokee olevansa ainut, jolla sitä ei ole, mutta ehtii sitä myöhemminkin kokea, ja varsinkaan sänkypuuhiin ei ole hyvä ryhtyä liian nuorea, ainakaan sen takia, että kokisi, että "niin kuuluu tehdä". Kannattaa odottaa, että hetki on oikea. Mitään ikää on mahdoton sanoa, mutta ei ole häpeä vaikka alottaisi seksielämän vasta yli 18-vuotiaana, niinkuin minä, pikemminkin päinvastoin. Seksielämä on nykyään ihan liian yliarvostettua, ja siitä on tehty suhteettomman iso asia. Minusta seksin pitäisi vain ilmentää rakkautta, ja olla osa toimivaa parisuhdetta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.05.2009 - 11:55

minkä ikäsellä vaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 12:11

vauvoillakin on ystäviä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 12:15

Kyllä ystäviä voi poika ja tyttö olla keskenään minkä ikäisestä vaan, mutta imuttelu ystävä noin15 vuotiaana olisi hyvä, ei nuorempana ainakaan ole hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 12:27

ystävä voipi olla koska vaan mutta sulhanen on eri asia. Ei mitään teinisöhellystä. laki pitää alle 16 v kanssa olemista lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä. Vanhemmat voivat tehdä ilmoituksen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 13:56

15-vuotiaalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 14:40

Ei se aina ole se ikä, vaan se _kypsyys_

Sitä onkin joissakin tapauksissa vaikeampi määritellä, kun luullaan olevansa kypsempiä kuin ollaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 17:17

kaikenikäisillä, sukupuolisuhteiden aloittaminen eri juttu, lakikin jo sanoo...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.05.2009 - 18:48

Silloin kun ymmärtää mitä kaikkea siitä voi seurata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 22:06

Kyllä jo 15 vuotiaalla voi olla poika kaveri. mutta minä en itse poikaystävää omistanut kun vasta 19 vuotiaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.05.2009 - 22:14

mulla oli ainakin vain .6.v
kun menin kouluun
ja nyt jo
mä omistan sen
sen nimi on tommi
se on 16.v.
mä ooon .15.v

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 22:22

Poikapuolisia ystäviä voi olla vaikka kuinka ja missä iässä hyvänsä mutta "se poikaystävä" kannattaa hankkia kyllä vasta sitten kun on maailmaa vähän nähty. Suukottelulla on hyvä aloittaa ja vasta kun tunne-elämä on murkkuiästä tasaantunut voidaan edetä pidemmälle. Tuntuuhan tämä mummomaiselta ajattelulta mutta kun se kokemus on niin usein kertonut, että pitää paikkansa. Toisaalta onhan ne virheet jokaisen itse tehtävä mutta kun tuntuu niin vaikealta katsoa vierestä kun nuoren tytön maailma murenee kun poika ei haluakaan perhettä perustaa 19-vuotiaana...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 11:54

Ei ystävä ikää katso.