Uskomaton tapaus: Työpaikkailmoitus oli ansa. Mielipiteesi asiasta? Kehenkä voit luottaa?

www.kauppalehti.fi/5/i/talou...mp;ext=ltr
Varastettuja henkilötunnuksia hyödynnettiin lähettämällä yritysten nimissä vahinkoilmoituksia tapaturmavakuutusyhtiöille. Näin haalittiin korvauksia esimerkiksi olemattomista sairaslomista.

Tämän operaation tekijöitä ei tiettävästi ole saatu käpälälautaan.

Vakuutusyhtiöt saivat tietää asiasta, kun henkilöt itse ihmettelivät kummallisia ilmoituksia sairaslomakorvauksista.

Lisätty: 30.04.2009 - 13:35

Törmäsin itse vastaavan tyyppiseen tilanteeseen 90-luvulla. Puolalainen yritys tarjosi työvoimatoimiston kautta töitä eri alan ammattilaisille. Henkilökunnan tuli itse maksaa itselleen osuuskunnassa työskentelystään palkkaa? Yritystä ei oltu rekistöröity ainakaan Suomessa? Ilmoitin asiasta työvoimaviranomaisille ja yritys katosi vähin äänin "maan alle"? Kukaan ei saanut palkkaa mistään. Itselläni hälytyskellot soivat jo heti nähdessäni ilmoituksen ja en edes soittanut yritykseen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2009 - 14:24

törkeetä.. näköjään ei kannata luottaa kehenkään

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 30.04.2009 - 13:32

Niinpä. Onko se ihme kun tämä teknologia on mitä on. Kohta saat lukea lehdestä oman kuolinilmoituksesi. No vähän karski esimerkki, mutta näitä omaperäisen huumorin omaavia veijareita on maamme pullollaan.
Kaikenlaiset tukien ja ko. asiassa korvausten haku on helppoa rahaa.
Niinhän sitä sanotaan: hullu paljon työtä tekee viisas pääsee vähemmällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 13:33

Hulluksi on maailma mennyt. Täytyy näköjään AINA tarkistaa erittäin huolellisesti, mihin antaa henkilötietojaan ja ottaa selvää etukäteen yrityksistä, joihin pyrkii töihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.04.2009 - 13:33

Tällaiseksi maaailma vain on mennyt. Kerrot henkilötietosi jollekkin tai kirjoitat sen jopa nettiin johonkin, niin huomenna se on myynnissä joillain sivustoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 13:48

Niiiin, kauhistuttaa monesti, kun ihan oikeissa asioissa liikkuu netissä ja joutuu laittamaan henkilötiedot sinne, että missä niitä kohta käytetään.
Niitä on kait ihmisiä ihan sillä töin, jotka suunnittelee kaikenlaisia vippaskonsteja, jotta saisivat helppoa rahaa. Vai mitä se oikein on!?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 14:41

Sairasta touhua. Sosiaaliturvatunnusten kanssa pitää olla entistä varovaisempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.04.2009 - 14:47

Todella törkeää. Ei kait tässä enää uskalla luottaa kehenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 15:30

Tiukasti on pidettävä kiinne omista tiedoistaan,ettei ne joudu vikakäsiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 15:42

verottajaan voi luottaa ottaa aina oman osansa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 20:58

Jassoo..mihinkähän sitä enää uskaltaa luottaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 23:17

Luottamus on menestyksen edellytys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 14:33

Todella paheksuttavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2009 - 17:26

Ne jotka haluavat huijata eivät keinoja kaihda ja ovat jopa pirun fiksuja huijauksissaan.
Mietityttää kyllä tietoturvajärjestelmä, onko sitä ??!!