Olen syyskuussa lähdössä Lontooseen ja olisi kiva kuulla mielipiteitä siittä mitä ehdottomasti kannattaa nähdä? :)

Lisätty: 04.05.2009 - 15:58

Wau! Kiitos mielipiteistä kaikille. ^^

Valinnan vaikeushan tässä oikein tulee. :D Olisi mahtava päästä sinne eläintarhaan (London Zoo), ja tottakai Big Ben ja nämä muut täytyy nähdä! 2-kerroksiseen pussiin voisi periaatteessa hypätä ja kierrellä pitkin Lontoota. Nyt tämä Virgin levyliike alkoi kiinnostamaan. Ja kaikki museot ja Linnat olisi upeaa nähdä!

Avainsanat: iso-britannia lontoo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2009 - 10:43

Jälkielämää ajatellen on mukava olla käynyt niissä Lontoon paikoissa, jotka usein ovat uutisraporttien kuvissa. Tällöin se tarkoittaisi:
Parlamenttitalo (ja Big Ben, sen kellotorni);
Buckingham Palace (ja vahdinvaihto)
Trafalgar Square
Tower Bridge
Oxford Street (ostoskatu)
uusimmista kohteista myös:
London Eye (maailmanpyörä)
Mayor's house (vai mikä sen nimi on?), sikarinmuotoinen rakennus
Lontoossa on useita firmoja, jotka kierrättävät nähtävyyksiä 2-kerrosbusseilla. Niillä on useita reittejä ja päivän aikana voi hypätä eri kohteissa pois, katsella ja mennä taas seuraavan bussiin. Ne kiertävät eri reitein kaikki samat tärkeät kohteet.
Listaahan voisi jatkaa vaikka kuinka:
Mde Tussaud's (vahakabinetti)
British Museum
London Zoo (eläintarha)
Tower (linna)
Harrod's (tavaratalo, yllättävän vaatimaton?)
Hyde Park (nurmikkoa ja lätäkkö)
jne.
Rakennusten jne katseluhan ei maksa mitään ja museot ovat edullisia, jotkut ilmaisia. Mutta muutamiin kohteisiin pääsymaksut (vahakabinetti ja London Eye) ovat luokkaa 25 puntaa per hlö.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.04.2009 - 12:05

Edellä kattava kokoelma Lontoon nähtävyyksiä. Lisää löytyy mikäli intoa riittää.

Ohessa tietoa Lontoosta.

www.napsu.fi/matkailu/maailman-saa/600

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 12:25

Koko Lontoo on nähtävyys.Ensimäisellä kerralla koin oikean kultturishokin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 13:22

Joku musikaali, esim. "Mamma mia!"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 15:20

Itse menisin katsomaan valioliigamatsin ja hankkisin lipun etukäteen. Taitaa olla 5 lontoolaisporukkaa ylimmällä sarjatasolla , joten kyllä johonkin saa lipun ja on useampi peli lontoossa viikon aikana.
Tuon edellä jo mainitun vahakabinetin kävisin myös tsekkaamassa, pari kertaa olen siellä ollut mutta on niin hyvä että vois taas mennä, samoin sen vieressä olevan taistelumuseon (?), en muista nimeä mutta sama pääovi kuitenkin.
Jos musiikki kiinnostaa niin Virgin levyliike on sellainen jossa hupenee useampi tunti (ja satanen) ensimmäisellä kerralla.