Ketkä kaikki allekirjoittavat seuran kokousmuistion, vai hyväksytetäänkö se seuraavassa kokouksessa? Tarvitaanko esityslista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 29.04.2009 - 20:50

Eiköhön sen allekirjoita seuran hallituksen jäsenet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.04.2009 - 20:50

Jos seura on rekisteröity yhdistys, niin silloin sitä ohjaa Ry laki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.04.2009 - 20:52

Tässä lakiin linkki. www.kauppalehti.fi/5/i/talou...9/04/21683

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.04.2009 - 20:54

kokous.okry.fi/index.php?k=8886
Anteeksi äskeinen väärä linkki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 21:38

Jos kokouksessa valitaan pöytäkirjan tarkastajat, niin he allekirjoittavat. Muussa tapauksessa kaikki kokouksessa mukana olleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 21:54

Puheenjohtaja ja sihteeri allekirjoittavat. Pöytäkirjantarkistus on eri asia. Normaaliin kokuskäytäntöön kuuluu esityslista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.04.2009 - 23:00

Kokousmuistion allekirjoittajina toimivat puheenjohtaja ja sihteeri. Esityslista tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.04.2009 - 23:19

Yhdistyslain mukaan pöytäkirjan, kuten ymmärtääkseni myös kokousmuistion voi tarkistaa kolmella tavalla. Yhdessä Pj., siht., ja valitut pöytäkirjan tarkastajat tarkistavat, TAI kaikki kokouksessa olleet tarkistavat, TAI tarkistetaan seuraavassa kokouksessa. Näiltä siis myös allekirjoitukset.

Esityskista kuuluu hyvään yhdistyskäytäntöön ja on hyvä liittää kokouskutsuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.04.2009 - 23:21

Kokousmuistio on eri asia kuin pöytäkirja. Mutta onko tosiaan niin, ettei siihen tarvita kuin sihteerin ja puheenjohtajan allekirjoitukset?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 02:43

Riippu kokouksen päätöksistä ja säännöistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 08:36

Pöytäkirja on virallinen, kokousmuistio ei. Anonyymi on oikeassa luetellessan yhdistyslain sallimat kolme eri pöytäkirjan tarkastustapaa. Tarkastustavasta huolimatta pöytäkirjan allekirjoittavat AINA kokouksen puheenjohtaja(t) ja sihteeri. Näiden allekirjoitusten alle tulee joko pöytäkirjan tarkastajien lausunto tai merkintä siitä, että pöytäkirja tarkistettiin kokouksessa + osanottajien allekirjoitukset. Jos pöytäkirja tarkistetaan seuraavassa kokouksessa, sitä ei tarvitse erikseen mainita.
Kokousmuistio kannattaa tarkastaa kuten pöytäkirja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 09:21

Tuollainen asia päätetään yhdistyksessä. Tapoja on sellaisia että valitaan pöytäkirjantarkasajat jotka tarkastavat pöytäkijan ja toinen on se että tarkistus tapahtuu seuraavassa kokouksessa.
Jos on kyse ns. jäsenkokouksesta ( ei siis hallituksen kokouksesta) silloin on aina pöytäkirjantarkastajat.
Yhdistyksissä pidetään kaikista kokouksista pöytäkirjaa, kokousmuistio ei ole laillinen.
Olen toiminut pj:na ja sihteerinä sekä ammattiyhdistyspuolella että ns. harrastusyhdistyksissä ja "laki" on sama kaikissa.

Lisätty: 30.04.2009 - 09:22

Pöytäkirjan allekirjoittaa aina puheenjohtaja ja sihteeri, ei koskaan hallituksen jäsenet.
Kokouksen esityslistan laatii puheenjohtaja sihteerin kanssa.
Kokousmuistio on käytössä etupäässä esim. työpaikan erialisissa työhön liittyvissä kokouksissa, ei muissa.