Jokos on vapun ruoka- ja juomapuoli hankittu ja menu mietittynä?

Lisätty: 29.04.2009 - 19:02

Huomisesta en tiedä..pitkä työpäivä, mutta vapun päivänä töiden jälkeen syömme hot wingsejä, savulohta kermaviilikastikkeella, smetanasilliä, salaatteja sekä uusia perunoita. Juomaksi lasilliset kuohuvaa....simaa. Emme ole oikein nakkien syöjiä, perunasalaatti kyllä menee broiskun kanssa.

Lisätty: 29.04.2009 - 19:31

Matkaan lähtijöille viestejä profiilissanne....on se vaan ihanaa päästä valmiiseen ruokapöytään...täältä joku pääsee myös ja istuskelee ensi viikon lämpimässä maistellen madeiraa ja syöden hurjan näköistä espadaa...

Avainsanat: sima nakit salaatti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 29.04.2009 - 18:59

Kyllä on hankittu kaikki tarpeellinen vappuun. Tarkoitus olisi ihan grillailla lihaa kanaa makkaraa jne.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.04.2009 - 19:04

Kyllä on hankittu.
Meidän vappuperinne on tortillat. Täytteeksi jäävuorisalaattia, broilerinsuikaleita, jalopenoa, hillosipuleita, ananasta, kirsikkatomaattia, tuorekurkkua ja hottia soosia.
Kurkun kostukkeeksi olutta ja valkkaria.
Jälkkäriksi on tarjolla tippaleipiä ja simaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 19:07

helppo nakki, lennetään vieraaseen maahan ja valmiiseen pöytään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 19:16

Nyt on kaikki kiinne ilmoista menemmekö maalle vai olemmeko kotona,nakkeja emme mekään syö eikä perunasalattia,jotain lihaa sen olla pitää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.04.2009 - 19:22

Meidän talouden toinen osapuoli ei arvosta minkäänlaisia perinteitä joten ihan normaali ruokalista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 19:26

Lapsenlapsia tulee 3 kpl ja heidän pyynnöstään syödään krokotiilin kappaleita ja muurahaisen munia huomenna. (Broilerin filesuikaleita ja riisiä ). ja paistetaan munkkeja ja juodaan simaa. vapunpäivänä syödään lihapullia ja muusia, ja paistetaan munkkeja lisää niin saavat kotiinsa niitä viedä, ja juodaan simaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 19:31

Tortilloja erilaisin täyttein, salaatteja, viiniä. Lapsukaisille lisäksi maissilastuja dipattaviksi ja limpparia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 19:36

en juo vappuna.. ja oon edelleen dieetillä joten en syö mitään erikoista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.04.2009 - 19:37

Yllätys, yllätys. Olen tavallinen ihminen ja tavalliset eväät. Nakkeja ja punajuurisalaattia. Simaa ja tippaleipä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 20:50

Munkit paistettu tänään ja muita herkkuja hankittu. Ruoka lienee tavallista hyvää kotiruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 23:00

Simaa ja donitseja.Siinäpä meikäläisen eväät...no syön mie jotai lämmintä ruokaaki =).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 23:15

Munkkeja ja simaa. Kaipa siinä sitten vähän tulee syötyä sivussa nakkeja ja jotain salaattiakin. En tiedä vielä millainen inspiraatio sen tekoon löytyy. Jotain namia ostan myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 23:41

Munkkeja,simmaata,nakkeja,salaattia ja ehkä tortilloja myös viikonloppuna eri täytteillä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 23:56

Normaalia ruokaa, munkkeja ja simaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 00:12

Justiinsa on munkkitaikina valmiina ja kohta alkaa paisto,sen jälkeen onkin homma hanskassa ja huomenna sitten vapun viettoon Playa Del Inglesiin.
Pappa tunturi baarin omistajan toiseen pubiin ,eli AlePubiin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 00:18

Kotimatkalla hahmottelin "vappu"sapuskaa,grillattua maissikananrintaa,grillattuja kasviksia,paprikaa,bataattia ym.värillistä salaattia ja juomana hyvää raikasta valkkaria.
Huomenaamulla herättävä ihmisten aikoihin ja torille hakemaan tuoreita vihanneksia,jääkaapissa vain valo...muttei kauaa,kohta on kaappi täynnä,herkkuja!

Lisätty: 30.04.2009 - 00:20

Hyvää matkaa VV,mua ei pariin päivään saa villit hevosetkaan pois kotipiiristä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 01:04

Tuttaviin nyyttikesteihin; kaikkea epäterveellistä ja synnillistä ihan liikaa. (Kuolaa...)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 02:45

Ehdottomasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 03:02

Voi, voi. Kaverit ei pääsekään vapuksi, joten en tee mitään vappuruokaa. Vietän aaton kuten muutkin arkipäivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 08:07

Valmiiksi katetun pöydän ääreen:

Mätivaahdolla täytettyjä kananmunapuolikkaita, silliä, sinappisilliä, suutarinlohta, valkosipulisilakkaa,graavia lohta,kylmäsavupallasta, marinoituja katkarapuja, tilliperunaa
paahdettua ankkaa ja sieni-pekonihöystöä kantarellituorejuustolla täytettyä savupororullaa,
salaattia porsaanpaistista vihannessalaattia grillattuja kasviksia ja herkkusieniä,
kukkakaaliflania perunasalaattia tomaatti-sipulisalaattia sinappikastiketta, tsatsikia, aïolia, tomaatti-chilikastiketta

Jokirapumoussella kuorrutettua lohta, härän paahtopaistia ja punaviinikastiketta
pekoni-papupaistosta, valkosipuli-perunakakkua

Juustoja, hedelmiä, keksejä mansikkatäytekakkua pikkumunkkeja ohukaisia ja hilloja sekä kermavaahtoa simaa

Vähän (?) juomapuolta lisäksi, niin eiköhän näillä pärjää.
Hauskaa Vappua kaikille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 09:36

Kyllä vaan. Meille tulee maalle vähän isompi joukko vappuna pihatalkoisiin ja menu on selvä.
"työtätekevien" vappuruoka on vähän eri kuin niiden jotka keskittyvät juhlimiseen.
Ruoka on uuniruokaa, valmistuu puilla lämmitettävässä uunissa ihan itsekseen sillä aikaa kun ahkeroimme ulkona.

Lisätty: 30.04.2009 - 13:22

Lihapataa on meidän ruoka, jälkiruokana tuoreita portugalilaisia mansikoita (jotka ovat todella hyviä).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 09:39

perunasalaatin teen,
makaroni, kinku,kasvissalaatin teen
fetasalaattia teen
savulihta
kananmunia
mätismetanaa
sillitartaria
keitin perunoita

sisko tuo grillattavat
jälkkäriksi juustoja ja skumppaa...

ja reisus ollaan to-su niin eikös nuo tulekkin sitten tiuhotuksi
joten nyt alloittelemaan ruuan valmistuksia...pikku hiljaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 10:03

Tippaleivät on ostettu, samoin nakit ja perunasalaatti. Sima on ollut käymässä viime viikosta, joten nyt näyttää nautintakelpoiselta. Sen vahvempaa ei ole tiedossa joten nautiskelen näin ja illalla sauna lämpiää MM-kisoja katsellessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 15:55

Vihdoin ja viimein kaksi pellillistä itse tehtyä pitzaa.
Täytteitä on kummassakin varmasti yli kymmenen.
Juomaksi voisi hakea pari lonkeroa, pikkukaverin ehdoilla tässä kuitenkin mennään joten riehumiset jää väliin tänäkin vuonna.