Kumpi tulee ensin rakkaus vai kunnioitus?Esim. Jos neljäs käsky olisi muotoiltu asuun rakastakaa vanhempianne?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 29.04.2009 - 13:10

Minulla tulee ainakin rakkaus ennen kunnioitusta, ainakin suuremmaksi osaksi.Poikkeuksiakin toki on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.04.2009 - 13:16

Minusta rakkaus tulee ensin. Jos ajattelee pientä vauvaa, niin kyllähän vanhemmat tuntevat rakkautta lastaan kohtaan (yleensä). Ja lapsi tuntee rakkautta vanhempiaan kohtaan. Kunnioitus tulee sitten ikävuosien karttuessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 13:20

Ihmistä, jota rakastan, myös kunnioitan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 13:22

rakkaus ja kunnioitus kulkee aikahyvin käsikädessä. Jos en pysty kunnioittamaan jotain ihmistä niin harvemmin häntä rakastankaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 13:31

hmmm.. voi rakastaa intohimoisesti vaikka jossain ihmisessä ei oikeasti olis kunniotettavaa... tiedän yhden äidin, jonka lapsi on vankilassa. Ei siis kunniotettavaa, mutta tuolle äidille tämä lapsi on kaikki kaikessa.. siis summasummarum...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.04.2009 - 13:43

Minä sanon itsestäni että kyllä sitä ihmistä pitää kunnioittaa ennenkuin häneen rakastun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 13:52

Molemmat tarpeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 14:08

Rakkaus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 16:59

kumpaakin voi esiintyä erikseen, usein kulkevat kimpassa rinta rinnan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.04.2009 - 17:59

Visainen kysymys,mutta sen tiedän varmasti,että veri on vettä sakeampaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 18:15

rakkaus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 18:53

Rakkaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 03:20

Kyllä lapset aikaisemmin rakastavat, ennekuin oppivat kunnioitusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 09:47

aikuisilla rakkaus ja kunniotus kulkee käsikädessä, niin kylläkin pitää , sitä lastakin kunnoittaa..joten molemmat ovat yhtä tärkeät....