miten vaihdetaan tulpanjohdot corollaan -95

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.04.2009 - 16:30

Käy tarvikeliikkeesstä ostamassa,johdot niin ,aukaset konepellin ,ja vaihtat yhten kerrallaan,niin ei mene väärin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.04.2009 - 17:43

Edellä seikkaperäinen ohje.
Ps. Varo ettei konepelti putoa päähäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 18:11

Edellä tulikin jo käypiä ohjeita. Onko koneessa jotain erityistä, mistä syystä tätä kysyt? Tietääkseni moottorin puolelta piuhan pidikkeestä hieman käännetään ja vedetään ylös. Ja piuhat taitavat olla virranjakajassa suoraan pois vedettävissä eli siis ei kiinteästi virranjakajan kannessa. Kannattaa vaihtaa yksi johto kerrallaan, siis yksi irti ja uusi tilalle, sitten vasta toisen johdon kimppuun. Tämä on tärkeätä sen takia, ettei johto menee väärälle tulpalle, sillä sylintereillä pitää olla tietty sytytysjärjestys, mitä ei saa mennä muuttamaan. Ja jos vaihdat tulpat samalla, niin siihen tarvitaan pitkähkö holkki, koska tulpat ovat syvällä, ja niitä ei saa kiristää liikaa (koska moottorin kansi on yleensä pehmeätä alumiinia). Napsun Corolla-ihmiset varmaan kuittaavat, jos tuon kärryn tapauksessa asiassa on jotain erikoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 18:56

www.motonet.fi auttaa autopulmissa.