Kerran pettäjä - aina pettäjä?

Millainen ihminen sitä tekee?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.04.2009 - 12:12

ei yksi kerta pettäjäksi tee.. toisen kerran jos sen tekee niin tulee kolmaskin kerta.

Kysyjän kommentti

Kiitos, siinä se on kaikessa lyhykäisyydessään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.04.2009 - 11:28

Jokainen ihminen tekee virheitä elämänsä aikana.Virheen ei tarvitse toistua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 11:29

Suhteellinen käsite.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 11:29

Wilson Kirva väitti ettei ollut edes suomessa ,väitettynä aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 11:33

Mielestäni pettäjä on ihmistyyppi, joka on hyvin epävarma itsestään. Hän ei tiedä mitä haluaa eikä uskalla ottaa vastuuta. Ja kun on kerran makuun päässyt... en tiedä. Toiset ottavat opikseen mutta toisille jää putki päälle. En siksi yleistäisi, ettei tulla tilanteeseen, jossa syyttömyyttään joutuu aina vakuuttelemaan. Kyllä sen aistii jos asiat on kerralla opittu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 11:52

kerran pettäjä aina pettäjä.. näin se on, miesten kohdalla ainakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 12:00

Toivon etten koskaan törmää "tosipettäjään" ... tai pettäjiin. Riippuu asiasta mistä on kyse, pettämistä on monenlaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.04.2009 - 12:08

Kokemukseni perusteella sanon, että kerran pettäjä, aina pettäjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 12:10

Kyllä se minunkin kokemuksen mukaan miehillä toistuu, niillä ketkä pettää. Virheitä voi tehdä jokainen, mutta ehkä naiset ovat kuitenkin uskollisempaa sorttia...ei kait ole niin hirveää metsästysviettiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 12:41

Petollisia me taidetaan olla kaikki. Näyttää olevan niin, että toisten kannustin petollisuuteen on seksi ja toisten raha. Nämä taitavat olla kaksi suurinta tekijää. No, valta on kanssa yksi pohdiskeltava juttu...

Näissä mainisemissani kahdessa asiassa jos yhden kerran erehtyy se on tosiaan erehdys. Mutta jos ei älyä ottaa kerrasta opikseen ja ryhdistäydy, niin se on jo harkittu teko ja elämisen tapa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 12:50

"Tilaisuus tekee varkaan" niinhän sitä sanotaan. Kyllä se on ihmisluonteesta kiinni. Mutta... voin varmuudella sanoa, että pettäminen loppuu, jos ihminen tajuaa mistä kaikesta sen vuoksi joutuu luopumaan tai mitä kaikkea jättämään. Läheskään kaikki eivät sitä ymmärrä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 12:57

Samoilla linjoilla terttuinkerin kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 13:01

Ainakin silloin, jos pettämisestä ei ole jäänyt kiinni, sen tekee ehkä toisen ja useammankin kerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.04.2009 - 13:03

Ei pidä vaäittämä aina paikkaansa, joissain tapauksissa harmillisen paikkaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 13:24

yksilöllistä... on ihmisiä jotka etsii seuraa ja pettää kerta toisensa jälkeen ja sitten voipi olla hetken hairahdus, ihastuminen. Ei ole sääntöä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 14:06

kovasti kohdistuu naispuolisiin,ei miehet sellaista harrasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 15:14

Siis millainen ihminen sitä tekee...
No ehkä tämän hetkiseen tilanteeseensa tyytymätön ihminen, voi käsittääkseni olla mies tai naispuolinen...
Ei tarvitse olla aina pettäjä, jos elämäntilanne tai kotiolot muuttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.04.2009 - 15:30

Kai sitä kaikki joskus pettää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 16:51

Moni uskoakseni oppii kerrastakin, toiset eivät ikinä, ja on muistettava, että toiset ovat seksiriippuvaisia. Sellainen ihminen ei ainakaan kertaan lopeta, mut jos suljetaan tuo sairaus pois, niin en usko, että pettäminen on kovin yleistä hyvässä, välittävässä parisuhteessa, jossa on asiat kunnossa, ja seksiä riittävästi molemmille. Sitten taas, jos toisella on halut paljon suuremmat kun toisella, voi tulla ongelmia, ainakin, jos se paljon enemmän haluava on suhteen mies.Oon kyllä kuitenkin sitä mieltä, että sen jotenkin toisesta vaistoaa, jos jotain hämärää on meneillään. Varmaankin toinen ottaa etäisyyttä, tai käyttäytyy muuten salaperäisesti. Jos tällaisia merkkejä ei näy, ei minusta ole syytä huoleen. Sen kun ihmiset mustasukkaisuuspuuskissaan muistaisivat. No tapapettäjät ehkä osaakin peitellä tekoaan, mut jos ihmisellä yhtään on omatuntoa, niin pettäminen näkyy varmasti. En hyväksy pettämistä, mutta harkitsemisen arvoista kuitenkin minusta on sekin, kannattaako yhden hairahduksen takia heittää hukkaan muuten hyvää suhdetta. Jokainen loukkaa joskus, petti tai ei. Kuitenkin anteeksianto on myös toimivan parisuhteen perusta. Eri asia silloin, jos pettäminen jatkuu. En sit tiedä, et jos oma mies pettäis, pystyisinkö kuitenkaan unohtaa. Onneksi voin luottaa häneen 100%. Asioista on paljon puhuttu, ja hän ei hyväksy pettämistä, eikä antaisi sitä anteeksi. Tiedän myös, et jos jotain pientäkin tapahtuisi, hän kertoisi siitä minulle. Hän on oikeasti aivan ihailtavan rehellinen, vaikka ihan kaikkea en ehkä edes välttämättä haluaisi tietää, mut parempi näin kun päinvastoin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 18:34

Nii onkii. Eikä rajoitu miehiin, tämäkään syyte.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 19:34

Me ihmiset olemme erehtyväisiä.
Joku oppii läksynsä kerralla ja toinen hakkaa päätään samaan petäjään montakertaa, eikä silti opi.
Ei varmaan löydy yleistettävää ihmistyyppiä, jota voisi sanoa pettäjäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 20:28

Jos on pettänyt kerran toiseen kertaan on kynnys jo matalampi,yleensä pettäjät omaavat huonon itsetunnon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 23:39

kaikilla se näyttää olevan seksi mielessä (ainakin tämän kysymyksen osalta) Pettämistä on montaa muutakin plaatuu, jopa paljon edellämainittua enemmän ja sukupuolien tasa-arvo pelaa varsin hyvin näissä asioissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 03:56

Turha antaa mitään lupauksia jos ei pysty niitä pitämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 19:03

Asiat eivät ole niin yksinkertaisia miltä "pettäminen" sanana näyttää. Asioilla on aina monta totuutta. Ihminen tekee elämässään virheitä ja toivoa voi että oppii virheistään. Osa oppii, osa ei.