Pelottaako sikainfluenssa ? Mitä aiot tehdä sen eteen että et sairastuisi ?

Avainsanat: sikainfluenssa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.04.2009 - 05:47

Ei pelota.
Mitäkö aion tehdä? No en matkusta mexikoon.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 21:32

en nyt mitään, kuuntelen uutisia ja mitä nuo titäväisemmät ihmiset sitten kertovatkin , et pitää tehdä...ja tehdään sitten niinkuin käsketään, ei tässäkään nyt kannata panikoida...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:35

No ei vieläkään. Katotaan rauhassa miten ja mihin suuntaan homma etenee ja arvioidaan tilannetta sitten kun on enemmin jotain konkreettista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:38

Ei peloita tässä vaiheessa. Katsotaan sitte jos vaara vaanii,mitä tekee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 21:41

Kyllä yhä edelleenkin. Nyt tuntuu kaikki virannomaisetkin käyvän tosi kuumana, toisin kuin koskaan aiemmin.
Pelkään todella paljon tuota jo todistettua ihmiseltä ihmiseen tartuntakaavaa.
No täällä ollaan myös kuultu vaakuuttavaa tietoa,ettei mitään huolta ole ja koko puhe on turhaa ja tuomittavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:42

Ei olla vielä valkoiseen lakanaan kääriydytty ja lähdetty kohti hautausmaata konttaamaan. Loppuun asti juoksuhaudoissa seisotaan, vaikka vihollinen yrittää laittomasti tunkeutua maahamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:45

hei tätä on jo kysyttä tosi tosi monta kertaa.. ei pelota, enkä aio tehdä mitään ennenku se oikeesti on riski täällä suomessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.04.2009 - 21:45

Ei pelota enkä meinaa tehdä mittään sen eteen.. Ainakaan vielä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:51

Mitäpäs sen eteen voisi tehdä etu- tai jälkikäteen, muutakuin toivoa että on niin hyvä kondis, ettei heti manan majoille joudu, jos pahasti tänne leviää ja vielä muuntautuu matkalla vaarallisemmaksi, näinkin on uumoiltu.

www.youtube.com/watch?v=KjD0...=topvideos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:52

En pidä sitä vielä uhkana. Kuunnellaan ja katsotaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:55

Jkv. Suojaudun sillä, että en matkusta (en ois muutenkaan matkustanu), pidän huolta hygieniasta, en matkusta yleisillä kulkuneuvoilla (tosin en matkusta muutenkaan), eipä tässä sitten paljon muuta voi tehä ys immeinen.

Enemmän pelottaa/ihmettelen, Suomen yms. maitten hallituksia kylläkin, jot ei ehdotonta matkustusrajoitusta, tms., sentään isosta asiasta kysymys ja kun on ollut näit kaikkii tautei maailman sivu (mustasurma, punatauti, yms.), niin jotta, koska sitten jos ei nyttten näit rajoituksii, vai ootellaako vaan, jotta kuinka monta sairastuu ja mihin sairaalaan laitetaan valmius... vähän myöhäist tuo mielestäin, ennalta ehkäisy/torjunta paras keino kaikin tavoin, jot ei tauti leviä...

Ja syön edelleen lihaa, siitä se ei tartu tää tauti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 22:04

Ei pelota toistaiseksi, ja mitäpä sille pystyy tekemään sen enempää kuin tavallisellekaan flunssalle. Tarttuu jos on tarttuakseen. Tän talviselta flunssalta säästyin, joten kait se tämä uusi sitten huonolla tuurilla tarttuu, jos tänne rantautuu. Pesen käsiäni tiuhaan, vältän suuria porukoita, mutta niitä vältän muutenkin, kun en missään käy. Koti ja kauppa. Tällä tavalla on suojaukseni tällä hetkellä. Toivon vaan ettei tauti tänne tule, mutta eihän se minulta lupaa kysy eikä toiveitani välttämättä toteuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 22:14

sanotaan, että pieni levottomuus on esim lastenlasten puolesta, sillä en todellakaan halua lasten sairastuvan mihinkään. toisaalta luotan suomene terveydenhuoltoon ja järjetelmäänkin. ja itse yritän tehdä sen minkä voin.. pestä käsiä, nostaa vastustuskykyä, myös vien lapsenlapsilleni homeop aineita tähän tark. Mutta hengityssuojainta en suostu käyttään :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 22:39

Eipä oikeastaan, vaikka sitä saattaa olla aika lähelläkin ,eli jotain epäilevät Teneriffalla olevan, mutta ei ollut varmaa vielä.Kyllä jos on tarkoitus sairastua, niin sille ei voi mitään, tää onb vain elämää ja se on hyväksyttävä niin kuin se annetaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 22:55

Ei minua pelota. Jos se on tullakseen niin sitte se tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 00:45

Ei pelota. En mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 02:21

seuraan tilannetta,toimitaan tilanteen mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 05:11

Kyllä viranomaiset tiedottavat mitä tulee tehdä sen taudin välttämiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 06:25

seurataan tilannetta, työn puolesta kyllä tietopuoli kunnossa mutta järki pitää olla mukana yksittäisenkin ihmisen toimissa tartuntaa vastaa. Matkat edelleen tulossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 08:31

Ei pelota,edelleenkin pesen käteni hyvin,kun tulen kaupoilta tai mistätahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 08:47

Ei pelota, varomisen eteen ei voi tehdä muuta kuin huolehtia käsihygieniasta ja yrittää varoa pisaratartuntaa, mikä onkin kinkkisenpi juttu, senhän voi saada vaikka kaupan kassajonossa muilta aivastelijoilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 08:49

Samat varotoimenpiteet kuin ennenkin, käsien pesua ei sen kummempaa. Onneksi tauti tappaa pahimmillaan eikä halvaannuta, joten jos on minun aikani lähteä niin sitten on. En kuitenkaan ala säästää rahaa Mexicon matkaa varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 09:04

Noudatan virnaomaisten antamia ohjeita, osa "viranomaisia" toimii ihan vieressä...Meksikoon en aio mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 10:40

Ei varsinaisesti pelota. Käsihygienia on tärkeää ja nimenomaan käsien pesu oikein. Siis kädet pestään kauttaaltaan hyvin, huuhdellaan tarpeeksi kauan ja hanat suljetaan paperin avulla, kädet kuivataan huolellisesti. Sormusten alle keräytyy helposti bakteereja ja iho jää huonosti märäksi, joten huolellisuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 10:46

En pelkää vielä tässä vaiheessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 13:04

Ei pelota,ainakaan vielä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 13:26

riskit ovat niin pienet että ei pelota. asian eteen en meinaa hetkahtaakkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 14:20

Ei pelota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 17:39

ei sitä jaksa kaikkia riskejä murehtia, omalta osalta järkevä käyttäytyminen asian suhteen riittänee