Mikä on lempi salaattin kastike sinulle,teetkö itse vai ostatko valmiina?

Minä ihastuin saarioisten ranskalaiseen kevyt versioon.

Avainsanat: salaatti kastike

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 21:22

Suosikki ollut jo pidemmän aikaa Saarioisten Kiinalainen salaattikastike.

Kysyjän kommentti

Olen itse ihastunut Saarioisten salaattikastikkeisiin,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 28.04.2009 - 21:22

Sinappikastikkeen teen itse ja se se herkkunikin on. Sen aineet ovat vain aika kalliit, mutta makua ei mikään voita. Se on alunperin erään pikkutytön keksimä ohje millä teen sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:23

Siis maustamattomaan jugurttiin sekoitetaan mausteita, öljyä, sitruunaa, sinappia, sokeria tms. Terveellistä ja hyvää eikä maksa paljon. On myös vähäkalorista, jos haluat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:27

Kuinka ollakaan jos kastiketta käytän, niin kyllä se on valmista ranskalaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:30

teen aina itse, kun nois valmiis on etikkaa ja se ei sovi lainkaan minulle, mutta useinmiten laitan salaatin joukkoon kuivattuja yrteejä ja muutaman tipan öljyä, sotkotan ne ja annan hieman vetäytyä, kyllä on ihan hyvää niinkin tehtynä, myöskin laitan kermaviilistä ja teen majoneesin perunasalaatteihin ym mihin majoneesi sopii...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:45

Pookin oma salaatinkastike.. Pooki on ravintola uudessakaupungissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.04.2009 - 21:46

joku kermaviilinen kastike yrtteineen jonka teen itse, tai sitten ostan kaupasta valkosipulikastiketta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:46

Yleensä valmistan ranskalaistyyppisen kastikkeen itse, tai sitten ostan kiireessä kaupasta sitä ranskalaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:46

Riippuupi tietty salaatistakin, jotta minkämoista tää salaattikastike; ite teen näin: öljyä, punaviinietikkaa, sinappia, sokeria, suolaa, mustapippurirouhetta (ja jos kalan kans, tms. niin sitruunapippuriikin), sitruunamehua (yleensä pullosta/muovisest putelista) ja tää kyl ite asias käy kaikkiin salaatteihin, joskus samal menetelmäl, mut öljyn tilalle laitan kermaviilii... maukast on, pitää vaan 'makustella sit siin kohis kun on antanu antuu tään siel jääkaapis, ja lisäillä sit oman maun mukkaan sokerii, suolaa, sitruunaa, tms., ja yleensä näit aineit ain löytyy kotoo kuiteskii... jään täs miettiin viel, jot unohtukahan mul viel joku aineosa...hmmm....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:51

Yleensä syön salaatit sellaisenaan; joskus voin laittaa vähän oliiviöljyä ja pari tippaa etikkaa pullosta, johon olen laittanut makua antamaan jotain yrttiä omalta kasvimaalta tai valkosipulia.
Jos salaatissa on tomaattia, olen ripotellut sen päälle sitruunapippuria ja kaupan basilikaa tai itsekeräämääni ajuruohoa (viljellyn muodon nimi timjami).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:56

Salaattiin oliiviöljyä, valkosipulia ja ripaus aromisuolaa.
En käytä valmiita kastikkeita, enkä sen kummempia itse tehtyjä virityksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:57

Riippuu mitä salaattia teen. Yleensä jatkan kartanon salaattikastiketta appelsiinimehulla ja se on hyvää vihreälle salaatille.
Tsatziki on hyvää myös, käy salaattikastikkeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 22:13

Balsamiviinietikkaa ja oliiviöljyä suhteessa 1/3, ripaus suolaa ja rouhittua musta- tai valkopippuria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 22:41

Olisko Italiankastike mittän?????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 00:46

Varon salaattikastikkeita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 05:17

En paljon salaatin kastikkeista välitä, joihinkin laitan vähän oliiviöljyä ja vähän sitruuna mehua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 06:14

Felix valkosipulikastike on hyvä.
Ennen sai eräästä kebabpaikasta ostaa myös kastikkeita, silloin tuli ostettua chilikastiketta.
En tee sitä itse ellei kermaviilipohjaista lasketa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 06:28

jugurttia ja sinappia ja suolaa. Yksinkertainen hyvä halpa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 07:02

Sinappinen kastike tai sit itse tehty kermaviilistä+sitruunanmehua+sinappia.sokeria+suolaa ja jotain yrttiä. kalalle tilliä reilusti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 07:58

syön salaatin ilman kastikkeita,nuorempana opin kantapään kautta,kastikkeet piloilla ,matkustaessa aina ripuli jos laitoit kastiketta,en käytä kastiketta sen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 08:51

Kartan kaikkia tuotteita joissa lukee kevyt. Ne ovat vain latistuneen makuisia ja tulee laitettua kaksinkertainen määrä, että maistuisi edes jollekin. Itse käytän Aito Maku -sarjan Sinappikastiketta. Täyteläisen makuinen raikkaalle salaatille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 09:15

Vihersalaattiin laitan vain kreikkalaista oliiviöljyä, joskus myös viinietikkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 09:44

Aina oma sekoitus: oliiviöljyä, vaaleaa balsamicoa, sitruunamehua, valkosipulia ja mausteita maun mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 10:48

Hesburgerin punainen majoneesi.Ostan sitä kotiinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 12:24

Thousand Island -kastiketta ostan jos jotain valmiskastiketta kaipaan.Yleensä tupsautan salaatin päälle vain oliiviöljyä ja jotain yrttiä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 13:27

valmista kartanon salaatin kastiketta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 18:31

joskus saatan herkutella salaattikastikkeella ja ostan kaupasta sitä tavernan salaattikastia ja ravinteleissakin on sitä ältsin ihanata kastia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 21:38

No, niitä on monia mutta sanotaan nyt vaikka valkosipuli kastike :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 00:54

Aina oma tekoinen sekoitus eli salaatin niskaan oliiviöljyä ja Aceto Balsamico di Modena suihkupullosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2009 - 10:05

Minä ostan mieluiten valmiina kalattikastikeen ja maku mieluiten valkosipuli. Nyt ovatkin lopussa pitä muistaakkin ostaa sitä kaupassa käydessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2009 - 17:57

Yleensä ostan saarioisten sinappi- tai valkosipulikastikkeen.
Itse tehtynä, kermaviiliä, runsaasti tuoretta ruohosipulia, ripaus suolaa tai pippurisekoitusta