Kuuluuko tavallisen eläkeläisnaisen taitoihin ladata akkulaturilla tyhjiin purkautunutta auton akkua ?

Olen juuri lataamassa tyttäreni autoa, sillä hän omii autoni. Uskallanko lähteä pidemmälle matkalle tuollaisella autolla, joka ei lataa/purkaa akun ja on muutenkin typerä ?

Avainsanat: auto akku nainen eläkeläinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.04.2009 - 10:51

Miesten hommia,mutta naiset viisaampina pystyvät myös siihen.

Kysyjän kommentti

Minustakin akun lataaminen saisi olla miesten hommia, mutta kun ei. Lähdin muuten sille reissulle, eikä mitään sattunut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 28.04.2009 - 20:16

No kehoittaisin käyttämään korjaamolla ennenkuin lähdet pidemmälle matkalle. Sillä on sataprosenttisen varma, että se auto tekee tenän juuri tulevalla reissulla jos et tee sille jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 20:16

Elä lähde pitemmälle matkalle sillä autollasi, mene ja tarkistuta autosi laturi ja tarvittaessa osta uusi akku. Nimittäin jos autossa on huono akku se vaikuttaa muihinkin toimintoihin kun pelkästään kulkemiseen.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 20:20

minä kans oisin varovainen lähtemään sillä autolla, joskos se tarvis uuden akun..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 20:23

En minä uskaltaisi lähteä. Minun tuurilla jäisin sen kanssa tielle. Kannattaisiko vaihtaa akku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 20:34

Taitaa se pisin matka olla lähimmälle korjaamolle ensin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 20:51

Tavallinen eläkelläinen ehkä joo,mutta nirppanokat ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:12

Osta uusi akku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.04.2009 - 21:54

En suosittele todellakaan pidemmälle lähtöä.Korjaamolle vaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 22:10

toki toki:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 23:56

Enpä lähtisi korjaamoa kauenmaksi, ainakin katsottava missä on vika jamahdollinen remppa päälle ,sen jälkeen taas voi hurisutella rauhassa.
-Onko akku kuin vanha, ettei pidä virtaa?
-Laturi mahdollisesti mennyt riikki, eli hiilet kuluneet loppuun, tai laakeri vika
-Vika voi olla myöskin kaapelikengissä tai kaapelissa huopno kontakti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 00:31

Ei kannata lähteä kuin sinne lähimmälle korjaamolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 03:36

Jospa vaihtaisit auton laturin. Taitaa vedellä viimeisiään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 05:57

Vaihda tai VAIHDATUTA akku.
Akun lataaminen on jokamiehen oikeus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 06:31

Vois olla muutaen ympäristön kannalta parempi vaihtaa autokin, sillä uudemmissa vähempi ympäristöäkuluttavissa akkua ei sitten omin päin lataillakaan. En ajelis noin epävarmalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 08:25

Ei kannata lähteä minnekkään,kuulostaa ,että laturissa vikaa,jos akku ei kestä täytenä,jos akku vanhempi ,kun viisivuotta sekin pitäisi ostaa.Sitä paitsi liikkeet täynnä hyviä autoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 10:07

En kehota sinua ostamaan uutta autoa sillä jos asia olisi niin yksinkertainen ei kukaan enää käyttäisi korjaamoja. Ja mistä yleensäkin ihmiset saavat rahansa kun vastaus ongelmaan on uuden hankkiminen. Korjaamolle vain ja uusi akku peliin. Kyllä se siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 10:10

Jos laturi lataa ja akku muutoin kunnossa, niin akku vain tykkää pitkistä matkoista. Jos tyhjenemisen syy on, että talvella ajettu silloin tällöin vain lyhyitä matkoja, niin lataus voi hoitaa homman. Kannattais hommata simppeli yleismittari, jonka saa noin 10 eurolla ja jolla voi testata akun jännitteen, kun auto ei ole käynnissä ja kun taas on. Yleisesti, jos hommaa käytetyn auton, kannattaa akku vaihtaa, jos ei tiedä, kuinka vanha se on. Jos akku latauksen jälkeen toimii muutaman päivän normaalissa nurkka-ajossa, niin kyllä sen käynnistäessä kuuleekin, miten akku käynnistysmoottoria jaksaa veivata. Tosin, jos kysyjä on epävarma, niin pajalle vaan, jossa voidaan tsekata myös laturin ja hihnan kunto ja joka tapauksessa vaihtaa hiilet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 13:32

ei kuulu.. itse olisin tyytyväinen jos osaisin perusasiat auton kanssa mutta taidan silti jättää miehille ne..