Tsiu tsiun kanssa lenkkeilessä löysin sammakoiden kutupaikan aivan tästä läheltä! Varmaa monta sataa sammakkoa yhdessä ojassa!

Kerro sinä omat tämän tai aikaisempien vuosien luonnosta tapaamasi kevät "yllärit"?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 18:42

Viikonloppuna koin samanlaisen elämyksen.
Melkoinen konsertti. Lammen rannassa oli sulaa pari mertiä ja hyvin tarkenivat uida ja ottaa aurinkoa.
Mahtaa tulla poikasia, kun ajattelee, että jokainen naaras laskee kutua melkoisen möykyn.

Lisätty: 08.05.2009 - 01:41

Tummia olivat kaikki, ellen nyt väärin muista. Osa ehkä ruskeita, mutta ei sinisiä.

Kysyjän kommentti

Siis samoja artisteja on kuunneltu. Ihmetellä täyttyy miten ne tarkenivat olla siellä ojassa uimassa ja osaksi jäiden seassa? Näitkö eri "värimalleja", mulla pääosa sinisiä = johtui varmaan kylmästä ; ) ja yksi ruskea?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 18:47

tuossa laiturilla kipitti jo sisilisko kuka penkissä on sinivuokkoja ja naapurilla oli iso pehko valkovuokkoja kasvamassa ja aukeana ...yksi kuollut kyy oli tiellä, onneksi kuollut, voi jummi et vihaan ja inhoon niit lieroi...iso mehiläinen kävi orvokissa mettä juomassa ja perhosia olen nähnyt , kärpäsistä ja hyttisistä puhumattakaan, mut missä on meidän rantasaunan leppakko...sen näkemmistä oottelen..ah ihanaa kevät ja kesä...ainiin ja kasvimömpelissäni jo kukat itää...tulpaanitkin kohta aukeaa..ja runkoruusu näyttäis olevan hengis...ihanaa kun joka ikinen päivä näkee uusia kevään merkkejä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 18:59

Sini- ja valkovuokot kukkii jo,viikonloppuna näin neito-,sitruuna- ja nokkosperhosen ja eilen näin ensimmäiset voikukat,sinililjat kukkii,narsissi nupuillaan,tulppaanissa isot lehdet kukkii kohta,västäräkit ovat saapuneet,sinitiainen tekee pesää tiilikaton alle,lemmikkilokit ovat palanneet. :)) Paljon tapahtuu näin keväällä.Viikonloppuna myös kuvasin ekaa kertaa isokoskelon.
HAPPY ME! :)

Lähteet:
Oma luontokirja merkinnät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 19:04

Joutsenia,västäräkkejä,nokkosperhosia,kaaliperhosen,haapaperhosen,kimalaisen ja jotain pikkulintuja jota emme ennen ole nähneetkään,taveja,tänään olimme maalla ja luonnon kannalta ottaen oli antoisapäivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.04.2009 - 19:11

hirveä kasa joutsenia yllätti minut kävelylläni. Sekä sorsaparin lemmenmenot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 19:26

Viikon loppuna salolla hiihdellessä ja kesken tauon ahma sipsutteli melkein syliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 19:44

maalailin tuossa aitaa ja huomasin että voikukat olivat jo täydessä kukassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 20:13

Kangasvuokon nuppuja näin viime viikolla. Lokit ovat saapuneet, leppäkerttu käveli parvekkeen seinällä ja naapuritalossa haravoitiin pihaa. Muita havaintoja ei ole. Josko jo huomenna näkisin leskenlehtiä, kun kauppaan lähden. Viimeksi ei ollut vielä yhtään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 20:21

Viime perjantaina Simaan rannalla kevät auringossa laavulla grillaillen kahdestaan. Luonnon hiljaisuus jonka rikkoi vain kevätpurojen miellyttävä solina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 04:05

Päivällä satoi vettä ja siltikin oli aivan mahtavan lämmintä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 11:01

Keväällä kaikki luontohavainnot ovat tosi mielenkiintoisia.