Onko kukaan yöpynyt ulkomailla luostarissa? Millä hinnalla? Onko ollut mahdollisuutta aamiaiseen?

Lisätty: 28.04.2009 - 20:37

Olen menossa Kyprokselle ja siellä Trohdos-vuoristossa olevaan Kykkon luostariin, jossa kuulemani mukaan voi yöpyä. Se ei maksa mitään, mutta luostarille voi antaa omantunnon mukaisen "lahjoituksen". Yhtä yötä vain suunnittelen.

Lisätty: 29.04.2009 - 11:01

No ei todellakaan ole tarkoitus siipeillä luostarissa! Minua tuo hinta ei ensimmäiseksi kiinnosta. Ilmaiseksi en haluaisikaan yöpyä. Siellä nyt kuulemma vain erään TV:n matkaohjelman mukaan on kyseinen käytäntö. Enemmänkin olen kiinnostunut muista kokemuksista.

Avainsanat: yöpyminen luostarissa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 18:39

Birgittalaisnunnien vieraskodissa olen öitsenyt Turussa. Siellä ainakin sai herkullisen aamiaisen ja oli rauhallinen ymäristö öitseä. Nunnat olivat aivan tosi sympaattisia!
Ainakin Turussa oli edullinen majoitus.

Riippuu kait vähän mihin päin maailmaa olet menossa. Voithan googlata ja tsekkailla hintoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.04.2009 - 00:55

Olen. Maksutta. Saa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 09:11

Olisi todella röyhkeätä mennä luostariin yöpymään maksamatta siitä yhtään mitään...

Lisätty: 29.04.2009 - 12:13

Kreikassa on joissain luostareissa ihan hotellimaisia majoitusmahdollisuuksia mutta ovat varmasti aika varattuja. Sinne tulevat mm. muualla maailmalla asuvat kreikkalaiset joten tunkua riittää. Symillä on ainakin sellainen luostari jossa on paljon vierashuoneita.
Aamiainen järjestyy seillä, ravintola löytyy, on myös leipomo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 11:09

Turussa voi yöpyä Birgittalaisnunnien luona ja maksu perustuu vapaaehtoisuuteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 13:55

olis kyllä mielenkiintoista kans tietää jotain n arvoita että kuinka paljon sen lahjoituksen tulisi olla.. Vaikka eivät he mitään vaadi niin kyllä nyt haluaisi inhimillisissä hinnoissa mennä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2009 - 18:52

30 € sanoi minun omatuntoni