miksi alkoholia käytetään

Avainsanat: alkoholi päihteet alkoholi päihteet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 28.04.2009 - 16:57

Alkoholi on naaman happamuusasteen säätelyaine. Iloitakseen ja hauskaa pitääkseen enimmäkseen, mutta myös tuikku murheeseen on monelle tarpeen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 16:58

ihmiset on hölmöjä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 17:05

Kait alkoholista tulee hetkeksi mukava olo, velat muuttuu saataviksi, ja voimaa tulee niin että 70 kg ukolla on karhun voimat, olen nähnyt taksijonossa, ja seuraavana päivänä on kipeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 17:05

Ennen vanhaan sanottiin, että alkoholi "vapauttaa estoja".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 17:13

Alkoholiin voi säilöä tutkittavaksi vietäviä eläinperäisiä näytteitä tai elimiä. Sitä voidaan käyttää myös polttonesteenä ja desinfiointiaineena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 17:20

Käytän itse joskus ruokaillessa lasillisen kaksi punaviiniä mm. sen maun takia, joka sopii hyvin esim. paistetun pihvin kanssa todella mainiosti.

Eihän se, että käyttää alkoholia, tarkoita aina sitä, että ympäripäissään ihminen örveltää pitkin ja poikin ravintoloita ja raitteja, on myös sivistyneempi tapa nauttia alkoholipitoisia juomia.

- enkä luokittelisi kaikkia ihmisiä hölmöiksi, jotka juovat/nauttivat alkoholia sisältävää juomaa.
- samoin voisi sanoa sitten hölmöiksi ihmisiä jotka lipittävät kokista tai syövät mässyä/karkkeja ylenmäärin, vaikka tietävät näiden vaarat.

Alkoholin nauttiminen oikein käytettynä ei ole pahe, tässä asiassa myö suomalaiset ei olla vielä lähelläkään edes keski-eurooppalaista tasoa, vaan alkoholi on meillä edelleenkin jkl tabu, jota en ymmärrä. Eri asia, et jos tuntee, ettei alkoholi sovi omaan elämäänsä - lähtee niin sanotusti käsistä, jne. niin silloin vaan itse on tehtävä päätös etten nauti alkoholia ollenkaan.... tätä mielt mie...

Ja tätä asiaa on nyt puitu viikkokausii, joten luulisin, et tämä asia on jo selvitelty perin pohjin ja on, etten sanoisi jokaisen oma asia, silloin kun se ei vaikuta kanssaeläjiin...

Lisätty: 28.04.2009 - 22:02

Edelleen sinne 'alakertaan' anonyyymil, 1-2 lasillisesta esim. viiniä/olutta EI päihdy, mutta jotkut näköjään päihtyy jo pelkästä ajatuksestakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 17:34

Luulenpa että syitä on yhtä monta kuin on käyttäjiäkin. Itse otan joskus murheeseen, tai muuten vaan rentoutuakseni. Mutta liika on liikaa, sen tiedän kokemuksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 17:38

Juhlapäivällisillä ruokajuomana viiniä, saunaolut etenkin mökillä on "must" ja kun kalastaessa tms. on saanut sormet ja varpaat jääkaappikylmiksi, silloin verenkiertoa elvyttäväksi lääkkeeksi.
Joskus kahvin kanssa konjakki ihan huvin vuoksi tunnelmaa luomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 17:45

Monestakin syystä, jotkaa vaihtelee henkilöstä riippuen. Itse käytän usein vain makua antamaan aterian kanssa, eli viiniä, tai miksei kaljaakin, riippuen ruoasta. Kyllä silti täytyy myöntää, että alkoholi -sopivassa suhteessa- kuuluu myös illanviettoihin, ja juhliin. Olen itsekin sitä joskus miettinyt, että miksi alkoholi lähes automaattisesti kuuluu kuvaan, kun on juhlat tai illanistujaiset tiedossa. Ehkä siksi, että se nostattaa tunnelmaa, kunhan pitää sen sopivissa rajoissa. Valitettavan monella vain se menee helposti yli tuon sopivan rajan. Sitäkin olen ihmetellyt, että miksi ihmeessä pitää juoda niin, että sammuu, koska ei kai se enää kenenkään mielestä voi olla hauskaa, ja eikös juomisessa kyse kuitenkin ole hauskan pidosta...Niinkun joku jo mainitsikin, alkoholi on hyvä tapa myös poistaa estoja, mutta siinäkin suhteessa kannattaa olla erittäin varovainen rajojen suhteen, ettei tule aivan liian estottomaksi. Tietty estoisuus on kuitenkin ihmiselle vain hyvästä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 17:54

Se vapauttaa ajatukset, jolloin kaikkein pöhlöimmätkin ideat näkevät päivänvalon. Oikein käytettynä se on nautintoaine, lasi hyvää punaviintä hyvän pihvin tai juustojen kanssa, mikäs sen parempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 17:57

koska se on "nautintoaine"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 17:59

Jaa a,en tiedä,kun en käytä alkoholia kuin joskus....Todella harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 18:32

Kyllä muutama mukavasti rentouttaa ja joskus kiva nollata ottamalla vähän enemmän. Ei tietenkään suositeltavaa tai ihailtavaa mutta näin vain on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.04.2009 - 19:15

mie otan vähän niin kuin nollatakseni tilanteen.
poistan sillä stressiä ja tietysti haen juhlatunnelmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 19:22

Samaa minäkin ihmettelen?
Alkoholi on kaiken pahan alku ja juuri, joka pilaa ihmisten elämän.
Ajan kaikkien päihteiden täyskieltoa ja toivon sydämmestäni näkeväni vielä ajan jolloin kaikki päihteet ovat laissa kiellettyjä.
Suosittelen kaikkia ihmisiä suomaan läheisilleen terveen päihteettömän elämän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 19:54

kyllä savukala ja valkoviini on parasta ja jos vielä ihan just tuoreelta kalastettu ja savustettu kala , uudet perunat ja valkkaria, njam...ja illalla , jos on kylmissään niin pieni konjakki napsu lämmitää ja nukuttaa kummasti, joten kohtudella otettuna sekin on terveydeksi..tarkoitan 1 ravintola annosta esim.konjakkia ei pullollista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 20:03

vanha diiseli vaatii vähän petrolia, konjakki silloin tällöin puhdistaa röörejä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 00:00

Viina on viisasten juoma, se on saanut hyvin paljon pahaa aikaiseksi ja minusta aivan turha aine, mutta otan kyllä itsekin joskun,mutten paljoa, vain pari paukkua ja sitten stoppi .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 00:40

Kyllä me suomalaiset ollaan vielä niin nuori kansa, ettei me osata olla ihmisiksi. Meitä pitää rajoittaa, kieltää ja uhkailla.Peloitella ja verottaa....

Jos joku juo viiniä ruokansa kanssa, sitä pitää selitellä.
Jos joku ei juo lainkaan, sitä varsinkin pitää selittää.
Jos joku aikoo juoda, sitä peloitellaan.

Suomalaisilla on jokin musta piste suhteessaan alkoholiin. Kait sitä alkoholia juodaan siksi, että velat muuttuisivat saataviksi.

Monet lääkärit ovat sitä mieltä yksityisesti, että fingerporillinen konjakkia vanhukselle on parempi kuin sydänlääkkeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 00:57

nautinnon vuoksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 08:51

En ole vielä kosannut ,miksi sitä käytetään,ehkä siksi en juo sitä,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 09:17

En tiedä kun en käytä.
Viiniä meillä on viikonloppuisin ruokajuomana, mutta se ei kuulu kategoriaan "alkoholin käyttö".

Lisätty: 29.04.2009 - 12:28

Viini ruokajuomana, se ei todellakaan ole alkoholin käyttöä. Tuosta huomaa kuinka "pihalla" suomalaiset, osa heistä, on sivistysmaiden tasosta.
Oletan että aloittaja tarkoitti juuri sitä mistä monet suomalaiset ovat tunnettuja eli humalahakuisesta viinan käytöstä.
Alkoholia iloon, ei suruun... siinä se juju piilee. Ulkomailla nimenomaan on näin, Suomessa juodaan suruun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 11:11

Siitä saa hetkeksi valheellisen hyvänolon tunteen.Velat muuttuu saataviksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 13:59

en kyllä tiedä. ymmärrän kyllä alkoholin silloittaisen käytön mutta liikaa on aina liikaa..