pitäisi järjestää huutokauppa,tietääkö kukaan pitääkö siihen olla lupa ja paljonko se maksaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 16:03

Löysin tällaisen linkin, jossa selvitetään myös yksityisen ihmisen järjestämää huutokauppaa ja huutokauppalakia, katso yst. : 217.71.145.20/TRIPviewer/tem...96_fi.html

Kysyjän kommentti

kiitti hyvästä neuvosta,siitä oli paljon hyötyy.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 15:52

Kun minulla on myös välillä käynyt sama ajatus mielessä en kyllä tiedä siitä pitääkö olla lupa. vai saako järjestää ihan noin vain vaikka omalle pihalle. tuo on muuten hyvä kysymys sulla. ihme kun en minä ole tajunnut sitä kysyä. mutta katsoppa mitä nää järkevämmät täällä sanovat. siinä viisastun myös sit minäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 15:57

minulla ois sellainen muistikuva et kyllä ne luvan tarviivat..hinnasta en tiiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 16:23

Ehdotan kysymistä poliisilaitokselta. Käsittääkseni he myöntävät luvan mikäli sitä tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 17:18

Mahdolliset velkojat järjestävät kyllä kysymättäkin ja hommaavat luvat kuntoon.
Täältä selviävät myös lupa asiat:
www.finlex.fi/fi/esitykset/h...6/19960259

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 18:01

"Huutokauppoja voi yleensä järjestää tarvitsematta kasvattaa viranomaisten paperipinoja. Poliisin lupa tarvitaan kuitenkin, jos huutokauppa tapahtuu arkisin klo 20:n tai lauantaisin klo 12:n jälkeen tai sitten pyhäpäivänä."

Lainaus on Olli Tammilehdon kirjasta "Kansalaistoiminnan opas" WSOY

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 00:59

Pidä vaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 06:40

Voisiko sen järjestää huuto.netissä?
Sillon et tarvitse lupia ja koko suomi voi huutaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 09:22

Parast akysyä poliisilaitokselta, jos järjestää yleisen huutokaupan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 11:15

Pidä huutokauppa kotonasi,niin et tarvitse lupia.