P-Uraat 108* ja P-Krea 39* mitä arvoja nämä on?

Haluaisin tietää sen takia koska nämä otettiin labrakokeissa ja mitä viitearvot tähän sanoo.

Avainsanat: mistä tietää että onko nämä arvot kunnossa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 12:52

Itse en tulkitse mitään, mutta viitearvoja ja niiden tulkintoja löytyy:
P-Uraat:
huslab.fi/ohjekirja/4533.html
P-Krea:
www.huslab.fi/ohjekirja/4600.html
Muiden tapaan suosittelen, että keskustelet näistä oman hoitajasi tai lääkärisi kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 12:26

Onko tuo virtsan arvo toi ensimmäinen. tämä toinen on suolan arvo. luulen että näissä ei olis mitään ihmeellistä. voi kysyä sen laprasta jos et tiedä. kyllä ne sen sulle kertoo. minä olen saanut kaikki tulostettuna paperille kun olen pyytänyt. siis labran kokeiden tulokset. menet ja pyydät ne laprasta tai lääkäriltä.jos kysyt mitä mikin tarkoittaa että onko kaikki ok siis epäilet. että et ymmärrä niitä kyllä ne kertovat jos niissä on jotain hälyttävää eli ovatko arvosi kunnossa. näin olen minä tehn yht.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 12:44

jos epäilet jotain niin soita lääkärillesi , joka antoi lähetteen ja kysy häneltä näistä koe tuloksisita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 13:21

Tuolla mm. viitearvot. Mutta kylläpä lääkäri sitten kertoo sinulle onko kaikki OK. Voi vaikkapa tulkita itse väärin.

www.vshp.fi/medserv/klkemi/f...200706.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 01:17

Suosittelen keskustelua lääkärisi kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 08:14

P-Uraat on virtsan uraattipitoisuus (virtsahappopitoisuus), joka otetaan mm kihtiepäilyssä, Krea on munuaisten toimintakoe. Näkyvät olevan viitearvoissaan joten niiden puolesta ei hätää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 11:23

uraat on virtsahappopitoisuus ja Kreat on munuaisten toimintakoe.