mitä varten tehtävä on olemassa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 11:18

Ensinnäkin tehtävä on määriteltävä esim. seuraavasti:
- mitä tehdään
- miksi tehdään
- tavoitteet
- aikajakso tehtävälle
Tehtävä on tietystä prosessista tai kokonaisuudesta sovitussa ajassa suoritettu esim. työkokonaisuus.

Esim. Kun käynnistät tietokoneen se suorittaa miljoonia ennalta sovittuja prosesseja ennen kuin se on käytössäsi. Itse ihmettelen joka kerta sen käynnistyessä, kuinka se pystyy siitä suoriutumaan? Tietokone on loppujen lopuksi vain sähkön säätelyä, eli siis 0= ei päällä 1=sähkö päällä toimenpiteitä, mitkä on sitten ohjelmallisesti siirretty ja sovittu suoritettavaksi niin, että näytölle ilmestyy ihmiselle hahmotettava kokonaisuus.

Ennen windowsin tuloa ruudulle ei ilmestynyt muuta kuin musta ruutu, jossa oli vasemmassa yläkulmassa komentokehote odottamassa ennalta sovittuja käskyjä ja komentoja käyttäjän iloksi tai suruksi suorittamaan.

Lisätty: 28.04.2009 - 11:24

Huomasin juuri, että en vastannut kysymykseesi? Tehtävän määrittäminen ilman tehtävä sanaa on tosi vaikeata?

Lisätty: 28.04.2009 - 11:31

Seuraavassa sinulle tehtäviä eli verbejä:
katsella
opiskella
ostaa
syödä
kirjoittaa
paistaa
nukkua
juoda
lukea
soittaa
kuunnella
herättää

Lisätty: 28.04.2009 - 11:34

Siinähän se on. Tehtävä on sitä varten, että pysyt hengissä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 10:36

Tekemistä varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:48

jotta oppisit asioita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 11:36

Tehtävä on sitä varten, että sulla olisi jotain tekemistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 11:54

Sitä pohdimme työryhmässä päivittäin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 12:13

Tietokoneiden tapauksessa tehtävillä (Tasks) tarkoitetaan eri sovelluksia (siis ohjelmia). Windows osaa suorittaa eri tehtäviä (sovelluksia) samaan aikaan, käytännössä jakaa resursseja (esim. prosessoriaikaa) vuorotellen eri sovelluksille. Tehtäviä (käynnissä olevia sovelluksia) voi tarkastella windowsin Tehtävienhallinta (Task Manager) -ohjelmalla (joka sekin itse on yksi Tehtävä eli Task). Sen saa nopeiten käyntiin (näkyviin) komennolla CTRL-ALT-DEL.
Lisäksi siinä näytetään Prosessit-välilehdellä muitakin sovelluksia, jotka enimmäkseen ovat erilaisia taustaohjelmia, joita käyttis itse ja muut sovellukset tarvitsevat mutta joihin ei varsinaista omaa näyttöä (ikkunaa) käyttäjälle ole eikä tarvikaan olla eikä suurimman osan käyttäjistä tarvi niistä välittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 12:47

tehtävä on juuri sitä varten , että se tulee tehtyä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.04.2009 - 12:51

Siksi että tekijä saa punnita taitonsa. Kuka osaa kuka ei. Sen mukaan osataan sitten hankkia lisää oppia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 06:54

Itsensä kehittämiseen, näin se on ymmärrettävä.