Miten saan kuviin tehtyä

korostuksia? selittäisittekö askel askeleelta tarkasti, koska en ole kovin hyvä tietsikka hommissa, kiitos. mitään ohjelmistoja en osaa käyttää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 09:54

Taitaa olla pakko hieman opetella, jos aikoo kuvia käsitellä.
Helpoin ilmainen ohjelma lienee Picasa.
Sen voit ladata täältä.
www.download.fi/tyopoytaohje...picasa.cfm

Katso edes tämän linkin etusivu, mitä siitä sanotaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 09:55

pitäisi tietää vähän tarkemmin esim. mikä kuvankäsittelyohjelma sinulla on käytössä jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 09:59

picassa on aika selvästi kaiken laisia juttuja, kuten punasilmäisyyden poisto ym..ota se käyttöön ja voiskos se jo koneellasi olla, tarkastappa se...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 09:59

Osta Valituilta Paloilta,kirja Enemmän Iloa tietokoneesta,siitä löytyy kuvankäsittely opetus oikein kädestä pitäen ja paljon muuta,tietoa.Yksi oikein tosi nörtti sanoi tämähän on hyvä kirja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 10:05

kuvankäsittelyohjelma???? öö...windows on koneessa, et taida sitä tarkottaa? mistä näen mikä se on? mähän sanoin että olen huono näissä hommissa ;)

tosi nopsaan sain vastauksia, kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:10

Jos sinulla on digikamera niin sen mukana ainakin minulle tuli Picasa. Se ladataan koneelle asennus-cd:n mukaan. Sitten vain ohjeiden mukaan käsittelemään. Ja ellet saanut levyä niin lataa se koneellesi kuten Papiti neuvoi. Se antaa sinulle kuvakkeen työpöydälle jota klikkaamalla pääset ohjelmaan. Sen kautta voit hakea koneellasi olevat kuvat ohjelmaan ja käsitellä niitä.

Itselläni on käytössä HP:n Image Zone ohjelma. On mielestäni helppokäyttöisempi varsinkin alkuun vaikkei siinä niin paljon vaihtoehtoja olekaan. Asenna tästä: h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...uct=461068

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:16

Picassan kanssa onnistut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 10:29

siis tarkoitin vain etten osaa käyttää ohjelmistoja, haluan kyllä oppia! monesti ole hakenut kursseille, mutta ollut täyttä. vuosi sitten ostin ekan titsikan ja opetellut käyttämään.

minulla on siis digikamera ja osaan siirtää kuvia koneelle ja lähettää niitä, mutta
en osaa tehdä korostuksia tai sydän merkkiä kuvan alle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 10:42

jaksatteko vääntää rautalangasta? eli siis jos osaan ladata kuvia koneelle ja lähettää niitä, siinä oltava joku tiedosto jo käytössä, vai? mutta työpöydällä ei ole mitään kuvaketta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 11:31

Eikö ole edes jotain kaveria ,joka olisi avuksi kuvien kanssa?
Minä olen kyllä alkanut itse etsimään ja kokeilemaan valokuva ohjelmia ja olen oppinut jotakin tekemäänkin.
Pisgara on varsin helppo ohjelma ja selvä käyttää, ei muuta kuin rohkeasti vain hommiin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 11:33

Näitä ohjeita on melko mahdotonta antaa ihan kädestä pitäen näin netin kautta. Kyllä sun pitää hankkia joku ohjekirja, jonka perusteella opettelet yrityksen ja erehdyksen kautta. Ja kokeilemalla yleensä oppii parhaiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 12:15

Olin tietotekniikka kurssilla ja siellä suositeltiin ohimennen sellaista kirjaa kuin Koli-Karhula:
"Digikuvaus & seniori". Kirjan mukana tuli cd...kustantaja on Docendo.

Kirja oli meidän Kipassa tarjouksessa eli 16, 90 euroa. Normaalihinta näytti olevan 43,55 egeä.

Mutta kirjastossa kannattaa piipahtaa. Sieltä löytyy vaikka minkälaista opusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 12:56

Lataa täältä ilmaiseksi Paint Shop Pro, joka on mielestäni paras ilmaisohjelma vasta alkajalle:
finnish.toggle.com/lv/group/...op_Pro.htm
Loppu onkin sitten sitä harjoittelua ohjeiden mukaan. Muuten et voi oppia kuin harjoittelemalla ja vielä kerran ..........harjoittelemalla.
Menestystä valisemallasi tiellä!

PS: Sivuilta löydät muutakin mielenkiintoista ladattavaa, kuten skype eli voit soittaa ilmaiseksi kaverillesi tai Nero, joka on hyvä poltto-ohjelma yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 14:12

hankala on ruveta tästä käsin kertomaan että mitä sinun pitäisi tehdä. Ei tosiaan tiedä sun käsittely ohjelmaas ja eikä nyt ihan tarkkaan mitä haluat sille kuvalle tehdä..