Kun on tarkoitus mennä toukokuun lopulla Nordkappiin, niin pärjääkö siellä kesärenkailla. Enontekiö, Alta, Nordkapp, alueella

Avainsanat: jäämeri norja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 10:33

Ainakin maantie välillä Ivalo - Karasjoki oli sula jo sunnuntaina. Voithan ajaa Nordkappiin tätä kautta, jos olosuhteet Käsivarressa ovat hankalammat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 08:48

Riippuu tietenkin keväästä, lunta voi olla vielä kesäkuussakin, ainakin tunturissa.
tuolla voi livenä katsella säitä sielläpäin:
www.nordkapp.tv/index.php?cat=26599

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 08:54

Itse pärjäsin kyllä, olin Mazda 2200 pakettiautolla ja kesärenkailla, nukuinkin autossa ja kesämakuupussissa. Ajankohta oli tosin pari viikkoa myöhempää, mutta on siitä jo useampi vuosi ja kesä tulee sieläkin aina vaan aikaisemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 09:11

Kyllä siellä pitäisi olla yli viisi astetta lämmintä.
www.wunderground.com/weather...;year=2006

Oheinen kuva on otettu Nordkapissa 11.6.2006. Lunta ei ainakaan näy.
Keskiyön aurinko pitänee sen poissa normaaliolosuhteissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:21

Kyllä silloin jo pitäisi pärjätä kesärenkailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:46

Siellä säät saattaa vaihdella, ja liukkautta tulee kosteudesta. On oltu juhannuksen tienoilla, silloin oli kesärengaskeli. ja tietysti vuodet ovat erilaisia.
Toivottavasti joku tuohon samaan aikaan siellä liikkunut osaa antaa parempia neuvoja eli "faktavastausksia".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 11:13

Minulla on kokemusta vain heinäkuulta. Lunta oli laikkuina siellä täällä, ja lumisotaa leikittiin tien vierellä. Mutta itse ajotiet olivat ihan kesäkunnossa. Tosin ei käyty Nordkapissa vaan Hammerfestissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 11:58

Vakuutusta en anna, mutta itse ajelen kesäkumeiilla sinne

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 12:58

Tultiin just toissapäivänä Jäämeren rannalta. Siellä oli ihan sulat tiet. Ivalon seutuvilla sateli hiukan räntää, mutta kyllä olis pärjänny kesärenkailla. Kova tuuli siellä tietty oli ja yöpakkasia. Voi että siellä on ihanat maisemat siellä Norrdkapissa. Oltiin toissakesänä siellä ja yövyttiin pienessä kalastajakylässä n. 20 km Norrdkapista etelään. Tähän hätään en muista nimeä, mutta laitan sieltä jonkun kuvan.

Lisätty: 28.04.2009 - 19:01

Tarkistin sen kalastajakylän nimen ja se on Skarsvåg...