Kuinka monta saarta kuuluu kanariansaarten saariryhmään?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 08:21

Kanarian saaret ovat kahdeksan asutun saaren muodostama saariryhmä afrikan rannikolla Marokon edustalla.
Pienin asuttu saari on Graciosa, joka sijaitsee Lanzaroten saaren luoteispuolella lähimmillään vain 1,15 kilometrin päässä.
Lähde Google Earth
Sen pääkaupunki on Caleta del Sebo, josta oheinen kuva.
static.panoramio.com/photos/...055083.jpg

Lisätty: 28.04.2009 - 08:42

=)

Lisätty: 28.04.2009 - 09:51

Wiki todellakin kertoo asuttuja saaria olevan kahdeksan, jos piskuinen La Graciosa luetaan Lanzarotesta erilliseksi, kute se tästä mainiosta kuvasta päätellen myös on.
upload.wikimedia.org/wikiped...iew180.jpg
Google Earthilla ainakin on vaikea löytää asutusta siltä yhdeksänneltä. Ainakaan pysyvää sellaista, elleivät asu luolissa?
Alkuperäiseen kysymykseen Wikistä löytyy mm. tällainen vastaus, "Kanarian saariin kuuluu seitsemän isoa ja kuusi pienempää saarta", joten vastaus sen mukaan on kolmetoista.
Luotoja jotka ovat irti rannasta, löytynee lukemattomia.

Lähteet:
en.wikipedia.org/wiki/Canary..._geography

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 08:06

Kanariansaaret (esp. Islas Canarias) ovat seitsemän vulkaanisen saaren muodostama saariryhmä Afrikan rannikolla

Lisätty: 28.04.2009 - 08:27

nyt ihmettelen ja kummastelen , mistä sinne englannin murteisille sivuille on 1 saari tullut...lisää...mihin tässä nyt sit uskoo , jos tuo suomenkielinen wikikään ei mittää tiiä?

Lähteet:
wikipedia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 08:39

Kyllä minäkin sanon,että seitsemän niitä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 09:22

Kyllä niitä on 9 isoa ja sitten vielä lukuisa joukko pienempiä. Itse olen käynyt 9:llä.
Nämä 7-tai 8 sanojat katsovat ilmeisesti vikiä ja siinnä tarkoitetaan lähinnä suurimpia turisti saaria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 09:43

Edellä anonyymi on aivan oikeassa. Saaria kanarialla on yhteensä 13 kpl.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:24

Seitsemän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 11:01

Minä vastaan kahdeksan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 11:42

Niin täällähän sitä yhdellä niistä seitsemästähän minäkin olen taas tämänkin talven ollut , eli Gran Canarialla ja tämän lisäksi on vielä 6 muuta olemassa!
fi.wikipedia.org/wiki/Kanariansaaret

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Kanariansaaret

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 12:02

Riittävästi,toivottavasti eivät enää lisäänny.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 12:29

En miellä tätä kysymystä työllisyyteen liittyväksi eikä uraankaan, ellet sitten ole lähdössä töihin "Kanasaarille".

Lähteet:
Kanarian työllisyys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 14:39

13.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 14:19

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2009 - 19:31

saaria on 13 + 1 asumaton ( koska 13 on epäonnen numero )
Näin kertoi turistiopas maaliskuussa, en nyt tähän muista sitä 14 saaren nimeä.
Samainen opas kertoi myös, että banaani ei ole hedelmä vaan marja.