Paskahuussin "katto" on meilläpäin ylioppilaslakki-----menittepä jäynään???

Avainsanat: lumi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 01:27

Meilläpäin teekkarit huolehtii noista jäynähommista. Tosin en tiedä vaikka itsekin olisit. Jos 1955 on syntymäaika niin ikiteekkari ainakin. Aina sitä oppii uutta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 00:36

Miten laajasta alueesta on kysymys tuossa "meilläpäin"?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 01:23

Meilläpä lumipää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 01:33

Olen käynyt lukioni Kokkolassa ja siellä oli tuttu sanonta tuo "lumi paskahuussin katolla".
Sehän on jo aataminaikuinen sanonta. Vieläkö se elää?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 05:32

Kyllä olen kuullut tuonkin sanonnan, mutta olen kuullut myöskin " nakkikauppiaista" ainakin kymenlaakson suunnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 07:46

en ole koskaan kuulutkaan, mutta mitä tarkoitit , että menittepä jäynään...en ymmärä..?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 07:52

Minä olen kuullut tämän jo nuoresta asti, minullekin on sanottu että saihan Maaritkin lunta kakkahuusin päälle joten tuttu on sanonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 08:00

Meillä sanottiin kanssa ,kun ylioppilas meni ohi lakki päässä ,paskahuusinkatolla on lunta.Tosiasiassa tällä sanonnalla ,sammutettiin monen nuoren opiskeluinto,tämmöset sanonnat haavoittaa nuoren ihmisen sielun perusteellisesti,hyi olkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 08:59

Meillä täällä etelä-karjalassa sanottiin ennenvanhaan poliiseista sillä tavalla ja siihen samaan katekooriaan tais päästä myös puistovahdit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:13

todellakin aika vanha ilkkuma, esimerkki siitä 'huumorin' lajista joka ei oikein innosta, siinä paistaa takana kateus ja halu ilkeilemällä vähätellä muiden saavutuksia

(meilläpäin vastaava juttu oli vielä astetta rajumpi, mutta olkoon toistamatta tällaisella perhesivulla)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:27

Meillä ei käytetä tuollaisia sanontoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.04.2009 - 10:49

Missä mitenkin. Meillä Hesassa sanottiin teurastajan hattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.04.2009 - 11:46

Olen kuullut tämän sanonnan ennenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 14:23

en oo koskaan kuullutkaa