Verkkolaskuista paljastui tänään sudenkuoppa www.kauppalehti.fi/5/i/talou...532&ex

Lisätty: 27.04.2009 - 18:06

Miten vaikuttaa sinun pankkiasioihisi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2009 - 20:58

Käytän verkkopankkia ja korttia. Käteistä rahaa on senverran mukana että pärjää jos tulee jotain ongelmia. Se on hätätapausta varten. Pankinvaihto ei tunnu ajankohtaiselle. Jos vaihdan niin eiköhän tuohon keino löydy. Käteisasiakkaat ovat muuten yrityksille parhaita. Kolmas desimaali jo monesti käytössä ja usein pyöristyssäännön mukaan yritys hyötyy asiakkaan huomaamatta. Kyse on melko suurista rahoista. Myös korttiasiakkaat ovat kalliimpia yrityksille investointien ja kulujen kuten maksujen suhteen.

Kysyjän kommentti

Tämä minkä sanoit on myös totta: Käteisasiakkaat ovat muuten yrityksille parhaita. Kolmas desimaali jo monesti käytössä ja usein pyöristyssäännön mukaan yritys hyötyy asiakkaan huomaamatta. Kyse on melko suurista rahoista. Myös korttiasiakkaat ovat kalliimpia yrityksille investointien ja kulujen kuten maksujen suhteen. Näin on.
Muutamissa Euroopan maissa on käytössä myös sentin kolikko ja silloin käteisasiakas maksaa vain sen mukaan mitä kassalla pyydetään. Olen matkoillani tuonut näitä 1 sentin kolikoita mm. portugalista ja kyprokselta ja suomikassalla niillä täällä maksaessani kassaneiti on jopa epäillyt minua rahojen aitoudesta. Sen seurauksena olen joutunut takanani olevien pitkien asiakasjonojen iloksi pitäämään kassaneitille luennon eu:n yhteisestä rahajärjestelmästä ja siihen kuuluvista maksuvälineistä. Niinkuin tarjouksessa on sanottu kaikki maksaa aina -,99 Työantajaltakaan ei kannata pyytää 100:sen korotusta vaan ainoastaan 99

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 18:15

Ei ole ollut ajatuksissa vaihtaa pankkia, mutta ikävältä kuulostaa,ellei vaihtaessa saa verkkolasku kuitteja mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 18:16

Kyseinen asia ei tällä hetkellä vaikuta millään tavalla. Pankinvaihtoa ei ole suunnitteilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 19:00

Ei vaikuta, koska en vaihda pankkia.
Joskus olen lopettanut tilejä, kun oli tili vähän joka pankissa, mutta en minä noista mukaan halunnut kuin rahat. Paperiset tiliotteethan minulla jo olikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.04.2009 - 19:00

Rahat ne osaa ottaa tililtä oli se sitten mikä pankki tahansa, ja yhtälailla omistaan kiinnipitävät jos jotain käyn pyytämässä. Mitä sitä edestakaisin rumppaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 19:08

Meillä ei pankinvaihtoa suunnitella, koko kunnassa on enää vain yksi pankki, toiseen pankkiin matkaa yli sata kilometriä. "Omassa" konttorissa tunnetaan meidät ja on helpompi neuvotella esim. lainaehdoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 19:25

ei mitään, i ole pankinvaihto suunnitelmissa ja toisekseen kaikenhan voi tallettaa omalle koneelleen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 19:46

ei mitenkään kun en vaihda pankkia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 20:16

En vaihda pankkia,enkä käytä verkkolaskuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 22:06

Toivottavasti ei mitään vakavaa. Kaikki laskut verkossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 22:53

Mielestäni näin lamankin aikana (ja ennenkin) pankit ja vakuutusyhtiöt ovat tämän maailaman ylläpitäjiä ja silti SUURIMPIA rosvoja. Tee sitä tai tätä, niin vaihtamalle homma ei parane. (onkohan niillä karelli, jota ei edes uskalleta ruveta tutkimaan?) Vaihdoin joskus, mutta en silti pettynyt koska edellinen meni roskapankiksi. Pienkäyttäjälle (kuten minä) ei ole mitään merkitystä pankin logolla koska kaikki ottavat omansa ja niissä ei juurikaan ole mitään eroja jos katsotaan vuosikustannusta.

Lähteet:
Tiliotteet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 08:58

Vaihdoin muutama vuosi sitten pankkia nykyinen sopii minulle parhaiten, ei sitä kannata kuitenkaan joka vuosi vaihdella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.04.2009 - 12:07

Ei vaikuta mitenkään, en ole edes aikeissa vaihtaa pankkia.