Mielestäni Suomessa liputetaan liian harvoin.Mitä mieltä olet?Muissa maissa liput ovat aina ylhäällä.

Suomen lippu on kaunis,mutta sitä käytetään vain virallisina liputuspäivinä.Mielestäni lippu saisi liehua ainakin kaupungien keskustoissa joka päivä kuten muuallakin maailmassa.

Avainsanat: liputuspäivät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2009 - 15:18

Omaa lippuasi saat käyttää aina kun olet kotona,yöksi ei saa jättää,eikä jos lähdet muuanne.Liputuspäivinä voi mennä vaikka mihin .mutta yöksi ei saa jättää.Näin opetettu mulle,

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 27.04.2009 - 15:22

Minulle on oikeastaan se ja sama kuinka paljon se lippu ylhäällä tangossa hyörii.
Ei vaikuta minun elämääni.
Ainoastaan voisin sanoa että lippu liehuu puolitangossa liian usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.04.2009 - 15:25

Tuolla liputusfaktaa, mutta kai me suomalaiset olemme niin laiskoja kiskoaksemme sitä lippua edestakaisin joka päivä. Ulkomailla nähdessäni Suomen lipun, minä lähinnä ajattelen, että se on tavallaan kunnianosoitus meitä suomalaisia turisteja kohtaan samoin kuin muidenkin maiden turisteja

Lähteet:
www.ukmuovi.fi/tuotteet/lipp...ohjeet.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 16:01

ihan tarpeeksi usein

Lisätty: 27.04.2009 - 16:02

en ees yleensä tiedä miksi liputetaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 16:05

Mielestäni Eu lippu pitäisi olla useammin ylhäällä, koska nyt lopulta olemme sinne päässeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 18:54

Mielestäni lisää Suomen lipun arvokkuutta se, että se ei ole yhtenään tuolla tangossa hulmuamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 19:46

Eri maissa kovastikin erilaisia käytäntöjä tässä asiassa. Juhlallisempaahan se on kun ei ihan joka päivä roiku siellä salossa ja tosiaan mikään ei estä yksityishenkilöä liputtamasta niin usein kuin huvittaa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 20:32

Minusta meillä liputetaan tarpeeksi,kerrostaloissa usein joku huoltoyhtiö vastaa näistä juhlaliputuksista,mutta se on hävytöntä,että kun pyysin laittamaan lipun puolitankoon erään pitkäaikaisen naapurini kuolinpäivänä,kehtasivat kysyä kuka sen maksaa,no lippu nostettiin,eikä kukaan enää puhunut rahasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 20:33

Soisi tuota enemmänkin näkevän. Lipputankojakin on liian harvassa, tai niissä kaikissa ei edes lippu liehu. Itsekään en tänään ollut kotona vetämässä lippua salkoon.
Olisihan se paljon juhlavampaa, jos näkisi lipun vaikka minne katsoisi. Nyt niitä saa toisin paikoin melkeinpä etsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 21:19

Minusta liputus-päiviä on ihan tarpeeksi.
Meillä aina silloin lippu liehuu lipputangossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 22:01

Suomessa on kyllä aika paljon liputuspäiviä, se on sitten eri asia osataanko joka paikassa liputtaa silloin kun pitää?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 23:39

Samaa mieltä chumban kassa. Liputus on mielestäni eräänlainen "pyhä asia", joten sen en tahtoisi kuuluvan jokapäiväisyyteen. En soisi Suomen Lipun kärsivän inflaatiota senvuoksi että se liehuu jokapäivä tangossa. Liputus menee kait näin: ensin Suomen lippu, sitten Eu-lippu, sit maakuntalippu, ja sit paikkakuntalippu, ja lopuksi isäntälippu. Tää on järjestys ylhäältä alaspäin.

Lähteet:
Lähteitä löytyy netistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 01:04

Asiaa hiukan sivuten. Huoltofirma kysyi minulta maksajaa kuten kissaäitikin mainitsi. Pyysin liputtamaan päivänä jonka maamme hallitus oli suositellut kansalliseksi liputuspäiväksi. Hetken keskusteltuamme maksaja löytyi ja sen jälkeen on liputettu muutamankerran vastaavasti. Sovimme että se kuuluu huoltosopimukseen. Suruliputustahan he eivät voi tietää, mutta se hoituu puhelinsoitolla. Itse asiaan, minusta liputuspäivät on jonkinlainen kunnianosoitus niin kaunis kuin lippumme onkin, en kannata että se on aina joka salossa. Menettää merkityksensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 01:33

Virallisia on riittävästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 03:50

Yksityisillä henkilöillä liputtaminen onkin helppoa, sen kun vetävät vaan ilmaiseksi oman lippunsa salkoon kastumaan.
Olettekos lukeneet liputussääntöjä? Siellä on tarkat kellonajat mihin asti lippu saa olla mitenkin salossa, eipä minua ainakaan liputtajana huvittaisi olla kesken päivän laskemassa lippua jos on muutakin tekemistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 09:04

Jos lippu on aina tangossa, se menttää kyllä arvoaan. isännäviiriä käytetään muulloin. Lippu on juhlallinen asia, Suomessa liittyy vahvasti itsenäisyyteen jota ei kovin laajalti muissa maissa edes ole. Liputussäännöt Suomessa ovat mielstäni ihan kohdallaan. Olen täysin samaa kuin esim. Timppa ja samoja kokemuksia on.

Lisätty: 28.04.2009 - 09:08

Hotellien liputusta ei voi verrata yleisesti ottaen tavalliseen liputukseen. Sehän on vain lähinnä mainosta. samoin esim. EU-rakennuksissa on kaikkien jäsenmaiden liput aina lipputangoissa ja sekin on vallan toinen asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 10:08

kyllä noita liputuspäiviä on nykyisin saatavilla ihan kivasti , meillä on siniristiviiri joka päivä salossa...ollaan kotona tai ei..no eipä sitä muut näekkään, kuin ne jotka vartavasten tähän pihapiiriin tulee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 11:43

Viralliset liputuspäivät riittävät 'pakollisina' aivan hyvin, sen lisäksi jokaisella on mahdolisuus juhlistaa omia merkkipäiviään ihan tarpeen mukaan (aina salossa, ei erityistä viestiä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 10:24

Ei lainkaan, nytkin 2 päivää peräjälkeen eli eilen ja tänään.