Mulla on 36,8 nyt kuumetta... Miten kuume huomiseksi pois? Vastatkaa nopeasti tää on tosi tärkeetä...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 27.04.2009 - 15:07

Tuo lukema ei ole kuumetta. Huoli pois!

Lisätty: 27.04.2009 - 15:11

Seuraavassa sinulle hieman tietoa kuumeesta.
www.poliklinikka.fi/?page=26...id=4785018

Lisätty: 27.04.2009 - 15:18

No olisit heti sanonut. Sama on minullakin. Juo runsaasti ja ota kuumetta alentavaa lääkettä. Se vastaa kuitenkin vielä n. normaalia lämpöä.

Lisätty: 27.04.2009 - 15:20

Turha sinun on meitä moittia. Jos olisit heti kertonut että normaalilämpösi on alhainen, niin olisi varmasti vastattu hieman toisin. Vaikka ei nuo vastaukset paljoa siitä olisi muuttuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2009 - 15:07

Onkos toi edes varsinaisesti kuumetta, kun ei ole tuon enempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 15:09

Normaali lukema,kuumeesta ei tietoakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 15:09

Riippuu siitä mikä on ruumiinlämpösi normaalisti... itselläni se on 36,5. Eihän siinä mitään voi tehdä muuta kuin levätä ja toivoa että se menee ohi, on jotain tilapäistä lämmönnousua varmaan.

Lisätty: 27.04.2009 - 15:10

Sorry, luin hieman nopeasti, ei tuo mitään kuumetta ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.04.2009 - 15:10

Juup, ei ole tod. kuumetta. Tosin jos sinulle nousee niin kuumeen saa helposti kuumelääkkeillä laskemaan..Tai sitten vain odotat kärsivällisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 15:10

En tuota nyt kuumeeksi sanoisi. Ole huoleti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 15:10

Minun normaalini on siinä 35,7 että silleen. ja on aika huono olokin. Siis olen tuon aiheen kirjoittaja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 15:14

Mulla kanssa normaali 35.8,sitten kun on 36.8 on kuumeinen olo mutta en silti ole huolestunut asiasta,jos ei mene ylemmäksi,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 15:18

Kun muualle aiheesta kirjoitaa, niin saa paljon paremmin auttavia käsiä!

AIheen kiroittaja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 15:32

Ihmisillä on tosiaan eri ruumiinlämmöt ja joillain pienikin nousu tuntuu jo elimistössä. (Olisin myös jo ihan raato, jos lämpö lähentelisi 37 astetta.) Jos huomiseksi pitäisi olla paremmassa kunnossa, lepäisin ja joisin runsaasti C-vitamiinipitoista mehua tms. tänään. Jos aamulla näyttää huonolta, niin ehkä buranaa tai panadolia, niin kuumeen saa alas ja olokin kohenee. Se on kuitenkin vain tilapäinen apu, jos kuume on todella noustakseen.

Lisätty: 28.04.2009 - 10:50

Huom! Jos olet alle 16 vuotta, älä missään nimessä ota Aspiriiniä tai Disperiiniä. Ne sisältävät asetyylisalisyylihappoa, joka voi olla hengenvaarallista lapsille ja nuorille!

Myrkytyskeskuksesta kerrottiin, että samassa ajassa, kun lapselle sattuneista kyyn pistoista saadaan myrkytysoireet, asetyylisalisyylihappomyrkytyksiä tulee n. 15. Ei siis leikin asia. Samoin muita aikuisten kuume- ja kipulääkkeitä ei saa antaa lapsille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 15:47

Eipä tuota kuumeeksi voi vielä sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 16:02

ei toi edes ole kuumetta.. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 16:58

Jos tuon lämmön lisäksi paikkojasi särkee, niin ota Buranaa, Aspiriiniä, Panadolia tai mitä nyt satut kaapista löytämään.
Kai olet tietoinen, jos olet jollekin allerginen?
Ei täällä voi kenellekään lääkkeitä määrätä, mutta käsikauppalääkkeistä ei pitäisi olla suurta riskiä, kunhan lukee tuoteselosteet ja käyttöohjeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 17:58

Minusta tässä kyllä haiskahtaa uusavuttomuus. Vai että kuumetta, kun ollaan alle 37 astetta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 17:59

Tuo on kyllä vielä ihan normaalilämpö, vaikka eri ihmisillä ruumiinlämpö toki vaihteleekin. Itsellä aina 37 ja olo ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 20:40

kuumetta on vasta kun on lämpöä yli 38.. muu kuuluu lähes vielä normaaliin vaihteluun

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 20:52

Jaa'a miul toi ois alilämpöä.Ite olin viikonloppuna kuumeen kourissa,mittari näytti lukemaa 38,2. Jos siul kert kuumetta on ja olo muuteki kipeen tuntune ni älä nyt hoppuile mihikää,iskee vaa tauti pahemmi päälle.Lepoa,juo paljo (kuumeessa on tärkeetä juoda paljon) ja just nuo buranat ym särkylääkkeet laskee kuumetta.Ei kai mikää nii tärkeetä voi olla ettei vois sairauden takia perua tai siirtää...pääsin siihe käsityksee,et siul jotai ois kert pitäs saaha nopeesti pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 21:24

Eihän se lämpö mittään kuumetta ole.
Olet sitten varmaan tulossa sairaaksi,ota särkylääkettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 22:08

Kuumetta alentavaa särkylääkettä ja paljon juotavaa, eiköhän se siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 00:51

Ei siihen mitään poppakonstia taida olla vaikka olisi kuinka tärkeää. Tulehduskipulääkkeellä voi ehkä hetken pitää kurissa. Saatatkin olla jo nukkumassa. No toivottavasti sitä ei ole tänään ja sait hyviä ohjeita. Olkoon vaikka sitten tämä tulevaisuuden varalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 03:55

Ainahan ilta- ja aamulämpö ovat hieman erilaiset. Kesällä ruumiin pintalämpö voi nousta myös hieman, muttei tarkoita että silloin olisi normaalia kuumetta. Kuumetta mitatessa voi olla myös mittarikohtaisia eroja sekä kuumeen mittaamistapa vaikuttaa lämpöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 07:10

voi pientä, eikö täältä saanut lohdutusta, miksi sit olet täällä, kun toisilta paikoilta sait sääliä ...ihmettelen, niin ainakin tuolla kirjoitit...mutta koita nyt parantua ja lepoa vain .....