Oletko tehnyt siskonmakkaroista koskaan kastiketta,tai muuta,kun keittoa?

Avainsanat: siskonmakkara ruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2009 - 13:57

Mikä ettei me luovasti voitaisi käyttää siskonmakkaraa muuhunkin kuin tavanomaiseen siskonmakkarakeittoon.

Ruuanlaitto on luovaa taidetta. Kokeilen kanssa borssikeittoa ja siskonmakkaraa,.

Lisätty: 27.04.2009 - 18:00

punajuuren ja muiden kasvisten kanssa borssikeiton tapaiseen sopii hyvin siskonmakkara. Luovana ja vähän hölmönä on kiva olla...voi tehdä borssikeittoakin miten tahtoo ja rikkoa sääntöjä ja etikettiä silloin kun se ei loukkaa toista.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 27.04.2009 - 11:39

Olen tehnyt useastikkin kastiketta siskonmakkaroista.
En ehkä ihan niin usein kuitenkaan kun teen niistä keittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 11:41

En ole meillä ei tykätä siitä makkarasta. mutta muista makkaroista olen tehnyt kastikkeita,sekä keittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 12:11

Keittoa kerran, mutta en pidä niistä erityisemmin, ulkonäönkään vuoksi joten en osta enkä tee niistä ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 12:33

itse olen tehnyt miolempia kastiketta sekä keittoa, kastikkeen jätin vaaleaksi ja keiton teen kirkkaaseen liemeen, mutta ystäväni tekee maitoon, mikä minusta oli kyllä hieman outoa...no maku oli + ja -...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.04.2009 - 12:40

Kun itse näytän siltä että siskonmakkara olisi tungettu nakkimakkaran kuoriin, niin en käytä koko makkaraa ollenkaan. Muistan kouluajoissa miten tykkäsin kyllä siskonmakkarakeitosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 12:45

En ole niistä koskaan muuta valmistanut kuin keittoa, aika harvoin sitäkin teen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 13:06

Keittoa olen joskus aikoinaan tehnyt. Ei kyllä ole meidän makkaroita maultaan,ja värikin ällöttävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 13:36

Borssikeittoon niitä voi myös laittaa lihan asemasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 13:37

Borssikeittoon ei kuulu siskonmakkara! Piste.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 13:51

Siskonmakkarat ovat hyviä, mutta minäkin olen tehnyt niistä vaan keittoa. Ei ole tullut mieleenkään tehdä kastiketta, mutta se voisi olla hyvä ajatus.
chumban ehdotus borssikeittoon on tosi mainio ehdotus. Kokeilen ihan varmasti. Tuntuu, että sopivat hyvin siihen tarkoitukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 15:00

Spaghettia-ja todella hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 15:06

Makkaraa ei meillä osteta, ainoa poikkeus on tuo siskonmakkar josta teen keittoa ehkä noin kerran kuukaudessa korkeintaan.

Lisätty: 27.04.2009 - 15:07

Borssiin ei siskonmakkara kuulu.

Lisätty: 28.04.2009 - 14:42

Näkisipä ylitarkka laittamiani ruokiia, olisi ehkä eri mieltä... tarkoitjn kyllä että perinteiseen borssiin ei kuulu makkarat... laittakoon ken haluaa mutta se on sitten jo eri keitto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 15:38

Olemalla hyvä "kokki" , muista että siskonmakkara on raakamakkara joka tarvitsee aina kypsennyksen. Olen niitä mm. grillannut miedolla lämmöllä ja riittävän kaunan, jolloin ovat erittäin hyviä ja maistuvia. ----( sopii erinomaisesti salaatin pohjalle) Lisäksi hiukan vihreää ja makuja maun mukaan. Todella hyvää kyytipoikaa kala-, ja kanaruoalle.

Lähteet:
Onpa tullut tehtyä näinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 01:25

pikkasen lisämaustusta (oman maun mukaan) pekonisiivuun rullattuna ja paistamalla kypsennettynä, saa kaikki terveysruokailijat pyörtymään mutta on tosi herkkua ja kyllä sen terve ihminen aina sen kestää

_________

tiukka etiketti siitä mikä mihinkin kuuluu, näissä ruoka-asioissa, johtaa täysin kokemusköyhään ja ruokakulttuuriin ja tappaa kaiken innovatisuuden tästä ainoasta taiteenlajista josta meillä kaikilla pitäisi olla edellytykset nauttia ... eli minä voin laittaa borssikeittoon vaikka savustettuja siankorvia sille päälle sattuessani

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 19:38

Olen kyllä tehnyt kastiketta siskonmakkarasta ja todella hyvää ja vähällä vaivalla: Kuumennetulle teflonpannulle (vähän kantsii rasvaa käyttää pannussa) ne siskonmakkarat puristellaan suolesta pyöryköiksi, n. 1.1,5cm kokoisiksi ja kun vähän ovat paistuneet yhdeltä puolelta eli siis jähmeämpiä, niin niitä voi pyöritellä 'itsensä' ympäri, jonka jälkeen lisäät kasvisrasvakermaa tai vastaavaa, 'kastikkeen' verrran. Ei tarvitse yleensä lisätä sipulia eikä suolaa tai muitakaan mausteita kunhan keittää hieman kastiketta kokoon (joskus olen hieman lisännyt tomaattipyrettä tms. värin vuoksi, ettei niin aneemisen väristä) keitetyn perunan kera oikein maistuvaista ja niin helppo tehdä eikä siis tarvitse olla kummonenkaan kokki sitä valmistaakseen., sanoisin, et njaaaammm:) kandee kokeilla...

Lähteet:
veljen vaimolta oppinunna ohjeen