siis käykö maksuvälineenä turkissa eurot vai pitääkö varoiksi ottaa jo kotimaasta turkin valuuttaa??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2009 - 11:01

kaikissa maissa saat vaihdettua euroja kyseisen maan valuutaksi,paremmalla kurssilla kuin mistään paikasta suomesta,,ilman muuta kurssit pitää tietää..

Lisätty: 27.04.2009 - 11:07

kalleinta rahan käyttö on kun käyttää luottokorttia,,seuraavaksi kalleinta nostaa automaateilta,,euroja mukaan euroina tai matkashekkeinä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2009 - 10:55

Turkki ei ole EU-maa eikä siis euro käytössä.

Lisätty: 27.04.2009 - 13:05

Onneksi Obama ei päätä Euroopan asioista eli unionin jäsenyydestä. Obama taitaa kannattaa yhtä jos toista asiaa...
Turkki on mennyt taaksepäin ihmisoikeusasioissa ja jäsenyys on valovuosien päässä.
Eikähän se oikein Eurooppaa edes ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 10:56

Osa paikallisena rahana, osa euroina sekä toimiva kortti. Niillä pärjää mainiosti.

Rahanvaihdon kanssa tarkkana. Muista kurssit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 10:57

Käy Eurot ja niitä kannattaakin käyttää, mutta tarkkana kannattaa olla miten laskevat.Automaateista saa nostaa euroja ja paikallista valuuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 11:30

Turkin EU-jäsenyys on vielä kaukana. Syynä ovat ihmisoikeuskysymykset vaikka Obama onkin jo ilmoittanut tukevansa Turkin jäsenyyttä. Silti euro on US dollarin rinnalla käytössä valuuttana. Eli pärjäät euroilla ainakin suurimmassa osassa kaupoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 12:05

Turkissa ovat Turkin liirat käytössä. Kannattaa tarkistaa, saako sinne viedä niitä. Automaateista saa nykyään kätevästi nostetuksi paikallista valuuttaa. Tietenkin myös pankit vaihtavat. Olin kerran Mudanya-nimisessä pikkupaikassa Bursan lähellä. Pankissa Suomen markkojamme syynättiin tosi tarkkaan. Hakivat oikein kuvakirjan, josta selasivat rahojen kuvia. Eivät puhuneet englantia. Eräs paikallinen asiakas tuli avuksemme. Saimme rahamme vaihdetuksi, mutta kauan se kesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 15:01

Käy vaihtamassa valuuttaa,sielä ei ole euroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 00:26

virallinen maksuväine on Turkin liira (1 EUR = 2.116 TRY )

eurot vaihtuu helposti liiroiksi paikan päällä, mutta kannattaa niitä valmiiksi vaihtaa jonkun verran

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 03:11

Minun vastaani ei ole tullut paikkaa jossa ei voisi maksaa euroilla. Vaihtokurssin edullisuus saattaa kyllä olla huono, ellet ole tarkkana.
Paikallista valuuttaa kannattaa käyttää ja vaihtaa se paikallisissa valuutanvaihtopisteissä.
Muista tingata basaareissa jos ei puolet pois, niin ainakin kolmasosa. Joskus jopa kaksi kolmasosaa, sillä hinnat vetäistään niissä "pärstäkertomen" mukaan.
Katso myös, että saat rahasta oikein takaisin ja oikeita seteleitä. Jopa apteekissa.
Meni vähän ohi aiheesta, mutta teki mieli vähän varoittaa.
Pienellä tarkkaavaisuudella ja hymyllä siellä pärjää ja viihtyy.