Löytyykö teidän paikkakunnaltanne tällaisia esimerkin näyttäjiä?

Aino, 7, siivosi Sinebrychoffin puiston juhlijoiden jäljiltä

koko juttu:

www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...=nl-260409

Avainsanat: omaaloitteisuus siivous puisto esimerkki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2009 - 12:31

Kylläpä Aino oli tormakka tyttö. Siinä on esimerkkiä muillekin. Harvoin taitaa tuollaista nähdä. Kunniamerkki pitäisi tälle Ainolle antaa.

Kysyjän kommentti

hyvä ehdotus tuo kunniamerkki, kansalaistekojen ansioristi (papukaijamerkkiä juhlavampi) jakoon ensi itsenäisyyspäivänä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2009 - 08:10

eipä taida löytyä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.04.2009 - 08:13

No en nyt Ainosta tiedä, mutta tuolla kaupungilla pyörii hieman iäkkäämpi Aimo joka on paikallinen puhtaanapitolaitos. Hän kulkee säännöllisesti pyörällään keräämässä pulloja ja vie ne sitten markettejen palautuspisteisiin. Kuitit vaihtaa rahaksi ja rahat käy viemässä tililleen. Välillä näen hänen pankkiautomaatilla katselemassa saldoaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 08:57

En tiedä noin nuorista mutta vanhempia näkyy liikkuvan, eläkeläisiä. Nimiä en tiedä.
Toinen juttu on taas alkoholisoituneet henkilöt jotka etsivät pulloja ja vievät kauppaan. Meidän kaupunginosassa liikuu yksi sellainen naisihminen. Kun vien pulloja keräyspisteeseen, rikon ne aina kaikki. Lähes aina palautamme kyllä itse tyhjät pullot kauppoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 09:22

viimeksi näin tuollaisia erittäin ahkeria siivojia, kun oli penkkarit ja lapset melkein konttasivat pitkin koulun pihaa, kun niitä namusia keräilivät...eipäs jäänyt maahan mitään...mutta luulen , että joka paikassa oli näitä keräiliöitä, oli siellä myöskin tämänkin tädin taskussa namusia...noh tämä nyt hieman eri juttu, mutta tiedän noita lapsia olevan , jotka pulloja keräten ovat ekat omat uudet fillarirahat keränneet, eikä ne oleet edes halvimmasta päästä...vaan ihan , kunnon kalliit pyörät ovat ostaneet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 09:48

Pullonkerääjiä täällä riittää mutta muita vapaaehtoisia siivoojia ei ole näkynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 11:17

Joitakin vuosia sitten kadullamme kulki eräs vanhaherra muovikassin kanssa ja keräsi roskia,häntä ei ole enää näkynyt.Keskikaupungilla on pullon ja tölkkien kerääjät,kuulemma heillä on siellä omat piirit ja sinne ei ole vierailioilla mitään asiaa,mielestäni he tekevät arvokasta työtä.Sitä en ymmärtänyt miksi Ahmat 12 särkee pullonsa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 11:19

Alueemme asukasyhdistys siivosi vapaaehtoisena muutamien pikkupuistojen alueet muutama vuosi sitten. En tiedä tekevätkö sitä nykyisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.04.2009 - 11:37

Täällä on paljon pullon kerääjiöitä muttei yhtään siivoojaa ole näkynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 21:51

Olen Mariaanan kanssa samaa mieltä.
Kyllä tääläkin-päin on pullojen kerääjiä,ja hankkivat niillä aika hyvin.

Onhan se työlästä hommaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 00:02

Täällä keräsi nuorehko mies roskia tievarsilta laukkuunsa. Hän saattoi tulla myös pururadalla vastaan ja metsästä kuului kummallista mölinää. En ymmärtänyt hänen viestiään/tuskaansa.

Vaikka hän asuu jo toisessa kunnassa, hän saattaa tulla linja-autolla kyläämme keräämään roskia. Tämä on ihan oma erillinen juttunsa eikä mitään Aino-tyttösen tarmokkuuteen liittyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 04:13

Ei todellakaan löydy!
Nuo jotka tuolla joskus harvoin roskia keräävät, eivät näytä siihen kovin vapaaehtoisilta.