Oletko ollut tai menossa kuntoutukseen johonkin laitokseen?

Avainsanat: kunto liikunta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 26.04.2009 - 23:18

Olin Punkaharjulla 2 viikkoa ja Kunnonpaikassa 3 viikkoa. Täytyy sanoa, että kyllä jonkin aikaa oli parempi olo, mutta kun ei kotona ole laitteita eikä uima-altaita, niin äkkiäkös sitä palautuu entiselleen. Minä kyllä olin Kunnonpaikassa ollessani niin huonossa kunnossa, että ne meinasivat lopettaa kuntoutukseni ja siirtää parempaan ajankohtaan. Mutta sinnittelin mukana kuitenkin. Jos vain kuka sellaisiin pääsee niin sanoisin että olen onnellinen puolestaan.

Lisätty: 26.04.2009 - 23:19

Jos kysyt tätä itsesi takia, niin puhu lääkärillesi kuntoutusmahdollisuudesta. Hän laittaa sitten paperisi eteenpäin.

Kysyjän kommentti

Olen hakemassa kuntoutukseen itsekkin,siksi kyselin,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 22:53

en ole enkä ole menossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 22:55

Olen ollut Anttolan-hovissa 21 päivää. Orttonissa 36 päivää.

Tyttäreni menossa Kiipulan kuntoutus-keskukseen 1.6 ensin 2 viikoa ja myöhemmin 1 viikko.

Jos on tarvetta hae ihmeessä.

Tyttärenikin laittoi hakemuksen pääsiäisen jälkeen,ja nyt tuli jo ilmoitus pääsystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 23:39

Olisin päässyt työkykyä ylläpitävään kuntoutukseen, mutten mennyt. En saanut eläinten hoitajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.04.2009 - 23:40

En ole ennen ollut mutta tulevaisuudessa olen ilmeisesti jonkinnäköiseen kuntoutukseen menossa liittyen väliaikaiseen sairaseläkkeeseeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 05:35

Olen ollut Petreassa kuntoutus tutkimuksessa 13 päivää. oli mukava siellä olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 08:15

En ole ollut enkä ole menossa.

Lisätty: 27.04.2009 - 13:29

Herää kysmys, millaistahan on "mukava kuntoutus"... olen olettanut että ihmisellä on jokin vaiva jonka pohjalta pääsee kuntoutukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 09:40

siuntoin kuntoutuskeskuksessa olin 1x5 ..viikko kerrallaan ja meillä oli niin ihana ryhmä, että jäi loppueläksi uusia tosi kivoja kavereita, nytkin mennään 11.5 syömään ja rupatteleen niitä näitä...pyrimme muutaman kerran vuodessa näkemään, mutta soitellaan kylläkin useimmin....siellä oli liikuntaa laidasta laitaan, jopa tanssia 2x viikossa ja pääsi tanssimaankin , et ei seinäruusuna tarvinnut olla. , vesijumpaa, luentoja, keskusteluja eri aiheista, kävelyä, talvella lumikenkäkävelyä, johon harmikseni en voinut osallistua polveni takia..eriillaisia sauvakävely tyylejä opastettiin, vesijuoksu vyölläkin uusia tyylejä,kuntosalia, joogaa, rentoutumisharjoituksia...ja erittäin hyvää ruokaa ja jälkkäreitä , sekä monipuoliset aamiaiset olivat siellä myös, nälkää ei ollut laisinkaan..päin vastoin ihmetteli, et taaskos on ruoka aika...jos vaan pääset niin suosittelen, kaikia noita liikuntaan liittyvää tehtiin omaan tahtiin , joten ei ollut rääkiä laisinkaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 10:02

Ruotsissa tuli oltua sairaskassan vastaavassa laitoksessa ja sieltä sitten piti lähteä joko työharjoitteluun tai eläkkeelle ja minulle tuli tuo huonompi vaihtoehto, eli eläke ja sitä on niinkuin roskakoriin heitettynä oltuna jo 15 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 10:55

Runnin kylpylässä viikon ja mukavaa oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 11:27

En ole ollut, enkä myöskään ole menossa näillä näkymin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 12:33

En ole koskaan ollut, mutta vissiin ensi syksynä pääsen niska-hartiaseudun vuoksi. Aina on tää mummo jumissa, niskastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 00:16

Olen ollut yhdessä miehen kanssa sekä myöskin yksin kuntoutuksessa. Kun olin vielä työelämässä muistelisin, että kustannuksia maksoi silloin myös ammattijärjestö.

Ne kuntoutukset, joissa olen ollut, ovat olleet totista puurtamista. Tukka putkella on juostu paikasta toiseen ja illalla ovat muut kurssilaiset pyytäneet istumaan iltaa kutoustuspaikan ravintolaan. Tanssiakin olisi pitänyt vaan en ole sitä lajia oikein oppinut koskaan.

Mukavaa niissä on ollut. Valmis ruoka, vertaistuki ja tieto...siinä jotain myönteistä.